توضیحات تاج درباره پول‌های دریافتی از فیفا و AFC

مهدی تاج در جریان مجمع فدراسیون فوتبال اظهارنظرهایی انجام داد که گزیده‌های آن را در زیر از نظر می‌گذرانید:

*کمیته تعیین وضعیت فدراسیون را یکی دو سال است تشکیل داده‌ایم که فعالیت خوبی داشته و سعی کردیم با توجه به قوانین سخت ای اف سی با کمک باشگاه‌ها، وزیر ورزش و فدراسیون مجوز حرفه‌ای آنها را بگیریم به خصوص استقلال و پرسپولیس برای حضور در آسیا‌.

*سعی کردیم سازمان اقتصادی را تشکیل دهیم. فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ راه را در تشکیل سازمان اقتصادی برای گرفتن حق پخش و ... دیدند. 

*در داوری کرسی خوبی در بخش آقایان و بانوان داریم و در تلاش هستیم که از سیستم ویدیویی استفاده کنیم. سیستم ویدیویی آماده داریم که استفاده کنیم. علیرضا فغانی که به گفته کولینا جزو سه داور اول جهان است با سیستم کمک داور ویدیویی آشنا است. با سیستم VAR دیگر تیمی ضرر یا سود نمی‌کند.

*احداث چمن مرکز ملی فوتبال ایران را تکمیل کردیم که حدود 565 هزار یورو از فیفا پول گرفتیم تا این پروژه در مهرماه 97 تکمیل شد. اکنون در کمپ تیم ملی چمن بسیار استانداردی است که در آسیا فقط چند کشور این چمن را دارند. خوشبختانه بعد از اینکه اینفانتینو آمد، دستور داد و جدی پیگیری کردیم و از گمرک آوردیم. در این خصوص هم آقای سلطانی‌فر، کاری کرد کارستان و مجوزی را از دولت گرفت که هم این چمن و هم سه چمن دیگر که اشاره خواهم کرد را به صورت 5 درصد از گمرگ ترخیص کنیم.

*

درخواست بودجه 972 هزار و 750 یورویی بابت احداث چمن طبیعی شماره یک را داشته‌ایم. چمن مصنوعی را احداث کردیم و چمن زمین شماره دو را هم افتتاح کردیم. 10، 15 و 20 سال بود که چمن استاندارد نداشتیم و حرف کی‌روش هم، همیشه این بود که ما چمن خوب نداریم و در زمین پژوهشگاه صنعت نفت تمرین می‌کنیم. عمر استفاده از این چمن برای او یک سال هم نشد و یک تمرین بیشتر روی این چمن انجام نداد. با این حال چمن زمین شماره یک ما هم نزدیک به یک میلیون دلار پول گرفته‌ایم، بهره‌وری می‌کنیم و مناقصه هم صورت گرفته که ما در این خصوص مشکلات خاص خودمان را برای انتخاب پیمانکار و اقدامات اولیه داریم. کارها انجام شده است و این کار عمرانی را به سرعت انجام خواهیم داد. مبالع دیگری چهار هزار، 5 هزار و هفت هزار دلار پول‌های متفاوت از فیفا گرفته‌ایم که بابت نگهداری چمن، کلاس داوری و... گرفته‌ایم که به اینها اشاره نمی‌کنم.

*رئیس فدراسیون فوتبال با اشاره پروژه‌های مالی دریافتی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خاطرنشان کرد: یک مبلغ 3 هزار دلار بابت خوابگاه بانوان گرفته‌ایم که این خوابگاه پشت زمین چمن مصنوعی قرار دارد که به زودی آنجا تخریب خواهد شد و برای بازسازی پیمانکار انتخاب شده است.