یادگاری‌های اولین بازی دوران کی روش در تیم ویلموتس

 تیم ملی فوتبال ایران از ساعت ۱۹:۴۵ دقیقه امروز (پنج شنبه) در نخستین بازی خود با هدایت مارک ویلموتس بلژیکی به مصاف تیم رده هشتاد و سوم رنکینگ جهان یعنی سوریه خواهد رفت.

اخبار ورزشی- تیم ملی ایران نسبت به نخستین بازی‌ای که کارلوس کی روش به عنوان سرمربی روی نیمکت آن نشست تغییرات بسیار زیادی داشته به شکلی که از این جمع برای ایران به میدان رفتند ۹ بازیکن از فوتبال خداحافظی کرده اند.

ملی پوشان فوتبال ایران اولین بازی خود در دوران کارلوس کی روش را ۲۷ تیر ۱۳۹۰ در ورزشگاه آزادی مقابل ماداگاسکار انجام داد و با تک گل سید جلال حسینی در دقیقه ۱۹ روی اوت دستی احسان حاج صفی به برتری یک بر صفر رسید.

کی روش در آن بازی از سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، خسرو حیدری، هادی عقیلی، میثم بائو (قاسم حدادی فر) هادی نوروزی (حسین ماهینی) پژمان نوری، مهرداد اولادی (سعید دقیقی) علی کریمی (مازیار زارع) احسان حاج صفی (مهرداد پولادی) و کریم انصاری فرد استفاده کرد.

از جمع این بازیکنان در حال حاضر تنها کریم انصاری فرد و احسان حاج صفی که در آن زمان بازیکنانی ۲۱ ساله بودند در فهرست فعلی تیم ملی جای دارند.

مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، قاسم حدادی فر و مهرداد پولادی آخرین سال‌های بازی خود را پشت سر می‌گذارند.

خسرو حیدری و پژمان نوری در پایان این فصل از فوتبال خداحافظی کردند. مازیار زارع به دنبال خداحافظی از فوتبال در فصل به به اتمام رسیده به عنوان مربی تیم ملوان در لیگ یک فعالیت داشت و هادی عقیلی به عنوان مربی تیم ملی جوانان این روز‌ها همراه با تیمش در تورنمنت سن پترزبورگ روسیه شرکت کرده است.

اخبار ورزشی- میثم بائو مدت‌ها است از فوتبال خداحافظی کرده و این روز‌ها بیشتر از فوتبال در تجارت فعال است.

علی کریمی، کاپیتان تیم کی روش در آن بازی که بعد‌ها دستیار آن مربی پرتغالی و سپس منتقد اصلی او شد در ۲ فصل اخیر لیگ برترسرمربی تیم‌های نفت تهران و سپیدرود رشت بود.

سعید دقیقی در ماه‌های اخیر مشاور پروژه‌های عمرانی فدراسیون فوتبال شده تا تجاربی که از حضور در شورای شهر قزوین کسب کرده به سئول نشین‌ها انتقال بدهد.

۲ بازیکن تیم ملی یعنی هادی نوروزی و مهرداد اولادی هم به ترتیب در مهر ۹۴ و اردیبهشت ۹۵ جان خود را از دست دادند و جای خالی این ۲ بازیکن با اخلاق این روز‌ها کاملا حس می‌شود.