کاش بازی با پرسپولیس را دیرتر برگزار می‎‌کردیم

 فرزاد حاتمی که رکورد جالب توجهی در لیگ برتر دارد و حضور در بیشتر تیم‌ها را تجربه کرده است، حالا با عقد قراردادی رسمی به سپیدرود رفته است و نیم فصل دوم را زیر نظر کریمی پشت سر می‌گذارد. وی در خصوص این انتقال و رفتنش به استان گیلان گفت: 
من قبل از اینکه با آقای کریمی صحبت کنم، از تیم نساجی و چند تیم خارجی پیشنهاد داشتم که حتی با  یک تیم خارجی قرارداد هم بستم ولی فسخ کردم تا سپیدرود را انتخاب کنم. الان هم به خاطر علی آقا قرارداد سفید امضا کرده‌ام. به خاطر علی آقا کریمی که دوست داشتم شاگردش باشم و دیگری هم به خاطر هواداران خوب تیم که نشان داده‌اند هیچ موقع تیم‌شان را تنها نمی‌گذارند به رشت آمدم. البته افتخار همبازی بودن با علی آقا را نداشتم در این میان دو بار تا یک قدمی همبازی شدن در تیم ملی و تراکتورسازی پیش رفتم که هر دو بار ایشان زودتر از من تیم ملی و تراکتورسازی را ترک کرده بود. 

وی درباره آینده سپیدرود رشت در لیگ برتر و هم‌چنین بازی سختشان با پرسپولیس در جام حذفی گفت: 
من شک ندارم با هوادارانی که داریم اجازه نمی‌دهیم تیم سقوط کند. سپیدرود یکی از تیم‌های پرهوادار لیگ ایران است که وقتی حمایت هواداران باشد، مشکل خاصی نداریم. من از برنامه کادر فنی برای جام حذفی اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌دانم برنامه آن‌ها چیست. درهرحال جام حذفی، راحت‌ترین راه برای رسیدن به آسیاست که ما هم تلاش می‌کنیم با قدرت بازی کنیم. البته قطعا اولویت اصلی باشگاه لیگ برتر است که باید در این مسابقات امتیازات لازم را بگیریم و تیم را در لیگ نگه داریم. من دوست داشتم که این بازی کمی دیرتر برگزار می‌شد به این دلیل که من تازه به تیم اضافه شده‌ام و هنوز هماهنگی لازم را پیدا نکرده‌ام. گرچه سایر نفرات همگی آماده هستند و تلاش می‌کنیم که با آمادگی کامل به میدان برویم و نتیجه لازم را کسب کنیم.

حاتمی رکورد جالب توجهی در رابطه با حضور در تیم‌های مختلف لیگ برتر دارد. او که سابقه حضور در ملوان را دارد در اینباره گفت: 
من یک سال زمان آقای فیروز کریمی در ملوان بازی کرده‌ام که آن دوره هم ملوان شرایط خوبی نداشت و در حال سقوط بود. ما این تیم را در لیگ حفظ کردیم و الان هم تلاش می‌کنیم تیم خوب و پرهوادار رشتی را در لیگ نگه داریم. خدا را شکر در هر تیمی که بودم طوری بازی کردم تا هواداران از من راضی باشند. من از جمله بازیکنانی هستم که سعی می‌کنم به هر تیمی که می‌روم خیلی زود خودم را با آن تیم وفق دهم. من در دو تیم لیگ یکی که اجباراً ملحق شدم و زود هم این تیم‌ها را ترک کردم، همیشه موفق بودم. در کل تیم‌های لیگ یکی به من نمی‌سازند و خودم هم دوست نداشتم از لیگ برتر به تیم‌های لیگ یکی بروم.