پیش بینی ملی پوش سابق از قهرمان جام ملتهای آسیا

حسین کعبی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد تیم ملی فوتبال چین حرف تیم کشورمان در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۹ گفت: من ۷، ۸ بار در تیم ملی مقابل چین بازی کرده ام، اما این تیم چین را نمی‌توان با تیم های گذشته اش مقایسه کرد. چین در این مسابقات تیم ضعیفی است. در سال ۲۰۰۴ که با ناداوری در مقابل چین شکست خوردیم و بازی‌ها هم به میزبانی همین کشور بود چینی ها تیم بسیار خوبی داشتند.

او ادامه داد: در چند سال اخیر مربیان و بازیکنان خارجی وارد فوتبال چین شده اند و این موضوع به آن‌ها کمک کرده است. لیپی سرمربی با کلاسی است و با حضور در تیم ملی ایتالیا، یونتوس و اینتر کارنامه بسیار خوبی دارد. اما این چینی که قرار است مقابل آن قرار بگیریم نسبت به تیم‌های قبلی اش ضعیف‌تر است.

کعبی در مورد بازیکنان چین گفت: چینی‌ها در این تورنمنت نتوانستند تیم خوبی راهی مسابقات کنند و بازیکنان باکیفیتی در اختیار ندارند. اما سال‌های گذشته در پست‌های مختلف بازیکنان فوق العاده‌ای در این تیم حضور داشتند.

او در مورد تیم های با کیفیت جام گفت: به شخصه از دیدن دیداری که بین تیم‌های فوتبال قطر و عراق برگزار شد لذت بردم و هر ۲ تیم فوتبال با کیفیتی ارائه می‌دادند. اما در طرف مقابل تیم‌های مثل ژاپن، کره جنوبی و استرالیا چندان فوتبال زیبایی ارائه نمی‌دهند و دلیل این موضوع هم می‌تواند جوان گرایی باشد که توسط این تیم‌ها صورت گرفته است.

کعبی ادامه داد: اما در طرف مقابل فوتبالی که از عراق و قطر و حتی بحرین مقابل کره جنوبی دیدم کیفیت بسیار بهتری نسبت به استرالیا و ژاپن داشت. عربستان هم تیم بسیار خوبی داشت و در مقابل ژاپن برتر بود. ژاپنی‌ها در آن بازی فقط روی یک ضربه ایستگاهی موقعیت ایجاد کردند و به گل رسیدند، اما ژاپنی‌ها همه چیز را برای آینده نگاه می‌کنند و فکر می‌کنم چند سال دیگر در آسیا دیگر کسی نمی‌تواند حریف این تیم‌ها شود. همینطور تیم قطر، با اینکه قطری‌ها بازیکنانشان را از کشور‌های مختلف جمع کرده اند، اما کیفیت فوتبالی بالایی دارند. کم پیش می‌آید یک تیم عربی به مانند قطری‌ها روی زمین چنین فوتبال خوبی ارائه دهند.

او در مورد اینکه چه تیمی عنوان قهرمانی را بدست خواهد آورد: پیش بینی اینکه چه تیمی می‌تواند قهرمان شود کار بسیار سختی است و با دیدن بازی امارات و قرقیزستان نیز بیشتر به این موضوع ایمان آوردم. اگر بخواهم یک تیم را نام ببرم صد در صد تیم ایران را پیروز این جام معرفی می‌کنم، چون بازیکنان بسیار خوبی در تیممان حضور دارند. بازیکنان فیکس با نیمکت ذخیره مان در یک سطح هستند و این موضوع کمک زیادی به ما می‌کند.