طارمی: هدف ما انتقام گرفتن از عراق نبود

با صعود تیم ملی فوتبال ایران به عنوان صدرنشین گروه D رقابت‌های هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت‌ها حال تمام بازیکنان این تیم بیش از پیش برا تحقق هدفی بزرگ آماده می‌شوند.

در این میان مهدی طارمی که یکی از تاثیرگذارترین بازیکنان تیم ملی در جام ملت‌ها است از ترس تیم‌های مختلف برای تقابل با ایران در مراحل حذفی سخن می‌گوید.

در ادامه گفت و گوی خبرنگار ما با مهاجم تیم ملی را می‌خوانید.

پیش از دیدار تیم ملی فوتبال ایران مقابل عراق همه امیدوار بودند تیم ملی مانند ۲ بازی قبلی اش در جام ملت‌های آسیا حریف را شکست دهد و انتقام شکست ۴ سال پیش را از عراقی‌ها بگیرد. چرا چنین اتفاقی رخ نداد؟

بازی کنترل شده و خوبی مقابل عراق انجام دادیم و آن برنامه‌ای که مدنظر کادرفنی بود اجرا کردیم. در پایان ۹۰ دقیقه هم به هدفمان یعنی حفظ صدرنشینی رسیدیم. نکته مهم این بود که تمرکزمان را برابر عراق از دست ندادیم و در کل بازی خوبی بود.

با این وجود کسب تساوی مقابل عراق سبب شد نتوانیم انتقام شکست در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های ۲۰۱۵ را از این تیم بگیریم.

هدف اصلی ما مقابل عراق انتقام گرفتن از این تیم نبود و برعکس عراقی‌ها دنبال احساسی بازی کردن بودند. بازیکنان حریف فقط می‌خواستند ما را به حاشیه ببرند و دعوا راه بیاندازند تا تمرکزمان از بین برود، اما چنین اتفاقی رخ نداد. به جز یک صحنه که در نیمه اول به وجود آمد کاملا باهوش بودیم و اسیر جنگ روانی عراقی‌ها نشدیم.

به نظر می‌رسد داوران در جام ملت‌های آسیا به ویژه در دیدار با عراق تا حدی به ضرر ایران سوت می‌زنند؟

احتمال دارد داوران از روی عمد یا غیرعمد به سود یا ضرر ایران سوت بزنند، اما هرچه باشد نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم و باید روی بازی خودمان تمرکز کنیم. شاید از عملکرد داوران راضی نباشیم، اما کاری نمی‌توان کرد. اگر بخواهیم با داوران بجنگیم به جای ۱۱ نفر باید با ۱۳ نفر بجنگیم. در این صورت هم‌تمرکزمان از بین می‌رود.

ترجیح می‌دهی تیم ملی در مرحله بعدی جام ملت‌های آسیا به مصاف تیم سوم کدام گروه برود؟

این موضوع برای ما اهمیتی ندارد چراکه باید سایر تیم‌ها از رویارویی با ایران بترسند. حریف ما در مرحله یک هشتم نهایی هر تیمی باشد برای شکست دادن آن به زمین می‌رویم.

رقابت سختی با مدعیان آقای گلی جام ملت‌های آسیا داری. نظرت درباره این موضوع چیست؟

انشاالله یک ایرانی آقای گل جام ملت‌ها شود و در این میان تفاوتی ندارد این عنوان به من، سردار آزمون یا هر بازیکن دیگری برسد.