برانکو: فوتبال ایران را به قله بردیم

کمله اینفانتینو در مورد حضور پرسپولیس در فینال، اشتباه مهدی طارمی، پذیرفتن نظرش توسط فرهاد مجیدی و بررسی عملکرد تیم ملی با هدایت کی‌روش از مهمترین صحبت‌های برانکو با خبرگزاری مهر است.
چهار سال پیش زمانی که پرسپولیس در یکی از بدترین شرایط خود قرار داشت و جزو قعرنشینان جدول رده بندی بود، مسئولان باشگاه به سراغ مردی رفتند که با تیم ملی ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۴ آسیا نتایج خوبی کسب کرده بود و این تیم را به جام جهانی ۲۰۰۶ برده بود و در بازی‌های آسیایی هم تیم ملی ایران را قهرمان کرده بود.
شاید در همان روزهای ابتدایی حتی خوش بین ترین هواداران پرسپولیس هم تصور نمی‌کردند مرد کروات بتواند این تیم را به جایگاهی برساند که سه سال پیاپی مدعی قهرمانی باشد، دو قهرمانی کسب کند و به فینال لیگ قهرمانان آسیا برسد. اما برانکو ایوانکوویچ این رؤیا را محقق کرد و حالا چهره دوست داشتنی و محبوب هواداران است.
برانکو و تیمش سال ۹۷ را در شرایطی به پایان رساندند که صدرنشین لیگ هجدهم هستند و یکی از مدعیان قهرمانی در این دوره به شمار می‌روند. مرد محبوب سکوهای سرخ که تیمش را برای دربی روز ۱۰ فروردین آماده می‌کند، با حضور در خبرگزاری مهر به سوالات مطرح شده پاسخ داد.
بسیار موفق بودیم

برانکو ایوانکوویچ درباره سال دشواری که پرسپولیس با توجه به کمبود بازیکن پشت سر گذاشت تا این تیم با کمترین تعداد بازیکن به قهرمانی در لیگ برتر و نایب قهرمانی در آسیا برسد گفت: سال بسیار موفقی را پشت سر گذاشتیم. برای ما مربیان همیشه کار سخت است. واقعاً من به جمع بازیکنانم اعتقاد داشتم. از همه چیز مهم‌تر اینکه ما تیم بودیم. چون تیم است که همه کار از آن بر می‌آید. این موضوع خودش یک پدیده است.
بقا یعنی ۳۰۰ درصد توان!

سرمربی پرسپولیس درباره توان بازیکنان خود در طول فصل نیز اظهار داشت: شما وقتی برای بقا می‌جنگید آن وقت ۳۰۰ درصد توان تان را می‌گذارید. جا دارد از بازیکنانم تشکر کنم. ما فقط خیلی کم با قهرمانی در آسیا هم فاصله داشتیم.
تلخ‌ترین روز نایب قهرمانی پرسپولیس است؟

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر که آیا با برخی هواداران پرسپولیس که نایب قهرمانی این تیم در آسیا را تلخ‌ترین روز سال می‌دانند موافقید اذعان داشت: من موافق این دیدگاه نیستم. البته حیف شد که باختیم ولی واقعاً همه باید افتخار کنیم بابت دستاوردهایی که کسب کردیم. باید به روش بازی خودمان ببالیم. من نگاه مثبت به آن داریم. بازی فینال نمایش بزرگ فوتبالی بود. شاید بزرگترین بازی در ۳۰ ۴۰ سال اخیر بود.
پرسپولیس ایران را قله فوتبالی دنیا رساند

برانکو تصریح کرد: نه در رده ملی و نه در رده باشگاهی هیچ وقت فوتبال ایران چنین عظمتی ندیده بود. یک تیم ایرانی در فینال بود که نمایش بسیار زیبایی از فوتبال ایران داشت. این بازی معرفی بسیار زیبایی از فوتبال بود. چون قله دنیای فوتبال، امروز در ایران بود.
رئیس فیفا گفت به خودتان ببالید

سرمربی پرسپولیس درباره گفتگوی خود با میهمانان ویژه این بازی گفت: اینفانتینو رئیس فیفا به من گفت باید به خاطر فوتبالی که بازی کردید به خودتان ببالید. همه متأسف بودند که چرا موفق نشدیم. باید به افتخاراتی که کسب کردیم به خودمان ببالیم. باید شاد باشیم که دستاورد بزرگی را برای ایران رقم زدیم.
با انگشتم به کسی اشاره نمی‌کنم

