دغدغه شیرین کی‌روش و فرصتی برای تغییر تاکتیک

وحید امیری به دلیل دو اخطاره بودن در بازی با چین قادر به همراهی تیم ملی نیست. اگر چه وحید امیری از بازیکنان کلیدی تیم ملی به شمار می‌رود، اما غیبت او تیم ملی و کارلوس کی‌روش را به چالش نمی‌کشد و شاید بتوان گفت این غیبت برای سرمربی تیم ملی شیرین است چراکه موجب تغییر در ترکیب تیم ملی و حتی تغییر در شیوه بازی می‌شود. 
کارلوس کی‌روش برای پر کردن خلأ حضور وحید امیری در ترکیب تیم ملی چند راه دارد. او در صورتی که تصمیم بگیرد در بازی با چنین تیم ملی را ۱-۴-۱-۴ ارنج کند می‌تواند از احسان حاج‌صفی در این پست استفاده کند. راه دیگر بهره بردن از مهدی طارمی در این پست است. به خصوص که او بار‌ها در این پست بازی کرده. البته در سیستم ۱-۳-۲-۴ و به عنوان بال چپ. مهدی ترابی که در اولین بازی تیم ملی مقابل یمن فوتبال خوبی از خود به نمایش گذاشت می‌تواند به عنوان هافبک چپ به جای وحید امیری بازی کند و در آخرین حالت هم ممکن است سامان قدوس جای امیری را بگیرد. 
این همه راه‌ها نیست و کارلوس کی‌روش به همین بهانه می‌تواند تاکتیک تیم ملی را هم تغییر دهد. خوشبختانه کارلوس کی‌روش یک تیم داخل زمین و یک تیم روی نیمکت دارد و شاید تنها علیرضا بیرانوند باشد که نیمکت‌نشین هم تراز نداشته باشد، اما بازیکنان در سایر پست‌ها هر یک جانشین بزرگ و مطمئن دارند. به طور مثال اگر سردار آزمون در ترکیب قرار نگیرد، کریم انصاری‌فرد به عنوان مهاجم نوک آماده بازی است. این مثال را می‌توان برای همه پست‌ها زد. به طور مثال اگر قرار باشد رامین رضاییان بازی نکند وریا آماده است که در این نقش بازی کند. 
کارلوس کی‌روش در بازی با عراق و در حالی که هیچ بازیکنی محروم نبود چند تغییر در ترکیب تیم ملی ایجاد کرد. با این وجود تیم ملی به هدفی که می‌خواست رسید و این نشان می‌دهد در تیم کارلوس کی‌روش غیبت بازیکن نباید مانع از رسیدن به هدف باشد. با پیروزی ایران در بازی با چین وحید امیری در بازی نیمه‌نهایی با توان بیشتری وارد زمین خواهد شد، چون در مسابقه سخت با چین استراحت خواهد کرد. سخت از آن جهت که از این پس و در چنین تورنمنتی نباید هیچ تیمی را آسان گرفت.