استقلال از بحران خارج شده است

رضا حسن‌زاده درباره پیروزی استقلال برابر سپاهان اصفهان اظهار کرد: من فکر می‌کنم پیروزی استقلال برابر الهلال روحیه مضاعفی به این تیم داد و همین روحیه باعث شد تیم با انگیزه بسیار بالا به اصفهان سفر کند. اگر بازی را با دقت ببینید متوجه می‌شوید که بازیکنان با انگیزه زیادی برابر حریف اصفهانی بازی می‌کنند. البته تغییرات جزئی هم در عملکرد تیم به وجود آمده بود اما بیشتر از همه من فکر می‌کنم پیروزی برابر الهلال روحیه تیم را بالا برد و تیم هم نمی‌خواست با از دست دادن امتیاز در این دیدار از کورس قهرمانی جا بماند.

او در ادامه افزود: بازی با سپاهان بسیار خوب و جذاب بود. دو تیم واقعاً عملکرد بسیار خوبی را از خود ارائه کردند اما خب استقلال عملکرد بهتری داشت و حتی من می‌توانم بگویم گل اول آن‌ها در شرایط سالم به ثمر رسید و نمی‌دانم چه شد که داور خطا اعلام کرد. در ادامه فشار استقلال بیشتر شد و توانست دروازه حریف را باز کند و سه امتیاز باارزش را به دست بیاورد.

او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان گفت استقلال از بحران خارج شده است، گفت: معتقدم استقلال زمانی که برابر الهلال به پیروزی رسید از بحران خارج شد. پس از شکست در داربی و در ادامه عملکرد ضعیف برابر سایپا کسی فکر نمی‌کرد که استقلال برابر نماینده عربستان به برتری برسد اما شرایط طوری رقم خورد که استقلال با تغییر تاکتیک در این دیدار به پیروزی رسید. حضور داریوش شجاعیان و همین طور خسرو حیدری هم نقش بسزایی در موفقیت استقلال در این دو بازی داشت البته من فکر می‌کنم شفر در این روزهای اخیر مفصل با بازیکنانش صحبت کرده و انگیزه آن‌ها را بیشترکرده است.

وی درباره عملکرد بازیکنان خارجی استقلال هم گفت: پاتوسی واقعاً یک بازیکن بسیار خوب است. او پس از داربی به خاطر حواشی که برای پنالتی رخ داد، کمی دچار افت شده بود و در دیدار برابر سایپا عملکرد خوبی نداشت اما همه دیدیم که در بازی الهلال و همین طور این بازی چگونه توانست تیم را به جلو ببرد و حتی گل برتری تیمش را بزند. در این بازی نورافکن و زکی‌پور هم بسیار خوب سمت چپ را قبضه کرده بودند و روی دروازه حریف فشار می‌آوردند.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که آیا برای استقلال شانس قهرمانی قائل است یا خیر گفت: ۵ بازی تا پایان فصل باقی مانده که همه چیز به این ۵ بازی بستگی دارد. تراکتورسازی برابر سپیدرود باخت و می‌دانید که در بالای جدول ممکن است هر اتفاقی رخ دهد. ۱۵ امتیاز هم باقی مانده که اگر استقلال بتواند این ۱۵ امتیاز را به دست بیاورد این احتمال وجود دارد که پرسپولیس لغزشی داشته باشد و استقلال بتواند به بالای جدول بیاید.