خلیل‌زاده: حمله هوایی جواب می‌دهد!

مدافع تیم فوتبال پرسپولیس یکی از بهترین بازیکنان دیدار مقابل الاهلی عربستان بود که هم در انجام کار‌های دفاعی عملکرد مناسبی داشت و هم توانست با گل زیبا و به یادماندنی خود، پایه گذار پیروزی سرخپوشان باشد. طبیعی است که او خوشحال‌ترین بازیکن پرسپولیس است، زیرا حالا همه در مورد گل زیبایی که به ثمر رساند، صحبت می‌کنند:
*خودت فکر می‌کردی چنین گل زیبایی بزنی؟
همه چیز در یک لحظه اتفاق افتاد. البته قبلا هم قیچی زده بودم و بار‌ها در خط دفاع برای رد کردن توپ، از این تکنیک استفاده کردم، ولی این بار، چون توپم به گل نشست، بیشتر دیده شد. من عاشق قیچی زدن هستم و طبیعی است که این گل را خیلی دوست داشته باشم. قیچی زدن این‌طور نیست که بنشینی و فکر کنی، یک لحظه توپ در یک ارتفاع مناسب قرار می‌گیرد و باید استفاده کنی.
* بازی را چطور دیدی؟
قبل از بازی آن قدر انگیزه داشتیم که می‌دانستیم با برد به تهران برمی‌گردیم. البته انصافا تیم حریف قوی بود، ولی انگیزه ما، چیز دیگری بود. هر کدام از همگروهی‌های ما مقابل این پرسپولیس قرار می‌گرفت، همین‌طوری می‌باخت. البته جا داشت که گل‌های دیگری هم بزنیم، ولی مهم، سه امتیاز بود که به نام ما شد.
* شرایط جدول هم دچار تغییر شد. فکر می‌کنی پرسپولیس صعود می‌کند؟
ببینید ما فصل قبل نایب قهرمان آسیا شدیم و حالا هر تیمی مقابل مان قرار می‌گیرد، می‌خواهد برابر نایب قهرمان آسیا، خودی نشان بدهد. همین قضیه سبب می‌شود کارمان سخت‌تر شود، ولی پرسپولیس به انجام کار‌های سخت عادت دارد و قطعا در بازی برگشت مقابل همین حریف، السد و پاختاکور فقط به کسب برد فکر می‌کنیم. قبل از این دیدار هم می‌دانستیم که باید هدف مان فقط کسب پیروزی باشد وگرنه کارمان در ادامه بازی‌ها گره می‌خورد.
* قبل از بازی که صحبت می‌کردیم، راه گلزنی به الاهلی را گفتی و همان طور هم پرسپولیس به گل رسید. این نشان می‌دهد آنالیز کاملی از حریف عربستانی داشتید.
بله، پیش از شروع دیدار هم می‌دانستیم باید با ارسال‌های مستقیم گلزنی کنیم و هر دو گلی که به ثمر رساندیم، با ارسال‌های پیاپی روی دروازه بود. کادرفنی ما برای همه بازی ها، آنالیز کامل و دقیقی از حریفان دارد و این موضوع به ما کمک می‌کند تا ذهنیت خوبی از رقیبان داشته باشیم. امیدوارم هواداران پرسپولیس بابت این برد، لذت برده باشند و باز هم از ما حمایت کنند.
* در این بازی گل هم نخوردید. این وضعیت در دیدار‌های آینده می‌تواند ادامه پیدا کند؟
ما در هر دیدار با انگیزه‌ها و اهداف مختلفی به میدان می‌رویم و تاکتیک‌های مختلفی را امتحان می‌کنیم. این بار هم توانستیم با کمک تک تک بازیکنان، دروازه مان را نجات بدهیم. در دو دیدار گذشته هم می‌توانستیم کلین شیت کنیم، ولی گل آفساید دریافت کردیم و این موضوع دیگر به عملکرد خط دفاع بستگی ندارد. تلاش مان این است که در هر دیدار، برد همراه با کلین شیت را رقم بزنیم، ولی خودتان می‌دانید شرایط هر بازی با دیدار دیگر متفاوت است.
* باید به لیگ برگردید و با سایپا بازی کنید. برای آن دیدار آمادگی دارید؟
سایپا تیمی بزرگ و قابل احترام است، اما ما هم پرسپولیس هستیم و می‌خواهیم بار دیگر قهرمانی جدیدی را به نام خودمان ثبت کنیم پس مطمئن باشید با قدرت و انگیزه‌های زیادی به میدان می‌رویم.