تیم ملی فوتبال ایران مقابل سوریه قرار می گیرد

تیم ملی فوتبال ایران در چارچوب دیدار دوستانه باید فردا (پنج شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم ملی سوریه برود و مارک ویلموتس بلژیکی در صدد است تا در نخستین دیدار روی نیمکت یوز‌های ایرانی به پیروزی برسد تا با روحیه بیشتر مقابل کره جنوبی قرار بگیرد.

در روز‌های گذشته که تمرینات تیم ملی آغاز شد، اصحاب رسانه در هر جلسه حدود ۳۰ دقیقه نظاره گر تمرینات مارک ویلموتس بودند و در این زمان نمی‌شود به تاکتیک او برای بازی پی برد، اما صحبت‌های مرد بلژیکی در نشست خبری پیش از بازی با سوریه نشان داد که او علاقه‌مند به تاکتیک تیکی تاکا و حفظ توپ است و به فوتبال هجومی علاقه خاصی دارد.

در زمان حضور کارلوس کی روش پرتغالی، فوتبال دفاعی تیم ملی پیشرفت محسوسی داشت و فوتبالدوستان دنیا، از تیم ایران تقدیر می‌کردند و حال با حضور ویلموتس باید منتظر خط هجومی قدرتمند و فوتبال رو به جلو این مربی باشیم. البته در دیدار با سوریه و حتی کره جنوبی، او شناخت کافی از بازیکنان ندارد و شاید نتیجه این ۲ بازی هم باب میل فوتبالدوستان نباشد، اما حضور او روی نیمکت بلژیک و ساحل عاج همیشه با فوتبال رو به جلو همراه بوده و امیدوارست در ایران نیز همین روند را ادامه دهد.

ویلموتس در نشست خبری پیش از دیدار با سوریه بیان کرد: من مربی‌ای هستم که مالکیت توپ را دوست دارم و تا بتوانیم با تصاحب توپ بازی را کنترل می‌کنیم. با این حال دفع توپ و پرس را لازم داریم تا بتوانیم بازی حریف را هم کنترل کنیم. بازی تهاجمی را همیشه به همراه داشتم و در تیم ملی بلژیک و ساحل عاج هم این شکل بازی را دنبال می‌کردم.

در حال حاضر از مهره‌های هجومی تیم ملی می‌توان به علیرضا جهانبخش، مسعود شجاعی، کریم انصاری فرد، علی علیپور، الهیار صیادمنش، مهدی طارمی و مهدی ترابی استفاده کرد و البته در این بین سردار آزمون، اشکان دژاگه و سامان قدوس نیز هستند که به دلیل مصدومیت در این  اردو حاضر نیستند.

دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و سوریه از ساعت ۱۹:۴۵ در ورزشگاه آزادی برگزار خواهد شد و سپس شاگردان ویلموتس به سئول می‌روند تا با کره جنوبی دیدار کنند.