در انتظار دستپخت کی‌روش

تیم ملی در بازی با قطر از علیرضا بیرانوند درون دروازه بهره برد. مجید حسینی و مرتضی پورعلی‌گنجی دو مدافع میانی بودند. وریا غفوری در جناح راست و احسان حاج‌صفی در جناح چپ خط دفاعی به میدان رفتند. امید ابراهیمی و کریم انصاری‌فرد دو بازیکن جلوی خط دفاعی بودند؛ یعنی زوج هافبک دفاعی. جلوی این دو بازیکن سامان قدوس بازی کرد. مهدی طارمی بال راست بود و وحید امیری بال چپ. در نوک خط حمله هم سردار آزمون به میدان رفت. 

کارلوس کی‌روش از این ترکیب در بازی با قطر راضی بود و بعد از بازی هم گفت تیم ملی یک بازی معتبر را برد و به نظر می‌رسد این ترکیب با کمترین تغییر در بازی با یمن به میدان خواهد رفت. در ترکیب تیم ملی تنها دو نقطه ابهام‌آمیز وجود دارد. شاید به جای وریا غفوری، رامین رضاییان بازی کند. شاید هم در کنار امید ابراهیمی از یک هافبک دفاعی دیگر بهره ببرد. به خصوص که کریم انصاری‌فرد پست تخصصی اش هافبک دفاعی نیست. هر چند باید به این نکته اشاره کرد کریم انصاری‌فرد در بازی با مراکش در این پست بازی کرده بود و خوب هم جواب داد. 

در خصوص حضور برخی از این بازیکنان در پست‌های اعلام شده هیچ تردیدی وجود ندارد. به طور مثال علیرضا بیرانوند بهترین گزینه برای دروازه است. با توجه به مصدومیت علیرضا جهانبخش و با توجه به اینکه غیبت او در بازی با یمن قطعی است مهدی طارمی در این پست بازی خواهد کرد و تغییر فاحش ترکیب تیم ملی به نسبت گذشته بازی سامان قدوس در پست پلی‌میکر است. هر مربی دیگری به جای کارلوس کی‌روش بود سامان را به مسعود شجاعی و اشکان دژاگه ترجیح می‌داد چرا که سامان قدوس در آمیان به مراتب بهتر از مسعود و اشکان در تراکتورسازی بازی می‌کند. این احتمال وجود دارد تیم ملی با یک هافبک دفاعی بازی کند و اگر قرار باشد با دو هافبک دفاعی بازی کند علاوه بر امید ابراهیمی، احمد نوراللهی، روزبه چشمی و... برای بازی در این پست روی نیمکت تیم ملی هستند.