کلین شیت بیرانوند در آسیا

سرخپوشان پایتخت و علیرضا بیرانوند که در ۲ بازی گذشته مقابل پاختاکور ازبکستان و السد قطر تنها یک امتیاز کسب کردند و همچنین در ۲ بازی گل دریافت کردند تا همچنان بدون کلین شیت در آسیا باشند اما مقابل شاگردان خورخه فوساتی دروازه خود را بسته نگه داشتند تا نخستین کلیت شیت در آسیا ۲۰۱۹ را به ثبت برسانند. 

بیراوند یکی از بهترین دروازه بانان آسیا است که سبب موفقیت زیاد سرخپوشان شده و می تواند در کسب نتایج درخشان این تیم کمک زیادی به برانکو کند. 

تا پایان هفته دوم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹، تنها محمدرشید مظاهری از ذوب آهن موفق به ثبت کلین شیت شده بود اما پس از بازی های هفته سوم، بیرانوند و سید حسین حسینی هم به این آمار اضافه شدند تا رقابت حساس تر شود.

همچنین بیرانوند و خط دفاعی پرسپولیس مقابل عمر السوما گل دریافت نکردند تا دروازه بان ایرانی پرسپولیس طلسم السوما را بشکند. گفتنی است او در سال ۲۰۱۷ و در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، ایران و سوریه در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این مسابقه با تساوی ۲ بر ۲ به پایان رسید که سوما به بیرانوند گلزنی کرد و در همان سال و در مرحله یک چهارم نهایی این ۲ تیم بازی کردند که در پایان سرخپوشان موفق به پیروزی و صعود شدند، اما در بازی رفت که ۲ بر ۲ شد، سوما به بیرو گلزنی کرده بود.

پرسپولیسی‌ها که پیش از این با کسب تنها یک امتیاز در قعرجدول گروه D. بودند، با ۳ امتیازی که از شاگردان خورخه فوساتی گرفتند، ۴ امتیازی شدند و به رده دوم جدول رسیدند. در دیگر دیدار این گروه، السد مقابل نماینده ازبکستان به تساوی ۲ بر ۲ رسید تا پاختاکور ۵ امتیازی شود و به صدر جدول گروه چهارم برسد.

پس از پاختاکور، پرسپولیس با ۴ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به السد در رده دوم قرار دارد و الاهلی چهارم است.