کارشناسی داوری بازی پرسپولیس با پنالتی اشتباه

نوذر رودنیل در مورد داوری سیدرضا مهدوی در بازی پرسپولیس و نفت آبادان گفت: نیمه اول مسابقه مشکل آنچنانی نداشت. داور به درستی خطاها و کارت‌های زرد را اعلام کرد، اما حادثه مهم این بازی در دقیقه ۵۷ رخ داد و گل دوم پرسپولیس را داور مردود اعلام کرد که این تصمیمش کاملاً درست بود، زیرا بودیمیر مرتکب خطا شده بود.

رودنیل افزود: در دقیقه ۷۱ مسابقه هم باید به سیامک نعمتی کارت زرد نشان می‌داد، ضمن اینکه داور باید کارت زرد دوم را هم به وفا هخامنش بازیکن نفت آبادان نشان می‌داد، زیرا او خطای خشنی روی علیپور انجام داد که درنهایت باعث درگیری لفظی بازیکنان در میانه زمین شد.

این کارشناس داوری فوتبال با اشاره به پنالتی اعلام‌شده برای پرسپولیس در دقیقه ۸۳ گفت: پنالتی که در این دقیقه برای پرسپولیس اعلام شد، پنالتی نبود و نکته عجیب این بود که داوران با وجود داشتن هدست به سمت یکدیگر رفتند و با هم مشورت کردند. مگر داور هدست ندارد که به سمت کمک‌داورش می‌رود و در حضور بازیکنان با او مشورت می‌کند. البته به نظر من داور پشت دروازه گفت که خطایی رخ نداده است، ولی مهدوی حرف او را قبول نکرد.

وی افزود: نکته جالب این است که داور پنالتی که روی سروش رفیعی رخ داد را اعلام نکرد. این پنالتی کاملاً آشکار بود اما پنالتی پرسپولیس که پنالتی نبود را اعلام کرد.

رودنیل در مورد اینکه برانکو گفته است متاسفم که نیمکت‌نشینان پرسپولیس به سمت داور نرفتند، گفت: اعتراض داوری کار شایسته‌ای نیست. شما می‌بینید که در سطح جهان هم داوران اشتباه می‌کنند، حتی در جام جهانی پنالتی واضح کرواسی گرفته نشد، اما حمله به سمت داور و اعتراض به او شایسته حرفه‌ای نیست.