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه او معمولاً با برخی تصمیمات خودش را به چالش دعوت می‌کند تا مساله‌هایش را خودش حل کند یادآور شد: من سعی می‌کنم همین موضوع حل مساله را به بازیکن انتقال بدهم. منظورم این است که در هر بازی شما مقداری خوب هستید و بخشی هم خوب نیستید. من مربی ای هستم که با انگشت به یک بازیکن اشاره نمی‌کنم که بگویم مشکل تو بودی. بلکه سعی می‌کنم مشکل را حل کنم. اینکه یک نفر پاس نداد یا شخص دیگری بد بود مشکلی را حل نمی‌کند. مشکل را باید در قالب تیمی حل کنیم.
طارمی دلش نبود بماند من هم گفتم باشد!

سرمربی پرسپولیس در ادامه این موضوع در پاسخ به سوال خبرنگار مهر راجع به دلایل رضایت به مهدی طارمی برای جدایی از پرسپولیس در بدترین برهه زمانی گفت: مهم نیست که من اجازه دادم او برود یا نه. ما به طارمی پیشنهاد تمدید قرارداد دادیم. هیچ کس او را بیرون نکرد. او حرفه ای است و زندگی‌اش را از راه فوتبال می‌گذراند. قراردادش در پایان فصل تمام می‌شد. می‌خواست برود. من دیدم او نوشته است می‌خواهم بروم. تجربه و پیام من این بود که اجازه دهم راهش را برود. باشگاه در فاصله سه ماه مانده به اتمام قراردادش تصمیم گرفت او را بفروشد. اگر آن موقع نمی‌فروخت سه ماه بعد می‌رفت و خیری هم از پول فروش او نمی‌دیدیم. وقتی یک بازیکن ذهنش جای دیگر است نمی‌توان از او استفاده کرد. او کتبی نوشت می‌خواهم بروم. پس کسی که نمی‌خواهد بماند را نباید به زور نگه داشت.
طارمی فهمید چه اشتباهی کرد

برانکو در ادامه اظهار داشت: حالا اینکه او خودش بداند اشتباه کرده است بزرگی خودش را می‌رساند. این موضوع چیز عجیبی نیست. این مسائل درباره واکنش بازیکنان طبیعی است. خود شما آنطور که در ۲۰ سالگی فکر می‌کنید در ۲۵ سالگی فکر نمی‌کنید. اینها تجربه است. اما یک مساله بزرگی که مهدی طارمی دارد این است که او پذیرفته است اشتباه کرده است. این یک قدم خیلی مهم و مثبتی است که می‌تواند او بهتر شود.
رفتن مسلمان و منشأ ربطی به سکوها نداشت

وی در خصوص اینکه آیا محسن مسلمان و گادوین منشأ را برای اینکه احتمال داشت با نیمکت نشینی باعث شعارهای هواداران شوند کنار گذاشت تصریح کرد: این بازیکنان کسانی بودند که در زمان خودشان به باشگاه خدمت کردند. هوادار از همه مهم‌تر است. و تمام تلاش ما برای آنهاست. با این حال چیزهایی هست که باید احترام گذاشت. آن هم نیازها و منافع تیم است. مثل بحث محسن مسلمان که در زمان خودش خیلی خدمت کرد و تلاش زیادی داشت اما پرسپولیس دنبال بهتر و بهتر شدن است.
به فرهاد مجیدی گفتم ترجیح من فرد دیگری است

برانکو درباره انتخاب بازیکن تصریح کرد: این اتفاق درباره انتخابم در زمان حضور در تیم‌ملی، راجع به فرهاد مجیدی و آرش برهانی هم بر می‌گردد. آن زمان فهمیدم آرش برهانی به درد من می‌خورد. خودم شخصاً به فرهاد مجیدی که شخصیت خیلی خوب و بزرگی دارد گفتم ترجیح من آرش برهانی است. حالا اینکه اشتباه کردم یا نه مربوط به بحث زمانی در همان دوره است. مجیدی اسطوره فوتبال ایران است و بازیکن خیلی خوبی بود. او لیاقت این را داشت که من مستقیم با او صحبت کنم تا از طریق رسانه‌ها نفهمد. بسیار هم محترمانه پذیرفت. تبریک هم می‌گویم که چنین سطح درکی داشت.
منشأ در پرسپولیس موفق نبود شاید جایی دیگر…

