نظرم با آقای برانکو یکی است

رضا شاهرودی مربی تیم امید در مورد برکناری کرانچار گفت: اول اینکه جا دارد از کرانچار تشکر کنم. البته هنوز هیچ چیز مشخص نشده و شاید هم بماند. اما اگر رفته باید از زحماتش تشکر کنیم؛ این را من از جانب بازیکنان هم می گویم و خودم هم خیلی چیزها از او یاد گرفتم.

از شاهرودی در مورد گزینه های مربیگری تیم امید پس از کرانچار پرسیدیم که او توضیح داد: گزینه ها را من نمی دانم. من با حمید (مدیر تیم امید) رفیق هستم ولی سوالی نپرسیدم. حتی من شنیده ام شاید خود کرانچار تغییر نکند. اگر ایرانی باشد هم خیلی خوب است. مگر چه اتفاقی می افتد. ایرانی ها با سواد هستند و ارتباط خوبی میان بازیکن و مربی ایجاد می شود. آقای استیلی به خود من هم پیشنهاد داد که گفتم بیشتر فکر کن، چون به هر حال کمیته فنی باید در این زمینه تصمیم بگیرد.

شنیده می شود یحیی گل محمدی یکی از گزینه های هدایت تیم امید است. شاهرودی در این رابطه گفت: یحیی به هر حال همبازی من بوده؛ این ها گزینه هایی هستند که مطرح شده. به هر حال با این ها جلسه می گذارند و با یکی به تفاهم می رسند. هر شخصی مربی می شود، باید مهم این باشد که تیم را به المپیک ببرد و باید همه کمک کنیم. البته خیلی سخت است چون تیم های دیگر همین حالا در حال تدارک هستند و ما هنوز دنبال مربی. باید سریعتر مربی تیم انتخاب شود تا اردوهایی که در نظر گرفته شده هم طبق برنامه پیش برود.

از شاهرودی در مورد  شرایط این روزهای پرسپولیس هم پرسیدیم و او عنوان کرد: شرایط کلی خوب است. الان صدر جدول لیگ برتر است. بازی با تراکتورسازی را هم از تلویزیون دیدم. حتی می توانستند سه امتیاز را بگیرند ولی در زمین تراکتورسای بازی کردن سخت است، چون هواداران زیادی دارند. البته در این دیدار مشکلاتی وجود داشت و به همین دلیل هواداران پرسپولیس نتوانستند حضور خوبی داشته باشند. با این حال وقتی در تبریز بازی می کنید، یک امتیاز خوب است. بازی با ماشین سازی سخت است ولی من فکر می کنم پرسپولیس با تلاش بازیکنان می تواند سه امتیاز را بگیرد. اگر این بازی را ببرد، 90 درصد قهرمان شده است.

سوال بعدی ما از مربی تیم امید در مورد دیدار سپاهان و پرسپولیس و حواشی این مسابقه بود. شاهردوی در این رابطه بیان کرد: من می توانم به یک چیز اشاره کنم. هنوز اتفاقاتی که در اصفهان رخ داد، فراموش نشده. اگر مهدی مهدوی کیا در آن روز بازی نمی کرد، این حرف را نمی زدم ولی هنوز هم معلوم نشده که چرا بازیکنان پرسپولیس زمین می خوردند. این شرایط برای فوتبال خوب نیست و فوتبال باید پاک باشد. اگر تیمی بخواهد با به هم ریختن جو ورزشگاه برنده شود، خوب نیست و باید برای کسب پیروزی در زمین تلاش کرد.

شاهرودی ادامه داد: من به اصفهانی‌ها بی احترامی نمی کنم چون پرسپولیسی های زیادی هم در این شهر هستند. حرف من این است که تیم ها در زمین باید برای قهرمانی تلاش کنند و قهرمان شوند و  به چیزهای دیگر تکیه نکنند. ما دو سال قهرمان شدیم که این موفقیت، با توان و انرژی مربی، بازیکنان و هواداران بوده و حالا در آستانه هت‌تریک قهرمانی هستیم.

از شاهرودی در مورد دیدار برابر پاختاکور هم پرسیدیم که او با اشاره به صحبت های برانکو در نشست خبری پیش از این دیدار حساس افزود: من نظرم با آقای برانکو یکی است. برانکو گفته همه تیم ها شانس دارند. همیشه گفتم توان بدنی پرسپولیس می چربد به پاختاکور و تیم های دیگر. این تیم ها از دقیقه 60 تحلیل می روند؛ زمان ما هم همینطور بود. پرسپولیس می تواند از این نقطه قوتش استفاده کند تا سه امتیاز بگیرد.

سوال آخر ما از شاهرودی در مورد مربی بعدی تیم ملی بود. او توضیح داد: امیدوارم هر شخصی را می آورند، رزومه خوبی داشته باشد و مربی بزرگی باشد. باید حواسمان باشد، دیگر اشتباهاتی که در مورد کی روش شد، تکرار نشود. حالا خودشان (مسئولان فدراسیون) هم فهمیده اند نباید همه چیز را در اختیار مربی بگذارند. مثلا اینکه بگویند پک فقط مختص به بزرگسالان است. باید تفاهم باشد میان سرمربی تیم ملی و تیم های پایه، تا به امید خدا بتوانیم تیم خوبی داشته باشیم.