در ابتدای فصل لیگ هجدهم پس از استعفای رضا افتخاری از مدیر عاملی و پندار توفیقی از معاونت باشگاه مدیران جدیدی سکان هدایت باشگاه استقلال را در دست گرفتند که با توجه به نقل و انتقالاتی که در پیش رو بود این نفرات ضربه هایی را نیز به تیم و پول بیت المال وارد کردند.

مدیران جدید باشگاه استقلال با عقد قرارداد نیومایر و الحاجی گرو نه تنها تیم را تقویت نکردند بلکه طبق اعلام برخی از مدیران سابق باشگاه و کارشناسان فوتبال پول بیت المال را از بین بردند.

نیومایر و الحاجی گرو جدا از حقوق های ماهیانه ای که دریافت می کردند هنگام فسخ قرارداد روی هم چیزی حدود دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از استقلالی ها گرفتند و سپس راهی کشورهای خود شدند.

این در حالی است که استقلالی ها معتقدند این 2 فقط برای حضور در تیم و تمرینات پول گرفته اند و مبلغی بالاتراز آن را دریافت نکردند.

هر چند اگر این 2 بازیکن فقط همان رقم را هم گرفته باشند و مابقی را با توافق بخشیده باشند باز هم استقلال در این معامله متضرر شد و این 2 بازیکن سودی برای باشگاه استقلال نداشته اند.

گفتنی است رضا افتخاری مدیر عامل سابق باشگاه استقلال نیز در صحبت هایی عنوان کرده که پس از استعفایش از باشگاه به فتحی اعلام کرده که نیومایر و الحاجی گرو را جذب نکند اما به نظر نفوذ دلالان باعث شده تا مدیران جدید برای جذب این دو بازیکن اقدام کنند.