واکنش پیام صادقیان به رویارویی با پرسپولیس

وقتی به پرسولیس آمد، همگان از ظهور یک استعداد ناب و یک ستاره جدید در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس حرف می‌زدند. در دو فصلی که در پرسپولیس توپ زد، انصافاً عملکرد خوبی داشت و به سرعت نزد هواداران محبوب شد، اما هر جا اسم پیام وجود داشت، یک حاشیه دنبال او به وجود می‌آمد. پیام بعد از این مشکلات راهی فوتبال ترکیه شد تا در فضایی آرام فوتبالش را ادامه دهد. در فصل اول حضورش در این کشور هم موفق بود، اما در فصل جدید مصدومیت‌های زیاد باعث شد نتواند آن‌طور که باید و شاید بازی کند. حالا دوباره صادقیان به ایران برگشته تا برای علی کریمی که همیشه او را الگوی خود می‌دانست، بجنگد. به همین بهانه گفت‌وگویی با این بازیکن بااستعداد انجام دادیم که در ادامه می‌خوانید:
* حضورت در فوتبال ترکیه در این دو فصل چطور بود؟
فوتبال ترکیه سطح بسیار بالایی دارد و رقابت در این کشور شدید است. در اوایل حضورم مصدوم شدم و تا آماده حضور در بازی‌ها شوم و خودم را با شرایط تیم وفق دهم، چند هفته‌ای طول کشید. بعد از آن رفته‌رفته به ترکیب اصلی رسیدم و کادر فنی و مدیران باشگاه هم از عملکردم راضی بودند، ولی تیم ما یکسری مشکلات داشت که در پایان فصل راهی دسته پایین‌تر شد. در شروع فصل جدید باز هم مصدوم شدم و نتوانستم آن‌طوری که دلم می‌خواهد به عثمانلی‌اسپور کمک کنم. در مجموع حضور در فوتبال ترکیه تجربه بسیار خوبی بود و چیز‌های زیادی در آنجا یاد گرفتم.
* چه شد که تصمیم گرفتی بار دیگر به فوتبال ایران برگردی؟
بعد از توافق با باشگاه عثمانلی‌اسپور دوستانه قراردادم را فسخ کردم. دلیل آن هم تماس علی کریمی بود که وقتی از من خواست به او کمک کنم، بدون درنگ به ایران برگشتم و با سپیدرود قرارداد بستم. نمی‌خواهم بازارگرمی کنم، پیشنهاد خارجی داشتم، ولی به عشق علی کریمی به ایران برگشتم و می‌خواهم با تمام وجود به او و سپیدرود کمک کنم.
* سپیدرود در نیم‌فصل نخست نتایج خوبی نگرفته. شرایط این تیم برای نیم‌فصل دوم را چطور می‌بینی؟
در این چند روز که با تیم تمرین می‌کنم، همه بچه‌ها با انگیزه و با تمام وجود کار می‌کنند تا بتوانیم نماینده خوبی برای مردم رشت باشیم. شک نکنید سپیدرود نتایج خوبی در نیم‌فصل دوم خواهد گرفت.
* اولین بازی سپیدرود در جام حذفی مقابل پرسپولیس است. نظرت چیست؟
همه ایران می‌دانند که من عاشق پرسپولیس و هوادارانش هستم. انصافاً طرفداران پرسپولیس همیشه به من لطف داشتند و حمایتم کردند. بازی مقابل پرسپولیس برایم یک دیدار خاص و ویژه است و برای آن لحظه‌شماری می‌کنم.
* سپیدرود توانایی شکست دادن پرسپولیس را دارد؟
همه از قدرت پرسپولیس خبر دارند. این تیم به فینال آسیا رسیده و در دو سال گذشته قهرمان لیگ برتر شده است. ضمن اینکه امسال هم مدعی اول قهرمانی به حساب می‌آید، ولی ما در خانه بازی می‌کنیم و از حمایت هواداران‌مان برخورداریم. همیشه جام حذفی غیرقابل پیش‌بینی بوده و ما هم تلاش می‌کنیم در این دیدار پیروز شویم. هر چند می‌دانیم چه بازی سختی پیش رو داریم.
*جام ملت‌های آسیا آغاز شده. تیم ملی می‌تواند در این بازی‌ها به مقام قهرمانی برسد؟
از صمیم قلب برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم قهرمان شود. تیم خوبی داریم و بازیکنان باکیفیتی در ترکیب ایران حضور دارند و فکر می‌کنم تیم ملی ایران این پتانسیل را دارد که قهرمان جام ملت‌های آسیا شود.