بمبی در نقل و انتقالات ترکیده نمی شود

هوشنگ نصیرزاده در مورد آخرین وضعیت نقل و انتقالات انجام شده برای باشگاه ماشین سازی، صحبت های مطرح در مورد دروازه بان برزیلی این باشگاه و معاوضه او با «گادوین منشا» مهاجم نیجریه ای پرسپولیس و همچنین پرونده قدیمی اما همچنان باز داریوش شجاعیان بابت انتقال این بازیکن به استقلال توضیح داد.

بازار نقل و انتقالات زمستانی فوتبال ایران کساد است
وی در آغاز این گفتگو با تاکید بر اینکه بازار نقل و انتقالات زمستانی در فوتبال ایران به خاطر چگونگی قرارداد بازیکنان و اینکه برای مدت طولانی منعقد می شوند کساد است، گفت: یکی از دلایل سقوط زودهنگام برخی تیم ها مانند سیاه جامگان به دسته پایین تر مدت زمانی است که برای انعقاد قرارداد بازیکنان لحاظ می شود و اینکه معمولاً این قراردادها یک ساله بسته می شود. این بازیکنان به خاطر نوع قراردادهایشان هر سال در تیم جدید به میدان می روند و نمی توانند آنطور که باید عملکرد خوبی داشته باشند.

پرسپولیس موفق بود چون ....
مدیرعامل باشگاه ماشین سازی با یادآوری اینکه پرسپولیس با وجود اینکه پرونده نقل و انتقالاتش بسته بود عملکرد خوبی در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا داشت، خاطرنشان کرد: به خاطر بسته بودن پرونده نقل و انتقالات، هیچ بازیکن جدیدی وارد ترکیب پرسپولیس نشد همین مسئله باعث شد اکثر بازیکنان پرسپولیس مدت زیادی کنار هم باشند. آنها به خاطر قرارداد بازیکنان شان، دو سال کنار هم حضور داشتند. در میان اهالی فوتبال اصطلاحی است که می گوید تیمی که بازیکنانش دو سال کنار هم باشند دیگر به مربی نیاز ندارد.

برخی بازیکنان به دنبال دور زدن تیم ها هستند
وی در این رابطه ادامه داد: فلسفه انعقاد قراردادهای طولانی در تراکتورسازی هم همین است. چند سال ماندگاری بازیکنان در یک تیم باعث قهرمانی آن تیم می شود و قطعاً همین موضوع است که باعث شده بازیکنی مانند مسی قرارداد ۵ ساله با تیم خود داشته باشد اما متاسفانه برخی بازیکنان در ایران همچنان افکار کهنه و قدیمی دارند. آنها قراردادهایشان را نیم فصل یا یک فصل منعقد می کنند و اینگونه تیم ها را دور می زنند.

بمبی در نقل و انتقالات ترکیده نمی شود
مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در بخش دیگری از این گفتگو با یادآوری اینکه فوتبال ایران به سمت حرفه ای سازی پیش می رود، یادآور شد: بر همین اساس تقریباً قراردادهای بازیکنان طولانی مدت شده است به همین دلیل این روزها که دست تیم ها در بازار نقل و انتقالات باز است، بمبی ترکیده نشده است. در کل نقل و انتقالات بازیکنان کم است مگر اینکه به سراغ بازیکنان خارجی برویم. در حال حاضر در میان گزینه های داخلی گلر و فوروارد خوب که جزو بازیکنان آزاد باشد، نداریم.

بازیکنانی که جابه جا می شوند، ناشناس هستند
نصیرزاده همچنین با یادآوری اینکه زمانی فوتبال ایران به لحاظ مدافع و کمبود بازیکن تاثیرگذار در این پست با مشکل مواجه بود، گفت: این مسئله حتی تاثیر خود را در تیم ملی گذاشته بود اما الان موضوع کاملاً برعکس شده طوری که به لحاظ مدافع، مشکلی وجود ندارد اما تعداد فوروارد ها در فوتبال ایران کم شده است و باز هم تاثیر آن را در تیم ملی می بینیم. در کل بازیکنانی که این روزها در فوتبال ایران جابجا می شوند معمولاً مطرح نیستند و حداقل برای رسانه ها ناشناس به حساب می آیند و این اتفاقاً نشانه خوبی است از اینکه فوتبال ایران به سمت حرفه ای شدن حرکت کرده و قرارداد بازیکنان طولانی مدت منعقد می شود.

