قهرمانی پرسپولیس را به همه تبریک می‌گویم

محسن بنگر در خصوص آخرین شرایط خودش، تجربه حضور در لیگ یک، شانس قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر، حواشی اخیر فوتبال ایران و .. صحبت‌های زیر را انجام داد:

*ابتدا از فصلی که برای تو تمام شده صحبت کن. با لیگ برتر شروع کردی و با لیگ یک تمام کردی.

خب فصل بدی برای من بود. با پارس جنوبی شروع خوبی داشتم، اما با دستور افاضلی به لیگ یک و خرمشهر رفتم. البته از مدیران کارون اروند فقط وعده و وعید شنیدم و هیچ کدام از صحبت‌هایشان عملی نشد. مدیران این تیم فقط به من وعده داد ند و بعد از امضای قرارداد هم غیبشان زد.

*یعنی هیچ پولی از این تیم نگرفتی؟

هیچ چی! کاملا رایگان بازی کردم. تیم نه صاحبی داشت نه چیزی و فقط وعده دادند. شما حساب کنید باشگاه سه ماه مدیر عامل نداشت ما مشکلاتی داشتیم که اگر بگویم باورتان نمی‌شود.

*یعنی شرایط تا به این اندازه بد بود؟

بله، ما پول بلیت برای رفت و آمد به شهر‌های مختلف نداشتیم پول غذا و هتل نداشتیم. وقتی برای بازی به شهر‌های دیگر می‌رفتیم تدارکات نداشتیم و خود بچه‌ها کار‌های تدارکات را انجام می‌‌دادند. در این شرایط توقع از تیم ما زیاد آن هم درست وقتی که ۱۴ بازیکن نیم فصل از تیم ما جدا شدند. هومن افاضلی خیلی از هزینه‌های تیم و باشگاه را از جیبش داد. اما باز هم از او توقع داشتند. ماندن این تیم در لیگ یک خودِ معجزه بود. خیلی جالب است که وقتی مشخص شد تیم در لیگ یک می‌ماند، خیلی از مسئولان پیدایشان شد. خدا را شکر حداقل مردم خرمشهر خوشحال شدند، اما از مسئولین کارون اروند فقط دروغ شنیدم.

*پس تجربه حضور در لیگ یک بد بود؟

بله، تجربه حضور در این تیم و با این شرایط سخت بود. کاش فراز کمالوند از من می‌خواست با او کار کنم یا تیم‌های دیگر. البته از اینکه با افاضلی کار کردم ناراحت نیستم، چون او واقعا آدم خوبی است.

*با این شرایط پس سال آینده می‌خواهی از فوتبال خداحافظی کنی؟

نمی‌دانم چه می‌شود، اما می‌خواهم در کلاس‌های مربیگری شرکت کنم و واقعا هنوز تصمیم نگرفته‌ام که فصل آینده بازی کنم یا نه.

*کمی هم در مورد لیگ برتر و سه هفته پایانی صحبت کن.

با توجه به تساوی سپاهان مقابل پرسپولیس و باخت استقلال به پدیده قهرمانی پرسپولیس مسجل است. من این قهرمانی را به هم پرسپولیسی‌ها تبریک می‌گویم.

*به نظرت چه اتفاقی افتاد که پرسپولیس این روز‌های خوب را تجربه می‌کند؟

شرایط خوب پرسپولیس فقط و فقط به خاطر حفظ کادر فنی است، امیدوارم سال‌های سال برانکو در پرسپولیس بماند تا این تیم همچنان قدرتمند باشد.

*دلت نمی‌خواست در یکی از این قهرمانی‌های پرسپولیس حضور داشتی؟

به اندازه کافی قهرمان شده‌ام. ضمن اینکه حضور در پرسپولیس فشار زیادی را به بازیکنان تحمیل می‌کند. من هم الان با افتخار هوادار پرسپولیس هستم.

*مسئله جالب در خصوص تو این است که ویدئو‌هایی از تو منتشر می‌شود که در حال کری خوانی برای استقلالی‌ها هستی؟

این‌ها مسئله‌ای نیست بالاخره من طرفدار پرسپولیس هستم و تمام لذت فوتبال به کری خواندنش است هر کسی می‌تواند برای تیم رقیب کری بخواند اینها مسائل عادی در فوتبال است، اما برخی‌ها در ایران فرهنگ و شخصیت چنین چیزی ندارند و به آدم فحاشی می‌کنند. مهدی رحمتی، امید ابراهیمی و روزبه چشمی دوستان خوب من هستند که استقلالی هستند و اصلا مسئله‌ای ندارند. ما با هم مودبانه کری می‌خوانیم و هیچ اتفاقی هم نمی‌افتد.

*در مورد حواشی چند وقت اخیر لیگ برتر که به جنجال‌های هواداران مربوط می‌شود چه صحبتی داری؟

مگر برای اولین بار بود که چنین اتفاقاتی رخ می‌داد ما با استقلال اهواز بازی داشتیم و به خاطر پرتاب سنگ هواداران ۴۵ دقیقه نتوانستیم بعد از گرم کردنمان به رختکن برویم. یا مگر چشم یک سرباز در بازی پرسپولیس و سپاهان کور نشد یا در بازی ایران و ژاپن چند نفر کشته نشدند؟ مطمئن باشید در بازی پرسپولیس و تراکتورسازی و بازی جام حذفی پرسپولیس و سپاهان در اصفهان همین اتفاقات رخ می‌دهد.