سرمربی سرخپوشان پایتخت در خصوص کنار گذاشتن مسلمان افزود: درباره مسلمان و بشار رسن هم همینطور بود. من باید انتخاب می‌کردم. بازیکنی مثل مسلمان که ۳۰-۲۹ سال دارد باید بازی کند. شانس بازی کردن او در تیم‌های دیگر می‌توانست بیشتر باشد. درباره منشأ هم همینطور. شما یکسری بازیکن دارید که در تیم دیگر عالی هستند اما در سایر تیم‌ها خوب نیستند. برای همین است باشگاه عوض می‌کنند تا بتوانند بفهمند کجا می‌توانند خوب باشند. منشأ دقیقاً همینطور بود. منشأ برای پیکان در طول یک فصل، ۱۶ گل زد. اما وقتی به پرسپولیس آمد در طول ۴۲ بازی تنها پنج گل زد. فکر می‌کردیم بیشتر گل بزند اما موفق نبود. پرسپولیس باید مستمر دنبال بهتر و بهتر بودن باشد. به بازیکنانم هم می گویم باید روز به روز بهتر شوند.
مطمئنم بودیمیر به دردمان می‌خورد

برانکو در خصوص حضور ماریو بودیمیر در پرسپولیس نیز صحبت کرد و گفت: این بحث‌ها کاملاً طبیعی است. وقتی اوکراینی‌ها را هم آوردیم همین بود. من نمی‌توانم از این موضوع فرار کنم. درباره گلر ازبکستانی هم همینطور. باز هم می گویم وقتی درباره بازیکن صحبت می‌کنیم هیچ تضمینی روی هیچ بازیکنی نیست. چه ایرانی چه خارجی باشد.
چرا هموطن خود را آوردید؟

وی در ادامه درباره انتقاد برخی افراد مبنی بر اینکه برانکو چرا هموطن خود را به پرسپولیس آورد نیز تاکید کرد: بودیمیر هموطن من است و این بخشی از حغرافیای وجود او و من است. مربیان برزیلی هم بازیکن برزیلی می‌آورند. او را آوردم چون شناخت داشتم. می‌دانستم کدام بازیکن را می‌خواهم که گلزنی کند. ماریو از وقتی آمد یکسری مصدومیت‌ها سراغش آمد. با این حال باز هم تضمین نیست که او موفق باشد. ولی من اطمینان دارم بودیمیر به دردمان خواهد خورد. حالا انتقاد هست که چرا برادرم زلاتکو را آوردم. یا اینکه چرا اصغر را مترجم خودم کردم و رضا چلنگر نیست. با این حال فکر می‌کنم جواب تمام این صحبت‌ها را نتایج می‌دهد.
با یک ملی پوش مقابل شش ملی پوش استقلال قهرمان شدیم

برانکو ایوانکوویچ در پاسخ به اولین سوال خبرنگار مهر درباره رابطه تیره و تار با کارلوس کی روش گفت: می‌دانی به چه چیزی افتخار می‌کنم؟! اینکه چطور به این نتایج خوب رسیدیم. اینکه تیم بودیم. فقط یک بیرانوند را به عنوان ملی پوش داشتیم. بعداً نورالهی هم اضافه شد. ما یک بازیکن ملی پوش داشتیم اما استقلال شش ملی پوش داشت. توانستیم خیلی زودتر از موعد در لیگ برتر قهرمان شویم. سپس به فینال آسیا برسیم. در ادامه سوپرجام را بگیریم. شش بازیکن ملی پوش خودمان نظیر وحید امیری، فرشاد احمدزاده، رامین رضائیان، مهدی طارمی، صادق محرمی را هم نداشتیم.
با برنامه تیم ملی موافق نبودم اما ساکت ماندم

سرمربی پرسپولیس که در سال آخری که کی روش در تیم ملی بود درگیری‌های لفظی فراوانی با یکدیگر داشتند گفت: مدام درباره درگیری من با کی روش می‌پرسند. یک سوال دارم. شما به من یادآوری کنید چه زمانی من یا بازیکنانم شخصاً مخالف تیم ملی بوده‌ایم و صحبتی در این باره کردیم؟ تا جایی‌که من می‌دانم کی‌روش همواره علیه من پست می‌گذاشت و مصاحبه می‌کرد. تاکنون جوابی از من دیده‌اید؟ خودم همیشه از تیم ملی حمایت کرده‌ام. حتی به برنامه تیم ملی که با آنها موافق هم نبودم احترام گذاشتم و ساکت ماندم. دو مثال می زنم تا متوجه شوید. به من بگویند کدام برنامه را برای تیم ملی انتخاب نکردیم.
یک نفر به من بگوید چطور داور پنجم می‌تواند پنالتی را رد کند

