برانکو: با این وضعیت باید خودم را از برج میلاد پایین بیاندازم

  برانکو ایوانکوویچ  سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در نشست خبری پیش از دیدار تیم‌های پرسپولیس و استقلال خوزستان بیان کرد: به عنوان گزینه برتر کسب پیروزی وارد این بازی می‌شویم و از این نقش فرار نمی‌کنیم، اما این را هم نباید فراموش کنیم که هفته پیش پدیده بازی بسیار سختی با استقلال خوزستان داشت و به سختی توانست یک بر صفر این تیم را ببرد. می‌دانیم بازی سختی داریم چراکه حریف چیزی برای از دست دادن ندارد و تمام تلاش خود را برای کسب نتیجه خوب انجام می‌دهد.

شکست مقابل فولاد ما را متزلزل نمی‌کند بلکه به پرسپولیس انرژی می‌دهد

او ادامه داد: خوزستان از قدیم تاکنون بازیکنان جوان و خوبی داشته است. اکنون هم بازیکنان جوان در استقلال خوزستان فرصت بازی به دست می‌آورند. استقلال خوزستان سه تا چهار بازیکن ۱۸، ۱۹ ساله دارد که شادابی و انرژی مضاعفی به تیمشان می‌دهند. همیشه به این فکر می‌کنیم هر بازی را ببریم و البته شکست مقابل فولاد خوزستان نمی‌تواند ما را متزلزل کند بلکه از طرف دیگر انرژی و انگیزه مان را بیشتر می‌کند.‌

نمی‌خواهیم درباره ربیع خواه ریسک کنیم

برانکو درباره غایبان پرسپولیس در بازی با استقلال خوزستان گفت: حسین ماهینی، آدام همتی و محمد انصاری همچنان به دلیل آسیب دیدگی بیرون از تیم هستند و احمد نوراللهی هم محروم است. درباره ربیع خواه هم نمی‌خواهیم ریسک کنیم، اما سایر بازیکنان آماده و در رقابت برای تیم اول هستند.

از فشار‌های موجود شانه خالی نمی‌کنیم

سرمربی پرسپولیس درباره انتظار هواداران برای کسب پیروزی مقابل استقلال خوزستان اظهار داشت: موقعیتمان و هدفمان که قهرمانی است اعلام کردم و از این فشار‌هایی که روی ما وجود دارد شانه خالی نمی‌کنیم. می‌دانیم هر تیمی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد نسبت به بازی‌های دیگرش متفاوت بازی می‌کند.

در یک بازی که داور بسیار عالی سوت زد کم مانده بود سنگبارانش کنند

برانکو درباره اشتباهات داوری به ضرر پرسپولیس و بیانیه صادرکردن سایر تیم‌ها نسبت به این تیم گفت: درباره داوری بار‌ها تکرار کرده ام که تنها خواهان داوری محترمانه هستم و به دلیل همین خواهش جریمه هم شده ام. آقایان بازی ما با فولاد را آنالیز کنند و من هیچ حرف دیگری نمی‌زنم. فقط این را بگویم آن بازی یک دقیقه زودتر از وقت اضافه‌ای که داور اعلام کرده بود تمام شد. همین گویای همه چیز است. درباره پنالتی پیکان و گل اول سپاهان صحبت نمی‌کنم، اما باز هم می‌گویم دنبال بهانه و توجیه نیستم و اگر از شانس‌هایی که در نیمه دوم بازی با فولاد داشتیم استفاده می‌کردیم، داستان متفاوت می‌شد. خودتان شاهد هستید داوران چگونه قضاوت می‌کنند. در یک بازی که داور بسیار عالی سوت زد کم مانده بود سنگبارانش کنند.

