عرب: حرف‌های قلعه‌نویی یا ناشی از خرافات است یا توهمات!

ایرج عرب در گفت‌وگو با برنامه ورزش و مردم در خصوص آخرین وضعیت برانکو گفت: سه‌شنبه صبح قبل از اینکه برانکو برود با ایشان جلسه داشتیم و در مورد مطالبات‌شان به توافق نهایی رسیدیم.در مورد زمان پرداخت و همچنین برنامه آینده او برای فصل بعد هم صحبت‌هایی شد. بعد از آن نامه‌ای به دست ما از وکیل ایشان رسید که مبلغش تغییراتی داشت که قابل بحث است و باید آن را بررسی کنیم. موضع اصلی ما در نقل و انتقالات قطعا پرداخت طلب برانکو است.

عرب در ادامه گفت: بحث درآمدهای باشگاه کاملا مشخص است. درآمدهای باشگاه از یک شرکت خدمات تلفنی است که به وظایف خودش عمل کرده و تا یک فصل بعد هم با ما قرارداد دارد. یک شرکت مجری و باواسطه است که مابقی برند در اختیارش است و تا برج ششم با ما قرارداد دارد. شرکت خدمات تلفنی پرداختی‌هایش را انجام داده و به موقع به تعهداتش عمل کرده اما شرکت مجری بخشی از تعهداتش مانده. وسط قراردادی هستیم که نه می‌توانیم قطع همکاری کنیم و نه می‌توانیم با این شرایط ادامه دهیم.

وی افزود:‌ ما با برانکو یک فصل دیگر قرارداد داریم و باید این پول را به او پرداخت کنیم اما چرا این اتفاقات می‌افتند. قرارداد اسپانسری ما در مجموع 61 میلیارد بود. با توجه به نوسانات ارزی آنچه باید به بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود حدود 60 میلیارد شده و شما هزینه‌های جاری الزام، بدهی‌ها و غیره را کنار بگذارید. ما یک مبلغی را از بازی‌های آسیایی گرفتیم که با آن توانستیم کار را جلو ببریم. درآمد باشگاه با توجه به قراردادی که بسته شده در زمان خودش مناسب بوده اما امروز با آن نمی‌شود ادامه داد. قرارداد ثابت است اما هزینه‌ها متغیر و رو به سقوط هستند که این باعث ایجاد خلاء شده است.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در ادامه اظهار داشت: شبی که ما لیگ برتر را بردیم 5 میلیارد تومان به هزینه‌هایمان اضافه شد. قرارداد برانکو و کادر فنی با ارز 5200 تومانی بسته شد اما الان این ارز 3 برابر شده است. چیزی حدود 63 میلیارد تومان باید به بازیکنان و کادر فنی تیم بدهیم که این بدون در نظر گرفتن هزینه‌ اردوها، هتل‌ها و ..است. به عنوان مثال هتلی که قبلا 20 میلیون تومان اجاره می‌کردیم الان باید حدود 50 میلیون تومان پول بدهیم

عرب در مورد اینکه اگر ظرف دو ماه طلب برانکو پرداخت نشود او می‌تواند راحت قرارداد را فسخ کند، گفت: خیر، وکیل ایشان یک فرصت دو هفته‌ای را به ما داده‌اند اما یک مقدار جریاناتی وجود دارد. در کشور ما باب شده قیمت بازیکن را خواسته و ناخواسته بالا می‌برند. باشگاه نیاز به یک آرامش دارد تا تمام تلاشش را انجام دهد که این اتفاق بیفتد و این مسئله برای مدیریت باشگاه خیلی مهم است و همه تلاش ما این است که بدهی برانکو پرداخت شود و او بماند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: زمانی گفتند شرکت خدمات تلفنی به پرسپولیس پول نمی دهد این را ما باید بگوییم یا کسانی که نمی‌دانند! همین باعث شد هواداران اس ام اس ندهند و درآمد ما ریزش پیدا کند. همین الان بروید نمودار آن شرکت را ببینید و مشخص می‌شود درآمد ما کاهش پیدا کرده است. ما که می‌دانیم پول می‌دهند. می‌رویم پول بگیریم می‌گویند هواداران شما اس ام اس نمی‌دهند.