برانکو در ادامه صحبت‌هایش راجع به درگیری با کی روش به بحث تصمیمات داوران علیه پرسپولیس پرداخت و افزود: شما خبرنگارید و باید از پرسپولیس بنویسید؟ تا حالا شده از شما بخواهم برای من و به نفع من بنویسید. این وظیفه شماست از من نقد کنید. اما وظیفه تان است بنویسید و بپرسید چرا پنالتی دیدار قبلی مان با سپیدرود رشت گرفته نشد. چطور داور پنجم که پشت خط دروازه است می‌تواند صحنه‌ای که چندین مانع نظیر تور دروازه، تیرک و بازیکنان داخل محوطه جریمه جلوی دید او را گرفتند را ببیند. من نمی دانم چطور توانست از آن زاویه تشخیص دهد که پنالتی نیست.
سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: من کاری با پنالتی گرفتن یا نگرفتن داور ندارم. فقط سوالم این است چرا داور پشت خط عرضی زمین می‌تواند نظر داور اصلی را برگرداند. می دانم شما خبرنگاران فوتبالی هم مثل من خیلی فوتبال می‌بینید. کجای دنیا دیده اید که تصمیم داور اینچنین عوض شود؟ من فقط دوبار یادم می‌آید که چنین اتفاقی افتاد. یک‌بار کمک داور بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان نظر داور را مبنی بر پنالتی تغییر داد. یک‌بار هم در بازی پرسپولیس و سپیدرود رشت. دو بازی فقط این اتفاق افتاد که یک طرف آن پرسپولیس بود.
تکرار اشتباهات اتفاقی نیست

وی در پاسخ به خبرنگار ما مبنی بر اینکه اشتباهات داوری را عمدی می‌دانید افزود: من حرفی در این باره نمی زنم. خودتان می‌دانید و بنویسید. من مانده ام چطور ممکن است داور پنجم در بازی با سپیدرود توانست آن صحنه را که از او خیلی هم دور بود پنالتی را رد کرد. اما آنقدر این اتفاقات زیاد و تکراری شده نمی‌توان گفت تمامی آنها اتفاقی است.
دلیل ریکاوری های کی روش واقعاً چه بود؟

برانکو در ادامه صحبت‌هایش بار دیگر به نقد عملکرد فنی کارلوس کی روش پرداخت: تک تک شما خبرنگاران توانستید جو را مثبت نگه دارید که مشکلی پیش نیاید. با این حال چیز دیگری می‌خواهم بگویم آیا یک بار از من یا بازیکنانم شنیده اید چرا بازیکنانم بعد از هر بازی به ریکاوری تیم ملی رفتند؟
دانش خود را قالب چه کسی کردند؟!

سرمربی پرسپولیس ادامه داد: آیا تمرین ریکاوری چیزی غیر از این است که بازیکن از اهواز بیاید برای اینکه ۴۵ دقیقه تمرین کند. در حالی‌که دو ساعت در راه و سپس یک ساعت داخل هواپیما می‌نشیند. بازیکن سپس به تهران می‌آید تا پس از یک‌ساعت به کمپ تیم ملی برسد. بعد از ۴۵ دقیقه باز هم ۵ ساعت طول می‌کشد تا به اهواز برگردد. اینها می‌خواهند به چه کسی دانش خود را بفروشند و قالب کنند؟! آیا بازیکن در اهواز جکوزی ندارد.
می‌دانستم همه چیز سر فتاحی خراب می‌شوند