پرسپولیس بیشتر از تمام تیم‌ها نسبت به داوری ضرر کرده است

او افزود: بلافاصله پس از هر بازی‌ای که ما نتیجه می‌گیریم این بحث را راه می‌اندازند که داوران به پرسپولیس کمک می‌کنند. خودتان تمام بازی‌ها را آنالیز کردید و نتیجه آماری که درآوردید بیانگر اینست که پرسپولیس بیشتر از تمام تیم‌ها نسبت به داوری ضرر کرده است. به من بگویید کدام تیم مجبور شده در ایام فیفادی و بدون ملی پوشانش بازی کند؟ می‌دانید کدام تیم؟ من می‌دانم. آن تیم پرسپولیس بود که بدون ملی پوشان مقابل پیکان بازی کرد. همچنین ۲ بازی حذفی را بدون بازیکنان ملی پوش خود برگزار کردیم که من به دلیل چاره دیگری نداشتن و زمان بندی نادرست این موضوع را قبول کردم. تنها تیمی که نسبت به سایر تیم‌ها در وضعیت بغرنجی قرار داشت پرسپولیس بود.

نه تنها ترابی بلکه تمام بازیکنانم را به شکلی آماده می‌کنم که بتوانند در ۲ پست بازی کنند

سرمربی پرسپولیس درباره انتقاد‌هایی که نسبت به استفاده از مهدی ترابی در پست مهاجم مطرح شده است، گفت: مهدی ترابی را به دلیل اینکه در هر وضعیتی خیلی خوب خودش را پیدا می‌کند جذب کردیم. هم در فضای کوچک و هم در فضای باز پرسپولیس از چهار بازیکن جدید یعنی شیری، ترابی، سروش رفیعی و  محمد نادری در ترکیب استفاده می‌کند و طبیعی است تطبیق یافتن آن‌ها مقداری زمان می‌خواهد. در بازی با فولاد اشتباهاتی داشتیم، اما از لحاظ آماری با ۶۸ درصد مالکیت توپ، ۱۶ ضربه سمت دروازه، ۸۰ درصد دقت پاس و ۶ موقعیت گلزنی تیم برتر بودیم و مشکل ما است که آن فرصت‌ها را گل نکردیم. نه تنها ترابی بلکه تمام بازیکنانم را به شکلی آماده می‌کنم که بتوانند در ۲ پست بازی کنند. طبیعی است انتظارم از آن‌ها بیشتر است، اما ترابی و نادری نخستین بازی خود را برای پرسپولیس انجام دادند. همه صبور هستیم و فکر می‌کنم آن‌ها به فرم خوبشان می‌رسند.

تمام تیم‌ها مقابل پرسپولیس بسته بازی می‌کنند

برانکو درباره برنامه نداشتن پرسپولیس مقابل تیم‌هایی که فوتبال دفاعی و بسته‌ای ارائه می‌دهند، گفت: طبیعی است تمام تیم‌ها مقابل پرسپولیس بسته بازی می‌کنند، اما برخلاف تمام این صحبت‌ها از عملکرد بازیکنانم راضی هستم چراکه مقابل همین تیم فولاد ۶ تا ۷ موقعیت گل ایجاد کردیم. به هر حال گل نشدن این همه موقعیت اتفاقی است که پیش می‌آید و به فولاد باختیم. با این وجود هیچ وقت مقابل این تیم تا این اندازه خوب بازی نکرده و نسبت به حریف برتری نداشتیم. می‌دانید همیشه بازی در اهواز برای مشکل و سخت بوده است.

همیشه شایعه می‌کنند قرار است پرسپولیس را قهرمان کنند، اما بیشتر از تمام تیم‌ها از اشتباهات داوری ضرر کرده ایم

سرمربی پرسپولیس درباره برنامه‌های هواداران این تیم برای اعتراض به فدراسیون فوتبال مانند آوردن پرچم سفید به ورزشگاه آزادی در بازی با استقلال خوزستان و البته جمع آوری طومار برای ارسال به فیفا و afc بیان کرد: همیشه شایعه می‌کنند که قرار است پرسپولیس را قهرمان کنند، اما گفتم بیشتر از تمام تیم‌ها از اشتباهات داوری ضرر کرده ایم. با دلیل و مدرک هم چنین حرفی می‌زنم و گله‌ای هم نداریم. چه کار کنیم؟