چهار بازیکنی که به ترکیب ماشین سازی اضافه شده اند
مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در ادامه به نقل و انتقالات صورت گرفته در این باشگاه اشاره کرد و گفت: تا به امروز ۴ بازیکن جدید به ترکیب خود اضافه کرده ایم. الوان زاده که جزو بازیکنان خوب است را از پرسپولیس گرفته ایم. یوسف سیدی هم از تراکتورسازی به جمع بازیکنان ماشین سازی اضافه شده است. البته سیدی قبل از این جزء بازیکنان خودمان بود. او بازیکنی است که چند پسته به حساب آمده و همزمان می تواند در چپ و راست زمین بازی کند. میلاد قربان زاده هم دیگر بازیکنی است که از سپیدرود جذب کردیم و رضا ابری هم جزء بازیکنانی است که اخیراً در تمرینات ماشین سازی شرکت می کند.

مذاکره با سه بازیکن داخلی و خارجی
وی با یادآوری اینکه در حال مذاکره برای جذب دروازه بان دوم تراکتورسازی هستیم تا در این پست هم کمبود خود را برطرف کنیم، گفت: همچنین با دو گزینه خارجی از کشورهای مالی و برزیل مذاکراتی داشته ایم تا در صورت توافق یکی از آنها را به خدمت بگیریم. از میان بازیکنان ما نیز سید احمد موسوی در حال طی کردن مذاکره با مسئولان باشگاه تراکتورسازی است. 

دروازه برزیلی ماشین سازی با منشا معاوضه نمی شود
«صحبت های مطرح مبنی بر تعویض دروازه بان برزیلی ماشین سازی با میشا مهاجم نیجریه ای پرسپولیس به کجا رسید»؟، نصیرزاده در پاسخ به این پرسش گفت: اول این موضوع را یادآور شوم که نام درست دروازه بان برزیلی ما فرناندو دژجوس است که در ایران به اشتباه به دخسوس معروف شده است. ضمن اینکه تاکید می کنم این دروازه بان برزیلی تا پایان فصل در ترکیب ماشین سازی خواهد بود. او از حضور در تیم ما کاملاً راضی است و بنابراین گلر ما باقی می ماند. قصد نداریم در رابطه با این معامله ای داشته باشیم. 

وی در این رابطه ادامه داد: منشا جزو بازیکنانی است که ظاهراً در فوتبال هواداران خوبی دارد و هر روز به یک تیم نسبت داده می شود اما اصلاً مبنایی برای معاوضه دروازه بان برزیلی خود با این مهاجم پرسپولیس نداریم. باز هم تاکید می کنم که دژجوس تا پایان فصل با ماشین سازی خواهد بود و حتی قراردادش را هم تمدید خواهیم کرد.

پرونده شجاعیان را از استقلال پیگیری کنید
مدیرعامل باشگاه ماشین سازی در پایان در رابطه با پرونده قدیمی داریوش شجاعیان گفت: خواهشاً در مورد این پرونده و وضعیت شجاعیان دیگر از من سوالی نپرسید. تمام صحبت هایی که در رابطه با این بازیکن و پرونده او مطرح بود از طرف من انجام شده است. از این به بعد از مدیران استقلال بپرسید که وضعیت این بازیکن چه خواهد شد. بیش از یک سال است که پرونده داریوش شجاعیان در کمیته تعیین وضعیت قرار داد. البته ما تیرماه امسال شکایت خود را به این کمیته اعلام کردیم اما به هر حال بعد از گذشت چند ماه هنوز هیچ نتیجه ای نداشته است.