معرفی تیم‌های برتر جهان فوتبال

 منچسترسیتی تیمی که به لطف پول و سرمایه توانسته است بر بام فوتبال جزیره تکیه بزند برای خیلی از هواداران فوتبال تیم منفوری است چون به راحتی بهترین بازیکنان جهان را را رقم‌های سنگین به خدمت می‌گیرد و یک ارکستر زیبای فوتبالی را به وجود آورده که حالا دیدن این فوتبال زیبا حتی همان هواداران منتقد را هم به وجد می‌آورد. آنها در این فصل هم در کنار لیورپول مدعی جدی قهرمانی است.

منتقدان می‌گویند این تیم هویت ندارد و هوادارانی دارد که تنها به دنبال افتخار هستند؛ هوادارانی که حتی در بازی‌های مهم هم نمی‌توانند تمام صندلی‌های ورزشگاه را پر کنند. به هر حال سیتی با پشتوانه مالی که دارد، بهترین بازیکنان جهان را به خدمت گرفته و اکنون یکی از زیباترین فوتبال‌ها را به نمایش می‌گذارد.

سیتی علاوه بر سرمایه مالی، شیوه‌های نوین مدیریتی را نیز با جذب بهترین مدیران ورزشی در بخش‌های مختلف دنبال کرده است. اکنون آکادمی منچسترسیتی یکی از بهترین آکادمی‌های موجود در جهان است و بازیکنان بزرگی در آن پرورش یافته‌اند. بازیکنان بزرگی همچون استفان آیرلند، شون رایت فیلیپس، دنیل استوریج، سر مت بازبی،میکا ریچاردز، دنیس سوارس و کاسپر اشمایکل در این آکادمی پرورش یافتند. یک ورزشگاه به ظرفیت ۷۰۰۰ نفر، ۱۷ زمین چمن با کیفیت، مراکز رسانه‌ای جدید و پیشرفته و آموزش حرفه‌ای به مربیان ۲۰۰ مدرسه فوتبال، گوشه‌ای از این امکانات است.

بهترین گلزن منچسترسیتی سرخیو آگوئرو مهاجمی است که در سال ۲۰۱۱ از اتلتیکومادرید خریداری شد. این بازیکن ریزنقش توانسته تاکنون ۲۲۷ گل به ثمر برساند. برترین گلزن تیم در لیگ برتر و در مجموع، این بازیکن است و در زمینه بیشترین بازی نیز آلن اوکس با ۶۷۵ بازی رکورددار است.

هدایت منچسترسیتی اکنون بر عهده پپ گواردیولا است؛ مربی پرافتخاری که در تیم‌های خوب، عملکرد بهتری داشته ولی همچنان این سوال وجود دارد که آیا او می‌تواند تیم‌های متوسط را نیز به این خوبی هدایت کند یا خیر. از ۱۰ خرید گران منچسترسیتی در طول تاریخ، ۹ خرید از سال ۲۰۱۵ تاکنون صورت گرفته و سرخیو آگوئرو تنها استثنا در این زمینه است. گران‌ترین خرید تیم سیتی تاکنون ریاض محرز است که این باشگاه ۶۰ میلیون پوند برای او هزینه کرد.

سیتی با حضور مربیانی چون مانوئل پیگرینی و روبرتو مانچینی نیز قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد و حتی با حضور پیگرینی به جمع چهار تیم برتر اروپا نیز راه یافت ولی نتایج این تیم با حضور گواردیولا اندکی بهتر شد. موفقیت در لیگ قهرمانان اروپا هنوز برای سیتی یک رؤیاست و این همان چیزی است که هواداران تیم‌های یونایتد، لیورپول و حتی چلسی به رخ هواداران سیتی می‌کشند.

ورزشگاه

اتحاد با ۵۵ هزار نفر، ورزشگاه منچسترسیتی است که چهارمین ورزشگاه بزرگ در انگلیس است. این ورزشگاه از سال ۲۰۰۳ محل برگزاری بازی‌های خانگی تیم فوتبال منچسترسیتی بوده است. البته بازی‌های راگبی و بوکس نیز رد این ورزشگاه برگزار شده و در واقع شاهد تغییر کاربری آن بوده‌ایم.

افتخارات

۵ قهرمانی در لیگ (۴ قهرمانی در لیگ برتر و یک قهرمانی در لیگ دست یک انگلیس)

۵ قهرمانی در جام حذفی

۶ قهرمانی در جام اتحادیه