سعید علی‌حسینی غیبش زد!

مرد فوق‌سنگین وزنه‌برداری ایران که با خوش‌شانسی محض آن هم در شرایطی که به خاطر دوپینگ به 12 سال محرومیت محکوم شده بود در حالی 2 آبان 96 مشمول قانون جدید وادا شد(تقلیل محرومیت از 12 سال به 8 سال) که در اولین گام مدال نقره مجموع جهان را به سینه زد.

نقره بازی‌های آسیایی دومین مدال علی‌حسینی بود و در حالی که همه منتظر درخشش او در مسابقات جهانی 2018 بودند، به دلیل مصدومیت و رسیدگی به زانویش از حضور در اولین مرحله گزینشی المپیک انصراف داد. قطرکاپ دومین مرحله گزینشی المپیک بود که سعید در این رقابت‌ها هم شرکت نکرد تا نوبت به جام فجر برسد. نام او در حالی در لیست جام فجر قرار گرفت که علی‌حسینی حتی در اردوهای تیم ملی هم حاضر نشده و عجیب این‌که هیچ‌کس در فدراسیون وزنه‌برداری از او خبری ندارد. نکته دیگر این‌که بعد از جام فجر، وزنه‌برداران رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ را هم پیش رو دارند و طبق اطلاعیه‌ سایت کنفدراسیون آسیا، تیم‌ها تا ۲۸ فوریه(۹ اسفند) مهلت دارند تا لیست اولیه خود را برای حضور در این مسابقات ارسال کنند. با توجه به این‌که مدت زمان زیادی تا اتمام این مهلت باقی نمانده و از طرفی هنوز خبری از سعید علی‌حسینی و این‌که چه برنامه‌ای دارد، نیست، به نظر می‌رسد با عدم حضور او در این رقابت‌ها، سعید یک گزینشی دیگر را هم از دست خواهد داد. او در حالی رقابت‌های گزینشی المپیک را یکی پس از دیگری از دست می‌دهد که طبق قوانین جدید فدراسیون جهانی(IWF) هر وزنه‌برداری که سهمیه المپیک می‌خواهد باید در ٦ گزینشی حاضر شود. با این حساب علی‌حسینی در صورت از دست دادن این فرصت و غیبت در قهرمانی آسیا، کار سختی برای سهمیه المپیک و پر کردن حضور در ٦ میدان گزینشی خواهد داشت مگر این‌که او تصمیم دیگری برای آینده ورزشی خود داشته باشد چراکه اخیرا شایعه شده غیبت او در اردوهای تیم ملی معنایی جز خداحافظی او از دنیای وزنه‌برداری ندارد و حتی شنیده می‌شود علی‌حسینی در حال حاضر خارج از ایران بسر می‌برد.

غیبت علی‌حسینی در حالی طولانی شده که علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری ایران در واکنش به این موضوع به خراسان می‌گوید: «به هر حال بحث رقابت مطرح است، افرادی در اردوهای تیم ملی حضور دارند و تمرینات خاص تیم ملی را طی می‌کنند. ما برای همه شرایط یکسانی در اردوهای تیم ملی قائل شده‌ایم و دعوت‌شدگان می‌توانند به اردو بیایند و از این شرایط استفاده کنند. ضمن این‌که ما زمان چندانی هم نداریم. از طرفی منابع محدودی هم در اختیار داریم بنابراین ما نمی‌توانیم زمان را نگه داریم و به دیگران هم اجازه ندهیم که از منابع و امکانات موجود استفاده کنند؛ ضمن این‌که به صورت متعدد رقابت‌های خوبی هم برگزار می‌کنیم و دوستان می‌توانند از آن استفاده کنند. اما ما نمی‌توانیم بایستیم و ببینیم فردی تمایل دارد در یک رویداد بیاید یا نه. از طرفی نام سعید علی‌‌حسینی در لیست مسابقات قهرمانی بزرگسالان جهان بود. در حال حاضر هم نام او در حوزچه آنتی‌دوپینگ پلیسی هست. متاسفانه علی‌حسینی یک ماه پیش از شروع رقابت‌های قهرمانی بزرگسالان جهان به ما اعلام کرد در مسابقات شرکت نمی‌کند که به نظر کار زیبنده‌ای نبود. به هر حال ما شرایط اردویی یکسانی برای همه مهیا کرده‌ایم.» به هر تقدیر علی‌حسینی اگر در قهرمانی آسیا هم شرکت نکند، شانس زیادی برای پر کردن گزینشی‌های خود ندارد و زمانی هم که نتواند 6 مرحله گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد المپیک را از دست می‌دهد. حال آن‌که با توجه به رکوردهایی که در چند مسابقه اخیر از خود به جا گذاشته، گفته می‌شود سعید شانس کسب مدال نقره المپیک را دارد. حال باید منتظر ماند و دید او درنهایت چه تصمیمی خواهد گرفت.

گفتنی است؛ انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری در حالی قرار است سال آینده برگزار شود که تا دیروز و در فاصله یک روز مانده به پایان مهلت ثبت‌نام، 7 کاندیدا شامل حسین رضازاده، کوروش باقری، سجاد انوشیروانی، حسین مقامی، محمدرضا آخوندی، عبدالکریم پورکیان و نصرت‌ا... عابدینی برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند. علی مرادی، رئیس فدراسیون وزنه‌برداری که تا پایان ساعت اداری دیروز هنوز برای ثبت‌نام اقدام نکرده بود، در واکنش به ثبت‌نام حسین رضازاده، رئیس اسبق فدراسیون و کوروش باقری، سرمربی اسبق تیم ملی در انتخابات آتی می‌گوید: «نه تنها حضور رضازاده و سایر دوستان در انتخابات بسیار خوب است بلکه از سایر دوستان تقاضا می‌کنم در فرصت باقی‌مانده برای ثبت‌نام، افرادی که می‌توانند در زمینه وزنه‌برداری کمک کنند، بیایند و برنامه‌های خود را اعلام کنند. در حال حاضر وزنه‌برداری به بلوغ و پختگی خاص خود رسیده و دوستان با آگاهی کافی رای خود را به صندوق خواهند ریخت. امیدوارم نتیجه این انتخابات هرچه هست به صلاح این رشته و ورزش کشور باشد.»