پرسپولیس باید در دیدار با السد حتماً برنده شود

 تیم پرسپولیس در چارچوب هفته بیست و یکم لیگ برتر مهمان تیم نساجی قائمشهر است. شرایط جدول رده بندی به ویژه پس از برد تیم تراکتورسازی در صدر جدول به گونه‌ای شد که رقابت همچنان تنگ و نفس گیر برای ۵ تیم بالای جدولی ادامه پیدا کرده است.

 

ضیا عربشاهی درباره تساوی پرسپولیس در دیدار با پاختاکور در اولین مسابقه دور گروهی لیگ قهرمانان ۲۰۱۹ آسیا گفت: «من پرسپولیس را در این بازی برنده می دانم هرچند که متأسفانه به دلیل نداشتن امکانات روز دنیا در فوتبال قاره آسیا باز هم لطمه اش به فوتبال و در رأس آنها هوادارانی خورد که برای حمایت از تیم محبوبشان به ورزشگاه رفته بودند».

وی افزود: «حتم دارم اگر VAR در AFC استفاده می‌شد و ما هم آن شب در استادیوم آزادی امکانات لازم برای این کار را داشتیم الان پرسپولیس سه امتیازی بود. البته دیگر برای تأسف خوردن دیر شده است و باید به دیدارهای بعدی فکر کرد».

پیشکسوت پرسپولیس درباره بازی با پاختاکور گفت: «در اینکه این پرسپولیس هنوز بازی‌های نیم فصل اول خود را ارائه نمی‌دهد شک نیست ولی به وضوح مشخص است که بازیکنان تیم دنبال پیدا کردن بهتر یکدیگر در میدان هستند. شک نداشته باشید این پرسپولیس بازی به بازی به همان تیم خطرناک دو سال قبل شبیه‌تر می‌شود و در نهایت با قدرت از این گروه صعود می کند».

عربشاهی درباره گلی که بودیمیر زد گفت: «شاید از هر اتفاقی مهمتر در این بازی این بود که بودیمیر در جریان بازی برای پرسپولیس گلزنی کرد. او از روزی که به پرسپولیس آمده درباره گلزنی به شدت تحت فشار بود. چه از سوی منتقدان پرسپولیس و هم از سوی طرفداران تیم رقیب. با جدایی منشا انتظار این بود جانشینش عملکردی بهتر داشته باشد. به همین دلیل می گویم این مهمترین اتفاق برای پرسپولیس بود که مهاجم خارجی اش گل زد».

وی ادامه داد: «پرسپولیس باید در دیدار با السد حتماً برنده شود. از دست رفتن امتیاز در دیدار دوم قطعاً کار را برای پرسپولیس سخت می‌کند. السد در بازی اول شکست خورده و در خانه دنبال برد خواهد بود. البته پرسپولیس فصل قبل ثابت کرد بیرون از خانه هم نتایج خوبی کسب می‌کند. برای همین امیدوارم تیم با هماهنگی بهتری به میدان برود».

بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: «تیم ما از نظر بازیکن چیزی کم و کسر ندارد و آنچه را باید تمرین کند هماهنگی این مهره‌ها با یکدیگر است. ترابی در همین بازی با پاختاکور نشان داد در عین جوانی یک بازیکن پخته و فوتبال بلد است که اگر با نفرات کنار دستی اش هماهنگ شود می‌تواند در هر بازی یک گل بزند یا یک گل بسازد».

عربشاهی درباره دیدار با نساجی قائمشهر توضیح داد: «این دیدار هم برای پرسپولیس مهم است. وضعیت در صدر جدول به قدری حساس شده که کوچک‌ترین لغزش می‌تواند بین رتبه اولی و چهارمی یک تیم را بالا و پایین کند. تراکتورسازی را ببینید که با یک برد چطور به جمع سه تیم اصلی بالای جدول رسید و حالا پرسپولیس برای از دست ندادن صدر باید هر طور شده بازی را ببرد».

وی اضافه کرد: «نساجی در خانه تیمی خطرناک است. البته این تیم با حضور کادر فنی جدیدش در مسابقات اخیر تاکتیکی‌تر بازی می‌کند ولی اگر پرسپولیس بازی همیشگی اش را انجام بدهد قطعاً می‌تواند با دست پر از قائمشهر به تهران برگردد. مهمترین فاکتور تیم نساجی در خانه‌اش هواداران این تیم است که این برای پرسپولیس که به بازی در آزادی عادت دارد نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند بلکه می‌تواند انگیزه شان را هم زیادتر کند. ضمن اینکه بازی با نساجی یک دیدار تدارکاتی عالی بیرون از خانه است تا برای بازی با السد آماده شوند».