اگر چین لیپی را دارد ما هم کی‌روش را داریم

علیرضا جهانبخش بعد از پشت سر گذاشتن حدود 2 ماه سخت با بازی مقابل عراق آماده شد و البته در مقابل عمان به همان ستاره همیشگی تیم ملی تبدیل شد.
این بازیکن در بازی با عمان گل گره گشای تیم ملی را روی اشتباه حریف به ثمر رساند و حالا برای بازی با چین انگیزه های بیشتری هم دارد.
جهانبخش بعد از بازی با عمان در خصوص دیدار با چین و روزهای سختی که در این مدت پشت سر گذاشت صحبت کرد که متن این گفت و گو را در زیر می خوانید:
در ابتدا از سطح بازی های جام ملت های آسیا صحبت کن. نظرت در مورد کیفیت بازی ها چیست؟
سطح مسابقات بالا است. بعد از عملکردی که در جام جهانی داشتیم در این مسابقات هم بازی به بازی پیش می رویم و تمام تمرکزمان این است که تا آخر مسابقات پله پله جلو برویم.همان طور که دیدید عمان هم تیم خوبی بود. ما می دانیم همه بازی ها سخت است و سطح مسابقات هم بالاست به همین خاطر تلاش می کنیم بهتر و بهتر شویم.
بازی با چین مطمئنا سخت تر از عمان است، قبول داری؟
البته همینطور است. بازی با عمان خودش بازی سختی بود و مهار پنالتی توسط بیرانوند ما را در بازی به خوبی حفظ کرد. می دانیم این بازی هم خیلی سخت است. فرصتی برای جشن و خوشحالی نیست. در این چند روز برای بازی با چین هم ریکاوری کردیم و درباره این تیم فکر و صحبت می کنیم. ما می دانیم بازی سختی خواهد بود اما باید تلاش کنیم این بازی را ببریم.
 البته در امارات تنها هم نیستید و مردم از تیم ملی خوب حمایت کردند...
همه ما بازیکنان تاثیر حضور هواداران و حمایت آنها را می دانیم. آنها هر بازی به ما کمک و ما را حمایت می کنند. امیدواریم که بازی بعد و تا آخر بازی ها این هواداران بیایند و ما را حمایت کنند.
خانواده ات هم حسابی در این مدت حمایتت کردند. بعد از گل هم ظاهرا دستت را به سمت آنها نشانه رفتی که روی سکوها بود..
بله. خانواده همیشه برای من مهم بوده و هست.من حدود 2 الی 2 ماه و نیم از میادین دور بودم و این موضوع برایم خیلی سخت بود. خانواده و دوستان نزدیکم همه از من حمایت کردند و می دانستند که من چقدر سختی می کشم به همین دلیل وقتی مقابل عمان گل زدم خیلی حس خوبی داشتم و از اینکه آنها خوشحال شدند خیلی خوشحالم چون این گل را به خانواده ام تقدیم کردم.
در این 2 ماهی که اشاره کردی چند بار در آستانه برگشت به میادین بودی اما هر بار مشکلاتی ایجاد می شد. چرا؟
هم کادر پزشکی باشگاه من و هم کادر پزشکی تیم ملی ما خیلی زحمت کشیدند تا من به این مسابقات برسم. از این موضوع خوشحال هستم و امیدوارم با بازی های خوب جواب آنها را بدهم.
حضور مربی مثل لیپی روی نیمکت چین طبیعتا می تواند روی بازیکنان ایران بار روانی داشته باشد.این موضوع را چطور ارزیابی می کنی؟
درست است اما به هر حال ما هم روی نیمکت کارلوس کی روش را داریم و افتخار می کنیم که با او کار می کنیم. در این چند ساله که ما با این مربی کار کردیم از لحظه به لحظه این کار کردن لذت بردیم. مطمئنا سنگینی برد بیشتر به سمت ما است و قطعا با این هدف که مثل بازی با عمان خوب باشیم وارد زمین می شویم.