تحلیل سرمربی سابق پرسپولیس از پیروزی پر گل تیم ملی

حمید درخشان کارشناس فوتبال درباره پیروزی پرگل تیم ملی ایران برابر یمن اظهار کرد: تیم ملی با برد پرگل برابر یمن خط و نشان برای حریفان خود در جام ملت های آسیا کشید. همچنین شروع خوب ملی پوشان باعث شد از لحاظ روحی و روانی شرایط بهتری در ادامه این رقابتها بدست آورند.

او ادامه داد: البته یمن تیم قدرتمندی نیست و در رنکینگ فاصله زیادی با تیم ملی ایران دارد به همین علت نباید ملی پوشان به پیروزی در این بازی دلخوش باشند.

درخشان بیان کرد: گل های زیاد تیم ملی نشان از همدلی و همبستگی بازیکنان تیم ملی با یکدیگر دارد و امیدوارم این روند رو به رشد را تا پایان رقابتهای جام ملتهای آسیا ادامه بدهیم.  

تیم ملی با ارائه بازی هجومی قدرت خود را به حریفان نشان داد

کارشناس فوتبال درباره بازی هجومی تیم ملی در این بازی گفت: تیم ملی با ارائه بازی هجومی ، قدرت خود را به حریفان خود نشان داد. به هر حال تیم ملی در بازی اول نمی توانست دیدار بسته ای برابر یمن ارائه بدهد به همین علت با تاکنیک هجومی وارد زمین مسابقه شد. اگر تیم ملی برابر عراق قرار می گرفت شاید چنین تفکر هجومی نداشت اما کی روش شب گذشته بازی هجومی  در نظر گرفت تا به حریفان قدرت تیم ملی را نشان بدهد.

تیم ملی ایران برابر یمن بازی محکمی ارائه کرد 

او درباره بازی خشن تیم های ملی ایران و یمن بیان کرد: تیم ملی یمن برای اینکه از حیثیت فوتبال خود دفاع کند بازی خشن از خود ارائه کرد. بازیکنان این تیم نمی توانستند ملی پوشان ایران را مهار کنند به همین علت به بازی خشونت آمیز روی آوردند. برخلاف تیم ملی یمن، بازیکنان تیم ملی خشن بازی نکردند بلکه بازی محکمی را ارائه کردند. ملی پوشان برای اینکه به حریف خود باج ندهند و آنها را تحت تاثیر قدرت خود قرار بدهند بازی محکم را در دستور کار خود قرار دارند.

کارشناس فوتبال درباره وضعیت بازی بعدی تیم ملی برابر تیم ویتنام اظهار کرد: بازی بعدی با ویتنام ساده نیست و امروز بازی این تیم شرقی برابر عراق، پتانسیل  آنها را نشان می دهد.

بازی های تیم ملی در مراحل بعدی سخت تر می شود 

درخشان درباره اینکه تیم ملی با این روند خوب قهرمان جام ملتهای آسیا می شود، گفت: بازی های بعدی به این راحتی نیست و در مراحل بعدی بازی ها سخت می شود چرا که حریفان از تاکنیک تیم ملی شناخت پیدا می کنند و مانع گلزنی ملی پوشان می شوند.

او در پایان درباره تاکنیک تیم ملی در ادامه بازی های جام ملتهای آسیا خاطر نشان کرد: هر بازی تاکنیک خاص خود را دارد و تیم ملی نمی تواند در 2 بازی پیش رو همانند دیدار با یمن به زمین مسابقه برود.