حاشیه‌های مراسم دیدار وزیر ورزش با ملی پوشان امید

تیم فوتبال امید ایران از ۲ تا ۶ فروردین در چارچوب رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف یمن، ترکمنستان و عراق می‌رود.

امروز مسعود سلطانی‌فر، سیدرضا صالحی امیری و برخی از مسئولان وزارت ورزش برای بازدید از تیم امید به آکادمی فوتبال آمدند.

از طرف فدراسیون مهدی تاج، محمدرضا ساکت و ابراهیم شکوری حضور یافته بودند. همچنین علیرضا فغانی که امروز جلسه‌ای با اعضای تیم امید برگزار کرده بود در این مراسم حضور داشت.

در ابتدا حمید استیلی مدیر تیم امید در مورد وضعیت این تیم توضیحاتی ارائه کرد. 

وی در صحبت‌های خود گفت: از مسئولان وزارت ورزش و کمیته المپیک و فدراسیون بابت حمایت‌هایی که انجام دادند تشکر می‌کنم. با وجود نیاز کاروان ایران به کسب مدال به تیم ما اجازه داده شد با نفراتی که در رده سنی امید هستند وارد بازی‌های آسیایی شویم.

بازیکنان ما اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دادند  مهم‌ترین مسئله  برای ما همین  است. مثل در بازی دوستانه روز گذشته مقابل سوریه در شرایطی که تور پاره شده بود و توپ از دروازه رد شد بازیکنان ما به داور اعلام کردند توپ گل شده است و اخلاق را رعایت کردند و امیدواریم بستری فراهم شود شرایط تیم از لحاظ مالی بهتر شود و بستر برای حضور خانواده‌ها در ورزشگاه آزادی فراهم شود تا ما شرمنده مردم نشویم. 

* زلاتکو کرانچار در این مراسم برای بازیکنان صحبت‌های خود را اینگونه آغاز کرد: مسئولیت سنگینی روی دوش ما وجود دارد امیدواریم بتوانیم جواب اعتماد‌ها را بدهیم امیدوارم هواداران از تیم ما حمایت کنند. در فوتبال ایران خیلی‌ها از رده‌های امید رشد کردند ولی موفقیت جمعی کسب نشده است. ما به دنبال این هستیم یک موفقیت جمعی به دست بیاوریم و کل مردم ایران را شاد کنیم. به عنوان کسی که مسئولیت این تیم را برعهده دارم به دنبال موفقیت تیم امید هستم به عنوان یک فرد خارجی حق این را ندارم که به مسائل دیگر بپردازم اما تیم امید بستر لازم برای رسیدن به موفقیت را دارد. فکر می‌کنم اولویت همه ما موفقیت تیم امید است اما برای آن نیاز به تلاش و حمایت فراوان است در ۷-۸ سال گذشته فوتبال ایران نتایج خوبی گرفته است و نام ایران در همه جای دنیا شنیده شده است. من برای شما کرواسی را مثال می‌زنم دیدید که یک سرمایه‌گذاری درست باعث شد این تیم به فینال جام جهانی برسد. در این شرایط ما می‌توانیم با ایجاد بستر مناسب برای فوتبال ایران شرایط را برای موفقیت بیشتر فراهم کنیم. 

* مهدی تاج در ادامه این مراسم به انجام صحبت پرداخت.

تاج اعلام کرد: ما در ماه‌های اخیر دو کار بین‌المللی انجام دادیم ابتدا توانستیم در رقابت‌های مقدماتی المپیک در مرحله اول میزبان شویم و سپس در مسابقات بانوان که فلسطین میزبان شده بود با رایزنی‌هایی که انجام دادیم محل را به قطر تغییر دهیم. ما محل برگزاری بازی‌های تیم امید را در ورزشگاه آزادی تعیین کردیم که این کار با توجه به تعطیلات نوروز بسیار سخت بود مشکلی نداریم اما در امر نقدینگی با مشکلات جدی روبه‌رو هستیم و در این چند وقت اخیر یک ریال هم نتوانستیم به ایران انتقال دهیم و پول‌هایمان در بیرون از کشور مانده است امیدوارم از این بابت هم حمایت‌های خوبی صورت بگیرد تا شرمنده کادر فنی نشویم. کادر فنی امید ریالی در این مدت دریافت نکرده است.

* در پایان جلسه وزیر ورزش و رئیس کمیته المپیک با اعضای تیم امید عکس یادگاری گرفتند و یک پیراهن تیم ملی به وزیر ورزش هدیه داده شد.

* در شرایطی که در این مراسم از خبرنگاران دعوت به عمل آمده بود تا مراسم را پوشش خبری دهند وقتی صحبت وزیر با حاضران در جلسه به پایان رسید و خبرنگاران در حال مخابره اخبار بوده مسئولان حراست به شکل بسیار بدی از خبرنگاران می‌خواستند آنجا را ترک کنند و برخورد بسیار بدی داشتند. خبرنگاران هم با توجه به اینکه در حال مخابره خبر بودند اعلام کردند که از آنها دعوت شده به اینجا بیایند و بهتر است اگر قرار است نکته‌ای به آنها اعلام شود از سوی مسئولان روابط عمومی فدراسیون این صحبت‌ها صورت بگیرد.  چرا که آنها با دعوت فدراسیون به اینجا آمده‌اند و باید اخبار را پوشش دهند.

در پایان تاج، وزیر ورزش و صالحی امیری در جلسه ای به صورت جداگانه با هم به صحبت پرداختند.