مقصر شکست پرسپولیس برانکو نیست، فدراسیون است

ضیا عربشاهی در خصوص شکست تیم پرسپولیس مقابل السد در چارچوب هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: پرسپولیس شب گذشته بازی خوبی را مقابل السد در قطر به نمایش گذاشت. السد تیمی است که بیشتر بازیکنان  تیم ملی قطر در این تیم حضور دارند و چند سالی می‌شود که کنار یکدیگر بازی می‌کنند. همین موضوع باعث شده آنها شناخت خوبی نسبت به یکدیگر پیدا کنند. بازیکنان پرسپولیس با دل و جرأت مقابل تیم میلیاردی السد بازی کردند.

وی ادامه داد: خستگی بازیکنان در دقایق پایانی را می‌توان به بی‌برنامگی سازمان لیگ مرتبط دانست که پشت سر هم برای تیم پرسپولیس بازی در نظر می‌گیرد. تیمی که در هفته سه  بازی انجام می‌دهد برایش سخت است تا ریکاوری را به خوبی انجام دهد.

وی افزود: پس از تساوی پرسپولیس مقابل نساجی در قائمشهر عنوان کردم که سازمان لیگ با تیم‌هایی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند همکاری درستی انجام نمی‌دهد و برای این تیم‌ها مسابقاتی را در نظر می‌گیرد که انجام آنها در این برهه زمانی نیاز نیست و می‌توانست برنامه‌ریزی بهتری برای سه نماینده کشورمان در نظر بگیرد تا نتایج بهتری را برای کشورمان در آسیا کسب کنند.

پیشکسوت تیم پرسپولیس افزود: آقایانی که به فوتبال آماده‌اند تنها دنبال شهرت و پشت میز نشستن هستند و برایشان چندان تفاوتی ندارد که کدام تیم‌ها بازی می‌کنند. در همین لیگ خودمان تیم‌ها هزینه می‌کنند تا بتوانند راهی لیگ قهرمانان آسیا شوند اما با وجود این مسئله فدراسیون فوتبال ما هماهنگی لازم را با سازمان لیگ ندارد و از آن طرف هم سازمان لیگ چندان اهمیتی به باشگاه‌ها نمی‌دهد و همین باعث شده تا خستگی را در ساق‌های بازیکنان مشاهده کنیم.

عربشاهی خاطرنشان کرد: السد شب گذشته در لحظات پایانی توانست به پرسپولیس گل بزند و این بر می‌گردد به ریکاوری نامناسب بازیکنان که زمان محدودی را برای انجام این کار داشتند. مشکل از شخص برانکو نیست و او در این شکست بی‌تقصیر است مقصر اصلی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هستند ، وقتی مشاهده می‌کنند تیم‌های ایرانی باید در باشگاه‌های آسیا به میدان بروند برای این تیم‌ها بازی در نظر می‌گیرند.

وی در خصوص عملکرد داور کره‌ای هم گفت: داور مقداری مشکل داشت. بازیکنان السد در لحظات پایانی با اعتراض‌های مکرر به داور کره‌ای باعث شدند تا او به نفع این تیم سوت بزند.

پیشکسوت پرسپولیس ادامه داد: مهدی تاج  و علی کفاشیان از زمانی که در فدراسیون سمت گرفته‌اند چه کار مثبتی را فوتبال انجام داده‌اند؟ آیا شخص علی کفاشیان تا الان دو تا روپایی زده است؟ آیا خود تاج که عنوان می کند من رئیس فدراسیون فوتبال هستم تا الان شده عکس با شورت ورزشی داشته باشد یا روپایی بزند؟ شاید پسر عموی تاج عضو منتخب اصفهان بوده باشد اما این دلیل نمی‌شود که خود تاج هم فوتبالی باشد. تاج و کفاشیان فقط دنبال منصب و جایگاه خودشان هستند تا در این فوتبال برای خودشان مطرح شوند. تنها در فوتبال است که اشخاص می‌توانند برای خودشان چهره شوند.  این دو نفر دنبال این نیستند که از حقانیت و حق فوتبال کشورمان دفاع کنند.

کارشناس تیم پرسپولیس در خصوص اینکه شانس شاگردان برانکو برای صعود به مرحله بعدی لیگ قهرمانان آسیا چقدر است، گفت: بچه‌های ایرانی این توانایی را دارند تا کارهای بزرگ انجام دهند . بازیکنان ایرانی در برخی مواقع دست به کارهایی می‌زنند که شگفتی آفرین می‌شوند و هنوز هم این خصلت در بازیکنان ایرانی وجود دارد. پرسپولیس حدود 35 تا 40 میلیون هوادار در سراسر کشور دارد و مطمئنم بازیکنان می‌توانند با تعصبی که نسبت به این تیم دارند، مثل گذشته به مراحل بالاتر لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

وی در پایان تصریح کرد: آقایانی که در رأس فوتبال حضور دارند تنها هدفشان لطمه زدن به فوتبال است! اگر برنامه‌ریزی آنها درست بود این اتفاقات برای نمایندگان ما رقم نمی‌خورد . ما بازی دیروز را به بی‌برنامگی سازمان لیگ و آقایان فدراسیون‌نشین باختیم.