چرا کی روش در تیم ملی ماندنی شد؟

دعوا از چهارشنبه‌شب شروع شد... یک آغاز غیرمنتظره... محمدرضا داورزنی، معاون وزیر ورزش با مبلغی حدود ۶۰۰ هزار دلار به اردوی تیم ملی رفت تا از این تیم در جام ملت‌ها حمایت کرده باشد. به نظر می‌رسد با رسیدن این مبلغ و پرداخت پاداش کادر فنی و ملی‌پوشان، اوضاع آرام شود، اما فردای این اتفاق، کارلوس کی‌روش به وزارت ورزش حمله‌ور شد.
داورزنی گفت وزارت مخالف کی‌روش نبود
از اردوی تیم ملی خبر می‌رسد دلیل اصلی این حمله، بحث و جدل کی‌روش با داورزنی بود... سرمربی تیم ملی وقتی معاون وزیر را در اردوی تیم ملی می‌بیند، از او گلایه می‌کند و می‌پرسد چرا شما با قرارداد بلندمدت من مخالف بودید؟ داورزنی هم با تعجب جواب می‌دهد ما اصلاً دخالتی در قرارداد تو نداشتیم و فدراسیون فوتبال پیشنهاد کرد قرارداد تو کوتاه‌مدت باشد... راست و دروغش گردن راوی که می‌گفت بعد از رفتن داورزنی از اردو، تاج به کی‌روش توضیح داده تنها با ترفند قرارداد کوتاه‌مدت می‌توانسته او را در تیم ملی نگه دارد که این حرف عصبانیت کارلوس را به همراه داشته و او به این باور رسیده وزارت مخالف حفظ او در ایران بوده است.
دستور از تهران برای اخراج کی‌روش؟!
با همین باور، کی‌روش ظهر پنج‌شنبه وزارت ورزش را به توپ می‌بندد. او مدعی می‌شود اگر می‌دانست وزیر دوست ندارد در ایران بماند هرگز قراردادش را با فدراسیون تمدید نمی‌کرد. حرف‌های او حسابی اردوی تیم ملی را تحت تأثیر قرار می‌دهد چرا که غروب پنج‌شنبه در امارات شایعه می‌شود از تهران دستور رسیده کی‌روش باید اخراج شود!
تاج چطور کی‌روش را راضی کرد
باز هم راست و دروغش گردن راوی که می‌گفت مهدی تاج به کارلوس کی‌روش گفته اگر بابت رفتار و حرف‌های تو بیانیه ندهم و عذرخواهی نکنم، باید حکم به اخراج تو از تیم ملی بدهم. می‌گویند تاج با همین حرف‌ها، کی‌روش را قانع کرده به صلاح تیم ملی و خودش است که فدراسیون فوتبال بیانیه بدهد و از وزارت ورزش دلجویی کند.
کارلوس جبران می‌کند؟
تاج همین کار را انجام داد. ابتدا بیانیه داد، وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و همه تلاش‌شان را کرده‌اند تا تیم ملی در بهترین شرایط باشد و سرمربی تیم ملی باید در حیطه مسائل فنی حرف بزند. تاج دیروز هم در مصاحبه با تلویزیون بابت آن بخش از حرف‌های کی‌روش که باعث دلخوری مردم شده بود عذرخواهی کرد. از امارات خبر می‌رسد قرار است کی‌روش هم امروز یا فردا در کنفرانس قبل یا بعد از بازی با عمان حرف‌هایی که زده بود را اصلاح کند و دوباره پرچم صلح را به دست بگیرد.
کی‌روش دوست داشت اخراج شود؟
شایعه دیگری به گوش می‌رسد، جالب است... می‌گویند سرمربی تیم ملی دوست داشت اخراج شود. شایعه شده کی‌روش بدش نمی‌آمد برکنارش کنند و زودتر به کلمبیا برود. نزدیکان کی‌روش می‌گویند: «دروغ محض است. فدراسیون فوتبال کلمبیا عجله‌ای برای عقد قرارداد با او ندارد و کی‌روش هم دنبال اخراج شدن نیست.»
اعلام وضعیت سفید در تیم ملی
به هر حال با عذرخواهی مهدی تاج شرایط دوباره در تیم ملی عادی شد. امیدواریم این شرایط عادی حداقل تا پایان جام ملت‌ها حفظ شود. حالا خیلی‌ها در تهران و امارات منتظر کنفرانس بعدی کی‌روش هستند تا او این بار رویه‌اش را عوض کند.
وزیر فقط گلایه کرد
البته دیشب یکی از نزدیکان وزارت ورزش این شایعه که از تهران دستور داده بودند کارلوس اخراج شود را تکذیب کرد. به گفته این شخص وزیر هیچ دستوری به تاج نداد و فقط گلایه کرد چرا به کی‌روش گفته وزارت مخالف تمدید قرارداد تو بود که گویا تاج هم مدعی شد چنین حرفی به سرمربی تیم ملی نزده است.