وی اضافه کرد: یک عده آمدند بی‌اعتمادی ایجاد کردند و یک عده هم ناخواسته به آن دامن زدند. درآمد ثابت ما کفاف نوسانات ارزی را نمی‌دهد اما همین درآمد ثابت هم با ایجاد فضای بی‌اعتمادی به اسپانسر کاهش پیدا کرد. معجزه که نمی‌شود کرد. درآمد و هزینه باید با هم تطابق داشته باشند در غیر این صورت کاری انجام نمی‌شود و با داد و بیداد و فحاشی ناموسی هم اتفاقی نمی‌افتد.

عرب در پاسخ به این سؤال که آیا طرح و برنامه‌ای دومی برای عدم توافق با برانکو دارد یا خیر، گفت:‌اصلا به این فکر نمی‌کنیم ما فقط به نگه داشتن برانکو فکر می‌کنیم و به جز این به چیزی فکر نمی‌کنیم و فکر نخواهیم کرد. ما یک مشکلی در جریان هواداری در کشورمان داریم. هوادار ما هوادار معنوی است اما برای فصل آینده پلنی داریم که هوادار کمک اقتصادی هم بکند. این کمک صرفا اینطور نیست که اس ام اس بدهد یا شماره حساب بدهیم. برنامه‌ای داریم که از طریق اپلیکیشن‌ها درآمد باشگاه را افزایش دهیم و باید تدبیری بیندیشیم که درآمد باشگاه افزایش پیدا کند. با تغییر مدیریت اتفاقی در باشگاه نمی‌افتد. به وزیر گفتم کار سختی است گفت فرقی نمی‌کند شما باید کار انجام بدهید.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص مسئله بلیت فروشی گفت:‌کل مبلغ بلیت فروشی به حساب باشگاه برگشته است. مجموع تمام درآمد‌های ما در صورتی که کاملا محقق شود به 61.5  میلیارد می‌رسد اما پولی که باید به بازیکنان و کادر فنی پرداخت شود 60 میلیارد می‌شود. در صورتی که هزینه‌های دیگر باشگاه کم نیستند. هزینه‌هایی مانند مالیات، اردوها و ...

عرب در مورد اینکه با این وضعیت به چه چیزی امیدوار هستند تا طلب برانکو را بدهند، گفت: اقداماتی را انجام می‌دهیم. مطالباتی از مجری‌مان داریم که باید آن را بگیریم و تا شنبه مهلت داریم که این اتفاق بیفتد. شنبه جلسه فورس ماژور هیأت مدیره را گذاشتیم تا این مسئله را پیگیری کنیم. تلاش می‌کنیم این اتفاق بیفتد و داریم کار انجام می‌دهیم. همه چیز را شفاف عرض کردم. ما الان تبلیغ می‌زنیم بدون اینکه عددی بگیریم. اگر امسال مشکل خاصی نداشتیم به خاطر این بود که پاداش آسیایی را گرفتیم و به ما کمک شد. فقط سفر ژاپن ما حدود 3 و نیم میلیارد هزینه داشت.

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص شکایت از امیر قلعه‌نویی به کمیته اخلاق گفت: بله این کار را انجام دادیم، مطرح کردن این صحبت‌ها که مسابقات مهندسی شده‌اند یا ناشی از خرافات است یا توهمات. باید به قوانین احترام بگذاریم وقتی یک مسابقه ناظرهای مختلفی دارد و مرجع برای اجرا و نظارت وجود دارند مطرح کردن این صحبت‌ها کار درستی نیست.

عرب در پایان گفت: گزینه اول ما برانکو است، گزینه دوم ما برانکو است و گزینه سوم ما هم برانکو است. از هواداران خواهش می‌کنم از روی احساسات مواردی را بیان نکنند که رفتارشان به باشگاه آسیب بزند.