سرمربی پرسپولیس در ادامه با اشاره به برنامه ریزی سازمان لیگ برای بازی‌های فصل جاری افزود: مساله بعدی که اکنون به عنوان یک مشکل اپیدمی شده و می‌دانستم این اتفاق می‌افتد مربوط به هجمه ای است که علیه آقای فتاحی مسئول مسابقات لیگ راه افتاده است. او راه حلی ندارد. ما به او زنگ زدیم و گفتیم برنامه را بدهید. برنامه لیگ را دادند و دیدم بازی‌های پشت سر هم است. پرسیدم می‌توان تغییر داد؟ گفت زمان نداریم و نمی‌شود تغییر داد. من هم آنها را درک می‌کنم چون واقعاً نمی‌شد تغییر داد. آن‌وقت ایشان گفت نیازی نیست امروز بازی کنید و بهتر است فردا بازی کنید. این موضوع امکان پذیر نیست. ما نمی‌توانستیم بازی قبلی خودمان را به تعویق بیاندازیم و در فاصله چهار روز مانده به بازی با استقلال تهران یک دیدار دیگر برگزار کنیم.
برانکو درباره اعتراض دوم خود به برنامه‌های تیم ملی گفت: اردوهای ۱۰ روزه تیم ملی را ۲۰ روزه می‌کردند. ما آن را هم درک کردیم اما تمام بازیکنان که به اردوی تیم ملی می‌رفتند ۷ الی ۸ نفر بودند. چون لژیونرها نمی‌توانستند بیایند و بمانند. آیا باز هم شما دیدید ما اعتراض می‌کردیم؟ ما هرگز اعتراضی نکردیم.
نمره به کی روش در تیم ملی ایران؟

«چه نمره‌ای به کی روش می‌دهید؟» برانکو در پاسخ به این سوال اظهار داشت: سخت می‌شود درباره نمره دادن صحبت کرد. گفتن یک عدد مربوط به فاکتورهای زیادی است که باید مورد مطالعه و بررسی قرار بدهید.
چهارمی در جام ملت‌ها جشن دارد؟

برانکو درباره عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های ۲۰۱۹ آسیا اذعان داشت: واقعیت این است در جام ملت‌های آسیا تیم ملی ایران موقعیت و شانس فوق العاده ای داشت تا به فینال برسد. چون راحت ترین مسیر را پیش روی خود می‌دید. نه خبری از کره جنوبی و عربستان بود؛ نه استرالیا. ایران حریفان ضعیفی داشت. ایران در نیمه نهایی به حریفان جدی نظیر ژاپن رسید. همه انتظار داشتیم در این مسیر به فینال برسد اما نرفت.
برانکو درباره اینکه صحبت‌هایی را به کنایه درباره حضور پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا با تنها یک ملی پوش به کی روش زده بود اظهار داشت: من واقعیت را گفتم که تنها با یک ملی پوش به فینال رفتیم. آیا خیلی تراژدی و غم انگیز است که از تیم ملی انتظار نتیجه گیری داشته باشیم. چهارمی در جام ملت‌ها افتخار آمیز است و جشن گرفتن دارد؟
در جام جهانی هیچ کار خاصی نکردیم

سرمربی پرسپولیس درباره عملکرد کارلوس کی روش با تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه نیز یادآور شد: در جام جهانی هم پس از پیروزی مقابل مراکش اسپانیا را داشتیم که شش روز قبل از شروع جام، تیمش با رفتن مربی به هم ریخته بود. پرتغال را هم داشتیم که تنها کریس رونالدو حضور داشت. به نظرم هیچ کار خاص و اثری ندیدیم که در دوره‌ای که گفتم رخ بدهد.
ادعای کی روش برای آشتی با من واقعیت ندارد

برانکو درباره اینکه کارلوس کی روش مدعی شده بود قصد داشته مشکلاتش با شما را حل کند و پیشنهاد آشتی از طریق علی پروین هم داده بوده است اما شما نپذیرفتید تصریح کرد: نه! واقعیت ندارد. من اصلاً با او مشکلی نداشتم او با من مشکل داشت. اصلاً نمی دانم کی روش با من چه مشکلی داشت. قبل از شروع جام جهانی قراردادم را با پرسپولیس دوساله تمدید کردم و همه چیز مشخص بود. قهرمان سوپر جام، لیگ و نایب قهرمان آسیا شدیم. من قبل از شروع بازی‌ها گفتم که اهداف و بلندپروازی‌هایمان چه چیزی است. زمانی این ها را گفتم که غرق در مشکلات بودیم.
السد را که بهتر از تیم ملی قطر است بردیم

