عدم تمدید قرارداد بهانه برانکو برای برخورد با بشار رسن!

مدتی است برانکو ایوانکوویچ، سرمربی کروات تیم فوتبال پرسپولیس مصاحبه‌هایی علیه بشار رسن، هافبک عراقی این تیم انجام می‌دهد. این مصاحبه‌ها که طی روز‌های اخیر پر تعداد شده، کنجکاوی هواداران پرسپولیس را در پی داشته و همه می‌خواهند بدانند چرا برانکو چنین رفتاری را با بشار دارد و چه شده که با ادبیات سرسختانه در مورد او مصاحبه می‌کند؟

در این مورد موضوع جالبی شنیدیم. همان‌طور که می‌دانید بشار رسن قبل از شروع جام ملت‌های آسیا از سوی باشگاه بار‌ها پیشنهادی بابت تمدید قراردادش به دستش رسیده بود، اما همواره از تمدید قرارداد سر باز زد و مدام این موضوع را بهانه می‌کرد که باید تصمیم نهایی را پس از اتمام رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بگیرد و در حال حاضر توانایی تصمیم‌گیری ندارد. او در واقع بسیار تلاش می‌کرد به دنبال راهی برای جدایی از پرسپولیس و حضور در لیگ بهتر و بستن قراردادی جذاب‌تر بگردد و به همین علت برانکو پیش از جدایی بشار برای حضور در جام ملت‌های آسیا در کمپ عراق، شاکی و عصبانی بود و احساس خوبی نسبت به رفتار‌های این بازیکن عراقی نداشت. حتی شنیدیم برانکو در همان زمان مذاکراتی به صورت شخصی با بشار داشت و البته نتوانست او را راضی به تمدید قرارداد فوری کند.

از این‌رو حالا که بشار به تمرینات برگشته برانکو در چند مصاحبه از مدیران باشگاه درخواست کرده با این بازیکن به علت دیر اضافه شدن به تمرینات برخورد جدی داشته باشند و او را به کمیته انضباطی معرفی کنند.

البته نزدیکان بشار معتقدند او اگر حتی به کمیته انضباطی باشگاه هم برود هیچ جریمه‌ای برایش در نظر گرفته نمی‌شود زیرا طبق قوانین جاری در فیفا بازیکنان ملی‌پوش می‌توانند در پایان هر تورنمنت بین‌المللی و معتبر، حداکثر به مدت ۱۰ روز به استراحت بپردازند. از این رو، بشار رسن که همراه با تیم ملی عراق در روز ۲ بهمن از رقابت‌های جام ملت‌های آسیا پس از شکست مقابل قطر کنار رفته بود می‌توانست تا ۱۲ بهمن یعنی روز جمعه هفته گذشته به استراحت بپردازد.

به همین علت او معتقد است هیچ جریمه‌ای برایش در نظر گرفته نخواهد شد، اما برانکو وقتی از سایر بازیکنان تیمش درخواست کرد که به تمرینات برگردد آن‌ها به خواسته سرمربی تیم‌شان عمل کرده و خیلی زود به محل تمرین پرسپولیس برگشتند.

حتی احمد نوراللهی به فاصله یک روز پس از بازگشت به همراه تیم ملی راهی تمرینات پرسپولیس شد و همراه سرخپوشان به رشت رفت تا یکی از بازیکنان اصلی دیدار با سپیدرود در جام‌حذفی باشد. مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند، دیگر بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس بودند که تنها ۴ روز استراحت کردند و خیلی زود به تمرینات برگشتند. این موضوع می‌تواند مهم‌ترین بهانه برانکو برای افزایش فشار روی بشار رسن باشد.

حالا عده‌ای معتقدند این فشار‌ها به خاطر آن است که بشار رسن هرچه زودتر راضی به تمدید قرارداد با باشگاه پرسپولیس شده و به دنبال آینده اش در همین باشگاه باشد. برانکو اصلاً نمی‌خواهد بازیکن با‌استعدادش را به همین سادگی از دست بدهد به‌خصوص که بشار تا سال آینده نیز سهمیه بزرگسالان را پر نمی‌کند و یکی از بهترین بازیکنان خارجی - آسیایی پرسپولیس محسوب می‌شود.