کی روش ادعایش را ثابت کند

محمد نصرتی، بازیکنی است که تجربه ۳ دوره حضور در جام ملت های آسیا را دارد؛ او در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان هم برای تیم ملی به میدان رفته و مسلما به مسائل روز فوتبال و اتفاقاتی که در تیم ملی رخ داده و می دهد آگاه است.

نصرتی درباره حضور ایران در جام های ۲۰۰۴ ، ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ می گوید؛ «واقعا تیم فوق‌العاده‌ای در سال ۲۰۰۴ داشتیم. یک همدلی و وفاق خوبی در تیم ملی حکفرما بود. از آقای دادکان تا آقای شاهرخی و کادرفنی و بازیکنان همه و همه یکدل بودیم تا تیم را بعد از مدت‌ها قهرمان آسیا کنیم. آنجا یک مقدار محرومیت‌ها ما را اذیت کرد و نتوانستیم از برخی بازیکنانمان استفاده کنیم. خیلی تیم خوبی بودیم و در نیمه‌نهایی هم می‌توانستیم به راحتی چین را ببریم و به فینال صعود کنیم اما با ناداوری که صورت گرفت  این اتفاق رخ نداد. در سال ۲۰۰۷ اما هارمونی لازم را نداشتیم از طرفی شرایط تیم هم خوب نبود و مشکلات مدیریتی تیم ما را تحت‌الشعاع قرار داده بود. فدراسیون فوتبال تعلیق شده بود و مشکلاتی زیادی داشتیم که در عملکرد بازیکنان تاثیر گذاشته بود. مسئولا ورزش کشور قصد داشت رییس فدراسیون فوتبال شود و به همین خاطر اختلافاتی بود که روی تیم تاثیر گذاشته بود.

در ۲۰۱۱ دور مقدماتی را عالی پشت سر گذاشتیم. در بازی اول قهرمان دور قبل یعنی عراق را شکست دادیم. کره شمالی که یکی از تیم‌های خوب آن دوران بود را بردیم و در بازی شوم هم تیم امارات را با اختلاف سه گل بردیم. مشکلی که ما آنجا داشتیم این بود که آقای قطبی قبل از جام‌ملت‌ها قرارداد خود با تیم ژاپنی را منعقد کرده بود و مشخص بود بعد از این مسابقات از تیم ما جدا می‌شود. از طرفی مدیریت خوبی هم بر تیم حاکم نبود. کفاشیان به عنوان رییس فدراسیون، قدرت لازم را نداشت و سعیدلو که مسئول ورزش کشور بود مستقیما پاداش‌ها را به من و جواد نکونام می‌سپرد تا ما بین بازیکنان تقسیم کنیم. معمولا عرف است که پاداش به رییس فدراسیون یا سرپرست تیم داده شود تا آن‌ها این پاداش را بین بازیکنان تقسیم کنند اما ایشان پول را به من و جواد تا ما بین بازیکنان تقسیم کنیم. با این شرایط ۳ بازی اول را عالی کار کردیم اما مقابل کره در وقت‌های اضافه باختیم و حذف شدیم. در مجموع به نظر من برانکو از قلعه نویی و برانکو بهتر بود.»

نصرتی گفت: تیم خوبی را در اختیار داریم . امکانات بی سابقه‌ای در اختیار تیم قرار گرفته است. بازیکنان از کوران مسابقات به این مسابقات قدم خواهند گذاشت و در شرایط مسابقه هستند و امیدواریم با کی‌روش، اتفاق بزرگی رقم بزنیم و قهرمان شویم. ایشان هر زمان انتقادی را متوجه خود دید گفت که تیم ما تیم اول آسیاست و الآن وقت نشان دادن این ادعاست و باید نشان دهیم که تیم اول آسیا هستیم و برای قهرمانی به ین تورنمنت آمده‌ایم و من هم بسیار امید دارم که قهرمان شویم یا حداقل به فینال برسیم.»