سرمربی سرخپوشان پایتخت در ادامه درباره دشواری مسیر پرسپولیس در رسیدن به فینال قهرمانان آسیا به بازی این تیم با السد قطر اشاره کرد و گفت: بر خلاف بقیه مشکلاتمان را پنهان نکردیم. به فینالی رسیدیم که السد را قبلش شکست داده بودیم. آنها بهتر از تیم ملی قطر هستند. چون ژاوی، گابی و بونجاح را داشتند. با این وضعیت فکر نمی‌کنم اعتراض به تیم ملی و نتیجه گیری اش مشکلی داشته باشد. انتظارمان این بود تیم ملی به فینال برسد که نرسید.
مذاکره با دالیچ برای تیم ملی ایران

وی درباره اینکه دیدار او با زلاتکو دالیچ در امارات باعث شد تا شایعاتی درباره مذاکره وی با سرمربی تیم ملی کرواسی برای پذیرش مربیگری در ایران شنیده شود پاسخ داد: این بحث‌ها سخیف و زشت است. زلاتکو دالیچ رفیق من است. خیلی اتفاقی همزمان با هم در دبی امارات بودیم. او برای کارهای شخصی آمده بود. زلاتکو قبلاً بازیکن من بود و حالا هم همکار من و دوست من است. افتخار می‌کنم به نتایجی که او با تیم ملی کرواسی گرفته است.
من می دانم همیشه کسانی هستند که بخواهند نتیجه‌ای که می‌گیرید را تحقیر کنند. شما یک مربی را در ایران پیدا کنید که در سه کشور مختلف قهرمان لیگشان شده باشد و دو بار در جام جهانی بوده است و مدال برنز این مسابقات را گرفته است.
تبعیض بین تیم‌های تهرانی و اصفهانی؟

برانکو راجع به صحبت‌هایی که پیرامون تبعیض بین پرسپولیس و تیم‌های اصفهانی لیگ برتر می‌شود محتاطانه پاسخ داد و اظهار داشت: این مسائل را شما بررسی کنید. می‌توانید آنالیز بازی‌های پرسپولیس را عادلانه با سایر تیم‌ها انجام دهید تا ببینید چه اشتباهاتی برای پرسپولیس و بقیه تیم‌ها افتاده است.
هت تریک قهرمانی خیلی سخت است

وی درباره انتظار هواداران برای هت تریک قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر فوتبال ایران یادآور شد: خیلی سخت خواهد بود. چندماه پیش هم همین حرف را زدم.
استقلال ۱۵ بازیکن جدید گرفته است

برانکو درباره رقیبان اصلی پرسپولیس در فصل جاری لیگ برتر اظهار داشت: تراکتورسازی با شش هفت بازیکن قوی خودش را تقویت کرده است که سه نفر از آنها فقط کاپیتان تیم ملی هستند. سپاهان هم خودش را با شش هفت بازیکن تقویت کرده است.
سرمربی پرسپولیس درباره تغییرات استقلال تهران نیز صحبت کرد و گفت: استقلال هم ۱۵ بازیکن جدید گرفته است. لیگ امسال خیلی جالب خواهد بود. این اتفاقات قشنگ‌ترین چیزهایی است که در فوتبال ایران رخ می‌دهد. پدیده هم تیم خوبی است که خیلی خوب بازی کرده است. من فکر می‌کنم لیگ تا آخرین ثانیه خیلی جذاب پیش می‌رود.
چه چیزی بهتر از دربی در شروع سال

برانکو درباره نخستین دیدار پرسپولیس در سال ۹۸ با استقلال تهران تصریح کرد: چه چیزی بهتر از این می‌تواند باشد که سال با دربی شروع می‌شود. منتظر این بازی هستیم
وی درباره پیش بینی خود از نتیجه دربی افزود: اهل پیش بینی نیستم. یعنی راستش را بخواهید پیش بینی ام خوبی نیست
استقلال با شفر؟

سرمربی پرسپولیس درباره تأثیرگذاری شفر در استقلال تهران نیز گفت: استقلال پارسال و امسال نشان داد کیفیت بالایی دارد. قابل انتظار بود برای قهرمانی بجنگد.
سرمربی پرسپولیس در پایان راجع به سوالات تک کلمه‌ای خبرنگار ما نیز کوتاه‌ترین پاسخ‌ها را انتخاب کرد تا ماحصل این دیالوگ‌ها را در زیر بخوانید:

ایران: عشق
وروز: شادی
واراژدین: شهر من
همسر: او هم عشق من است
دختر برانکو: عشق بزرگترم
پسر برانکو: جایگاه خاص
کی روش: مربی
کرواسی: وطن
شفر: همکار