پاسخ کرانچار به حضور جهانبخش و آزمون در ترکیب تیم ملی امید

زلاتکو کرانچار سرمربی تیم فوتبال امید امروز در جمع خبرنگاران درباره اردوی جدید تیم ملی، گفت: بچه‌ها خیلی با انگیزه کار می‌کنند و تلاش می‌کنیم یک گام دیگر رو به جلو برداریم. اینها اهداف ما هستند. 

کرانچار افزود: ما تلاش می‌کنیم دوباره مثل 4 مسابقه آخر یک گام دیگر برای سازماندهی بازی برداریم. اینها هدف‌هایی است که ما داریم. ارزیابی واقعی را دوحه به ما خواهد داد. ارزیابی نهایی را دوحه به ما خواهد داد.

وی درباره شرایط بازیکنان و اینکه در گذشته بازیکنان خوبی داشتیم الان وضعیت به چه صورت است؟، عنوان کرد: الان بچه‌ها باید از نظر روحی و روانی خودشان را باور کنند تا نتیجه کسب شود. یعنی باید در این مسیرها حرکت کرد و آن را ادامه داد. در اردوهای آینده که 2 اردوی دیگر داریم این شرایط فراهم می‌شود با این کیفیت بازیکنان از نظر تکنیکی و تاکتیکی بتوان به المپیک راه پیدا کرد.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید ایران در پاسخ به این سوال که تیم ملی فوتبال عراق  4-5 بازیکن امیدش را به جام ملت‌ها برده اما جزو معدود دفعاتی است که ما از تیم امید در تیم بزرگسالان نداریم، خاطرنشان کرد: آنها نیاز داشتند که این بازیکنان را بردند اما در تیم ملی ما فرق می‌کند.مثلا در بازی‌های آسیایی ما تلاش کردیم با تیم زیر 21 سال به مسابقات برویم نه 23 سال. کره جنوبی 4 بازیکن از جام جهانی آورده بود اینها مربوط به اهداف مربی تیم است. برنامه ما این است آرام آرام به بازیکنان بازی دهیم و آنها را آماده کنیم تا به آن چیزی که همه می‌خواهیم یعنی راهیابی به المپیک برسیم.

کرانچار ادامه داد: این سوالی که شما می‌پرسید احتمالا عراقی‌ها راجع ما می‌پرسند یا کره‌ای‌ها درباره چینی‌ها می‌پرسند. می‌توان با  بهترین کیفیت‌ بهترین بازی‌ها را داشت تا تیم نتیجه‌اش تغییر کند. آنچه مربوط به تیم ملی عراق است اینکه اولویت آنها همین بوده اما سوال این است آیا به آنها بازی می‌دهد یا خیر؟ برنامه ما این است همه بازیکنان در مسابقات دوحه بازی کنند. ما بازی با تاجیکستان را هم داریم. اعتقاد دارم با چند مسابقه دوستانه می‌توانیم کاملا آماده به دور اول مقدماتی المپیک برویم.

سرمربی تیم ملی فوتبال امید همچنین درباره اینکه همیشه بین تیم امید و بزرگسال دعوا بوده مثل حضور سردار آزمون و جهانبخش آیا این تعامل وجود دارد تا از این جهت به مشکل برنخورید و بتوانید در تورنمنت‌های مهم از این بازیکنان استفاده کنید، تصریح کرد: بعد از جام ملت‌های آسیا رقابت خاصی نیست و بعد از آن اولویت با تیم ملی امید است و همه چیز به سمت منافع ما معطوف خواهد شد. تاج و سایر نفرات در هیات رئیسه با برنامه ما آشنایی پیدا کرده‌اند. دلیلی برای ترس وجود ندارد تا تیم ملی بزرگسال بازیکنان ما را بگیرد چون مسابقه‌ای پیش رو ندارد.

وی درباره شرایط امید نورافکن، خاطرنشان کرد: نورافکن می‌دانید بازیکن چند پسته است که به بلژیک راه پیدا کرده است. ما به او در دفاع نیاز داریم و حضور او در پست دفاع به این معنا نیست که در خط میانی بازی نکند. در مسابقات آخر و بازی‌های آسیایی چون در خط دفاع مشکل داشتیم نسبت به نیازهای بازی از او استفاده کردیم. او به عنوان یک رهبر در خط دفاع بود.