فکر می‌کردیم کار سخت‌تری مقابل ایران داشته باشیم

مایا یوشیدا در گفت‌وگو با سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) درباره پیروزی 3 بر صفر تیم ملی فوتبال ژاپن مقابل ایران در دور نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: این بازی در مرحله نیمه‌نهایی برگزار شد، اما بیشتر احساس کردم که این مسابقه بازی فینال بود. ما باید خودمان را به خوبی از لحاظ ذهنی و بدنی آماده می‌کردیم. فکر می‌کنم نمایشی عالی داشتیم، باز هم دروازه خود را بسته نگه داشتیم و سه گل به ثمر رساندیم، اما هنوز یک گام دیگر در پیش داریم.

« ما باید علاقه و اشتیاق بیشتری در بازی فینال از خود نشان دهیم.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: فکر می‌کردیم کارمان سخت‌تر شود، اما اوساکو بازگشت و همه خیلی خوب بازی کردند. بازیکنان فداکاری زیادی کردند و در همه دقایق بازی روی ایران فشار آوردند. زدن گل مهم است، اما عملکرد دفاعی ژاپن خیلی خوب بود و به همین خاطر دروازه‌مان را بسته نگه داشتیم.

کاپیتان تیم ملی فوتبال ژاپن با بیان اینکه پیروزی 3 بر صفر نتیجه فوق‌العاده‌ای است، گفت: دفاع ایران سازمان‌یافته است و به خصوص با تمرکز بر سردار آزمون، ضدحملات خوبی انجام می‌دادند. او بازیکن کلیدی ایران و هدف توپ‌های این تیم بود، اما اجازه ندادیم در عمق دفاع ما صاحب توپ شود.

یوشیدا در مورد احتمال صعود تیم ملی امارات با آلبرتو زاکرونی، سرمربی پیشین سامورایی آبی به فینال مسابقات خاطرنشان کرد: من خاطرات بسیار خوبی با زاکرونی دارم و امیدوارم او را در فینال ببینم.