تیم منتخب ایرانی‌ها در هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا

 هفته سوم لیگ قهرمانان آسیا به شیرین ترین حالت ممکن برای نمایندگان ایرانی به پایان رسید. در روز نخست ذوب‌آهن با برتری برابر الوصل 7 امتیازی شد و در صدر جدول گروه A قرار گرفت. شاگردان شفر هم با شکست الهلال به اولین پیروزی رسیدند و حالا برای صعود از گروه مرگ امیدوار هستند. پرسپولیس هم با گذر از سد الاهلی عربستان، اولین سه امتیاز آسیایی خود را دشت کرد تا برای حضور در مرحله حذفی چشم انتظار دور برگشت باشد. به همین دلیل بر اساس آمار موجود تیم منتخب سه تیم ایرانی برای هفته سوم انتخاب شده که به شرح زیر است:

دروازه‌بان:

علیرضا بیرانوند: گلر ملی پوش پرسپولیس مقابل الاهلی روز خوبی را پشت سر گذاشت تا با کسب امتیاز 7.4 در تیم منتخب هفته قرار بگیرد. او نسبت به سیدحسین حسینی و هم‌چنین رشید مظاهری موفق شد دروازه خود را بسته نگه دارد و اولین کلین شیت را این دوره از لیگ قهرمانان آسیا ثبت کند.

مدافعان:

پژمان منتظری: کاپیتان استقلال در بازی مقابل الهلال یکی از بهترین بازیکنان زمین بود. او که در قلب دفاع آبی پوشان بازی می‌کرد گل دوم را با ضربه سر به ثمر رساند. این مدافع با تجربه نیز در نیمه دوم فشار الهلال را به کمک دیگر مدافعان کنترل کرد و تا حدودی توانست در نبرد هوایی روز موفقی را پشت سر بگذارد و با 7 امتیاز یکی از مدافعان برتر هفته لقب بگیرد.

سیدجلال حسینی: کاپیتان پرسپولیس در جدال با الاهلی عربستان در کنار شجاع خلیل زاده از پس کنترل عمر السوما به خوبی برآمد و تقریبا هیچ موقعیتی در اختیار این مهاجم سوری تبار قرار نگرفت. سیدجلال هم‌چنین بر روی زمین  و هوا بسیار خوب ظاهر شد، به خصوص در نیمه دوم که اکثر سانتر از کناره‌ها توسط این بازیکن برگشت داده شد تا اولین برد این تیم در آسیا به دست آید.

شجاع خلیل زاده: مدافع مازنی پرسپولیسی‌ها شاید زیباترین گل این هفته را به ثمر رسانده باشد. او در دقیقه 19 از موقعیت به دست آمده برای تیمش نهایت استفاده را برد و با ضربه قیچی برگردان اولین گل را وارد دروازه محمد العویس کرد. او در نیمه دوم با تسلط کامل در کنار حسینی خط حمله خطرناک الاهلی را از کار انداخت تا با کسب نمره عالی 8.2 بعد از اوساگونا بهترین نمره هفته را گرفته باشد.

حمید ملکی: بازیکن سابق سپیدرود حالا یکی از بهترین بازیکنان ذوب‌آهن است. او با حضور موثر در جناح چپ توانست در نیمه اول با سانتری زیبا اوساگونا را در موقعیت گلزنی قرار دهد و این مهاجم نیز با ضربه سی نتیجه بازی را به تعادل کشاند تا جلوتر از سایرین با کسب نمره 7.7 بهترین مدافع چپ تیم‌های ایرانی باشد.

هافبک‌ها:

سیدمحمدرضا حسینی: بی شک یکی از بهترین بازیکنان ذوب‎آهن در نیم فصل دوم لیگ برتر و هم‌چنین لیگ قهرمانان آسیا محمدرضا حسینی بوده است. او در جدال با الوصل از سمت راست زمین حملات زیادی را برای سبزپوشان ترتیب داد و در برخی از صحنه‌ها نیز می‌توانست گلزنی کند اما بدشانسی مانع از رسیدن به این مهم برای او شد تا با کسب رتبه 7.8 بهترین وینگر راست هفته باشد.

علی کریمی: هافبک دفاعی استقلال در بهترین زمان با گشودن دروازه الهلال راه را برای پیروزی تیمش هموار کرد. او در همان دقایق ابتدایی از سانتر پاتوسی نهایت استفاده را برد و با ضربه سر زیبایی چراغ اول را روشن کرد. وی هم‌چنین در نیمه دوم توانست حضور موثری در فاز دفاعی تیمش داشته باشد و اینگونه سه امتیاز بسیار حساس برای آبی پوشان به دست آمد.

حمید بوحمدان: هافبک دفاعی تنومند ذوب‌آهن علاوه بر اینکه به خوبی وظیفه دفاعی را انجام داد در دقایق آخر از پاس اوساگونا نهایت استفاده را برد و با شوت بسیار زیبایی توپ را به گوشه دروازه فرستاد و برد تیمش را تثبیت کرد تا تقریبا صعودشان قطعی شود. این بازیکن با توجه به عملکرد خوبی که داشت با کسب نمره 8.2 دومین بازیکن برتر هفته کنار خلیل زاده لقب گرفت.

مهدی ترابی: هافبک تکنیکی تیم پرسپولیس که کم کم در ترکیب این تیم جا افتاده، در این بازی با تغییر پست از هافبک چپ به هافبک راست منتقل شد و از دوئل با حسین عبدالغنی سربلند بیرون آمد. او در این مسابقه بارها با فرارهایش مدافعان الاهلی را آزار داد و به فرآیند هجومی سرخ ها کمک کرد. در نیمه دوم هم با شوتی زیبا می‌توانست گل سوم را به ثمر برساند که گلر الاهلی او را در این امر ناکام گذاشت.

مهاجمان:

علی علیپور: مهاجم جوان تیم پرسپولیس اولین گل آسیایی خود در سال ۲۰۱۹ را بزند. او با فرصت‌طلبی تمام این گل را به ثمر رساند اما فارغ از این گل هم عملکرد خوبی را از خود نشان داد. او با استقامت و سرعت بالایش به عقب برمی گشت و توپ گیری می‌کرد و چند بار با استارت هایش، توپ را از دفاع به حمله منتقل کرد. تلاش این بازیکن به حدی بود که برانکو در آخرین دقایق مسابقه او را تعویض کرد.

کریستین اوساگونا: مهاجم نیجریه‌ای ذوب‌آهن با کسب نمره 8.3 بهترین بازیکن هفته لقب گرفت. او یک دقیقه بعد از گل الوصل از سانتر حمید ملکی نهایت استفاده را برد و با ضربه سر زیبایی نتیجه را به تعادل کشید. سپس در دقیقه 36 با تاثیرگذاری بر اوت بلند بوحمدان توپ را به مطهری رساند تا اینگونه گل دوم به دست آید. در دقیقه 83 نیز او از گوشه محوطه جریمه پاس زمینی را به پشت محوطه جریمه فرستاد تا بوحمدان با شوتی زیبا گل سوم را به تور بچسباند. اوساگونا با یک گل و دو پاس گل موثرترین بازیکن ذوبی‌ها در صدرنشینی لقب گرفت.