فقط مسی بهتر از گریزمان است

آنتوان گریزمان به یک متخصص در ضربات آزاد تبدیل شده است. مهاجم فرانسوی در دیدار اتلتیکومادرید و سلتاویگو از این طریق نخستین گل بازی را به ثمر رساند. کاپیتان روخی بلانکو به زیبایی توانست دروازه روبن بلانکو را باز کند. او برای سومین بار در این فصل از این روش گلزنی کرد. مهاجم اتلتیکو برابر لگانس و سویا نیز این چنین گلزنی کرده بود.
تنها مسی بیش از گریزمان در لالیگا با ضربه کاشته گل زده است. بازیکن بارسلونا تاکنون ۶ گل به ثمر رسانده است و توانست این کار را سه بار را در سه هفته پیاپی انجام دهد. ستاره آرژانتینی در دیدار برابر رئال بتیس، اسپانیول و ویارئال از طریق ضربه آزاد گلزنی کرد اما مقابل اتلتیکو در نوکمپ موفق به انجامش نشد.
گریزمان برای ثبت رکورد خود تنها به یازده ضربه آزاد نیاز داشت (۲۷ درصد به گل تبدیل شد)، این در حالی بود که مسی برای به ثمر رساندن ۶ گل به ۳۸ ضربه آزاد نیاز داشت (۱۵.۸ درصد).
پیشرفت گریزمان در ضربه‌های آزاد فوق العاده بوده است. بر اساس آمار میسترچیپ مهاجم فرانسوی از ۵۰ ضربه کاشته‌اش در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ گلی به ثمر نرساند. با این حال از شروع فصل ۲۰۱۵ تا به امروز ۷ گل از ۳۱ ضربه آزاد به ثمر رساند (۲۳ درصد). همچنین اتلتیکو پس از ۹ فصل توانست دوباره سه گل از طریق ضربه کاشته به نام خود ثبت کند. در فصل ۱۰-۲۰۰۹ آنتونیو لوپس، سرخیو آگوئرو و سیمائو این سه گل را به ثمر رساندند. گریزمان به تنهایی توانست این رکورد را برای تیمش به ثبت برساند.
از دوران دیگو پابلو سیمئونه (۲۰۱۲) اتلتیکو تنها از این روش ۱۰ بار دروازه حریفانش را باز کرده است.
در هر صورت گریزمان به یک متخصص در ضربه‌های آزاد تبدیل شده است و شانس این را داشته است که از حضور در تیم ملی فرانسه نیز بهره ببرد. او هر لحظه به یک بازیکن کامل‌تر تبدیل می‌شود. بازیکن فرانسوی در گل دوم تیمش برابر سلتاویگو نیز تأثیرگذار بود و با پاس خوب خود آلوارو موراتا را در موقعیت گل قرار داد. بازیکن شماره هفت اتلتیکو در دیدار برابر ایبار حضور نخواهد شد. او پنجمین کارت زرد خود را در بازی دیشب دریافت کرد و به دلیل محرومیت بازی بعدی تیمش را از دست داد.