ماجرای اخراج جنجالی سه بازیکن پیکان

تیم فوتبال پیکان روز گذشته در بازی معوقه هفته هفدهم لیگ برتر برابر سایپا به میدان رفت و با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا با 25 امتیاز در رتبه دوازدهم باقی بمانند و شانس صعود از این رتبه را از دست بدهند.

بامداد امروز بود که باشگاه پیکان اعلام کرد به دنبال این نتیجه و نظرات کادرفنی در جلسه سه ساعته با حضور اعضای هیات مدیره ضمن کسر قرارداد تمام بازیکنان، محمد قاضی، ابوالفضل ابراهیمی و سجاد مشکل پور در اختیار کمیته انضباطی قرار دارند تا با به نوعی به صورت موقت از تیم اخراج شوند.

صحبت‌های حسین فرکی که از زمان قبول سرمربیگری پیکان در 9 مسابقه هدایت خودروسازان را برعهده داشت و تنها 9 امتیاز دریافت کرده است نشان می‌داد که او از نحوه عملکرد و روحیه تیمی در بین بازیکنانش ناراضی است. او در نشست خبری بعد از رویارویی با سایپا گفته بود:" دوستی و هم‌دلی در تیم ما بسیار پایین است. نمی‌دانم با بازیکنان چگونه رفتار کرده‌اند که این‌گونه شده و نتیجه‌اش هم همین می‌شود. ما بعد از عید نتوانستیم شرایط تمرین خوبی داشته باشیم اگر هم خوب بود نبود دوست و رفاقت در تیم اجازه عملکرد خوب را نمی‌داد. اگر این‌طور ادامه پیدا کند باید بیش‌تر به جوانان فرصت دهیم و قید بعضی از بازیکنان را بزنیم."

هر کدام از سه بازیکنی که چهار روز زمان باقی مانده تا دیدار برابر ذوب آهن در هفته بیست و پنجم شرایط خاص خود را دارند. 

سجاد مشکل پور که در نیم فصل اول و حتی بازی استقلال در شروع نیم فصل دوم در تمامی مسابقات فیکس بود از بازی هفته هجدهم به یکباره نیمکت نشین شد تا امروز از روی نیمکت نظاره‌گر عملکرد همبازیانش بود. با دستور فرکی او در ترکیب اصلی جای نداشت و برخورد نامناسب و بی انضباطی او روی نیمکت در بازی گذشته برابر پرسپولیس سبب شد تا سرمربی باتجربه سرنوشت ادامه همکاری با او را به کمیته انضباطی باشگاه واگذار کند.

ابوالفضل ابراهیمی 36 ساله که توانایی حضور در خطوط میانی و به خصوص هافبک تهاجمی را دارد در این فصل تنها دو دو بازی هفته چهاردهم و شانزدهم آن هم در مجموع برای 97 دقیقه در ترکیب پیکان بود و در سایر مسابقات یا از روی نیمکت تماشاگر بود یا در لیست قرار نمی‌گرفت. عدم کیفیت فنی مناسب برای شرکت در مسابقات سبب شد تا فرکی او را در هم در اختیار باشگاه قرار بگیرد و از این طریق وضعیت این بازیکن مشخص شود.

محمد قاضی به عنوان یک مهاجم باتجربه در نوک خط حمله پیکان از ابتدای فصل تا هفته بیست و چهارم تنها در سه مسابقه حضور نداشته و باتوجه به این آمار تنها موفق به ثبت سه گل و یک پاس گل شده که نشان می‌دهد برای کادرفنی قابل قبول نیست. آمار قاضی از این حیث قابل توجه خواهد بود که این بازیکن 34 ساله در مقایسه با عیسی آل کثیر که به اندازه نیمی از دقایق حضور وی در ترکیب اصلی موفق به ثبت 6 گل شده است. بازیکن سابق استقلال و پرسپولیس آخرین بار در هفته یازدهم موفق به گلزنی شده بود. فرکی روز گذشته درباره قاضی گفته بود:"بازیکنان تمرکز لازم را ندارند. وقتی تمرکز وجود ندارد بی تفاوتی هم در ادامه پیش می‌آید. ایجاد کردن این تمرکز کار سختی است. من از محمد قاضی ناراحت نیستم. او بازیکن خوبی است. هشت بازی است که گل نزده و ما باید از او ناراحت باشیم. بازیکنان می‌خواهند به فکر خودشان باشند و من نمی‌گذارم چنین اتفاقی بیفتد. من نمی‌خواهم بازیکنان برای خودشان آمار جمع کنند. من بازیکنی می‌خواهم که گل بزند اگر هم نزند همراه تیم باشد."

صحبت‌های سرمربی پیکان نشان می‌دهد او شش هفته مانده به پایان مسابقات به دنبال کسب بهترین نتیجه برای صعود شاگردانش به رتبه‌های میان جدول است و جریمه‌ای که در نظر گرفته برای شوکی به بازیکنان این تیم است تا به وضعیت فعلی سر و سامان بدهند.