فشردگی برنامه بازی‌های پرسپولیس عادلانه نیست

برانکو درباره برنامه فشرده بازی‌های پرسپولیس گفت: طبیعی است این فشردگی برنامه بازی‌ها عادلانه نیست و به دلیل همین برنامه فشرده حسین ماهینی و محمد انصاری مصدوم شدند. آن‌ها برای استراحت و ریکاوری زمان نداشتند. پیش از بازی فینال لیگ قهرمانان یک بازی بسیار سنگین مقابل سایپا انجام دادیم و نخواستیم آن بازی به تعویق بیفتد. داور در آن بازی هم با پذیرفتن گل خطای سایپا به ما ضربه زد. بلافاصله پس از برگزاری بازی با سایپا به ژاپن رفتیم. با تمام این تفاسیر می‌گویند قهرمانی پرسپولیس از قبل تعیین شده است.

با این وضعیت باید خودم را از برج میلاد پایین اندازم

او درباره اظهارات سعید فتاحی مبنی بر اینکه هماهنگی برنامه بازی‌های لیگ با تمام مربیان انجام شده و با این وضعیت چرا نسبت به برنامه بازی‌های پرسپولیس معترض است، بیان کرد: می‌دانید برای اجرای برنامه توافق کرده ایم؟ یک برنامه را مقابل ما قرار دادند و گفتند همین برنامه است. می‌توانستیم آن را به شکل دیگری تغییر بدهیم؟ نمی‌توانستیم برنامه بازی هایمان را تغییر بدهیم و در آن وضعیت باید برنامه را قبول می‌کردیم. وقتی هم می‌پرسیم آیا امکان تغییر در برنامه ریزی مسابقات وجود دارد می‌گویند نه. حالا باید خودم را از برج میلاد پایین اندازم. برای دیدار با سپیدرود در جام حذفی امضاء کردم که بازی می‌کنیم چراکه زمان دیگری نبود.

برانکو درباره آخرین وضعیت تمدید قرارداد بشار رسن با پرسپولیس و اینکه پیش از این گفته بود هافبک عراقی پس از جام ملت‌ها قراردادش را تمدید می‌کند، گفت: من چنین حرفی نزدم.

چرا رسانه‌ها درباره برنامه فشرده بازی‌ها از فدراسیون و سازمان لیگ سوال نمی‌کنند؟

سرمربی پرسپولیس درباره فشار برخی پیشکسوتان از طریق صفحات مجازی به باشگاه پرسپولیس برای اعتراض به فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ بیان کرد: نمی‌دانم چه جوابی به این سوال بدهم. هر کسی نظر و واکنش‌های خاص خود را دارد، اما رسانه‌ها کجا هستند که چنین سوال‌هایی را از فدراسیون و ارگان‌های ذی ربط بپرسند. به هر حال رسانه‌ها حق اطلاع گیری و اطلاع رسانی دارند.‌

نمی‌دانم درباره برگزاری دربی در نوروز چه جوابی بدهم

برانکو درباره اینکه آیا باشگاه پرسپولیس برای تعویق زمان دیدارش با نساجی مازندران با سازمان لیگ نامه نگاری می‌کند یا خیر، گفت: وقتی نیست. هر ۴، ۵ روز یک بار بازی داریم. این برنامه تا نوروز است. آخرین بازی ما ۲۴ اسفند است. ۱۴ روز بازی‌ها تعطیل است و بلافاصله با استقلال بازی داریم که این وقفه هم به خاطر تیم ملی است و روز‌های فیفا که استراحت داده‌اند.

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه آیا با برگزاری دربی در نوروز موافق است یا خیر، گفت: نمی‌دانم چه جوابی بدهم. برنامه اینگونه است. ملی‌پوشان مستقیما از تیم ملی به دربی می‌آیند و ما هر ۴ روز یک بار بازی داریم.