انتشار فیلم توهین‌آمیز نشانه ترس تیم کره‌جنوبی

غلامحسین زمان آبادی مشاور فرهنگی فدراسیون فوتبال درخصوص فیلم منتشر شده از سوی کره ای‌ها و توهینی که به ایران در آن کرده اند اظهار کرد: در ملاقات تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران با رئیس فدراسیون کره جنوبی طرف کره‌ای به ترسشان از ایرانی‌ها اشاره کرده و گفت که ما هر بار با ایران بازی می‌کنیم به شما می‌بازیم. خصوصا در برهه‌ای ایران با نتایج سنگینی کره را شکست داده و نهایتا شاید فقط در یکی، ۲ بازی پیروز نبوده است.

کره ای‌ها همه تلاششان را کرده اند تا ما را ببرند

زمان آبادی ادامه داد: کره ای‌ها در جلسه با تاج اعلام کردند که برنامه ریزی کاملی برای شکست تیم ایران انجام داده اند که تاج با خنده به آن‌ها گفت نصف هزینه‌ای را که شما کرده اید را به ما بدهید تا خودمان به شما ببازیم. اما واقعیت داستان این است که کره در آسیا مقابل ایران مشکل دارد. الآن همه برنامه ریزی‌ها را انجام داده اند تا ایران راشکست دهند. البته جنگ روانی هم یک موضوع طبیعی در فوتبال است.

نباید وارد جنگ روانی کره ای‌ها شویم

او افزود: وقتی فدراسیون فوتبال کره جنوبی از ما برای بازی تدارکاتی دعوت کرده است این یعنی حتی از لحاظ فرهنگی نیز یک عمل دوستانه بین دو کشور در حال برگزاری است. اما انتشار یک فیلم برای ایجاد جنگ روانی قبلا هم سابقه داشته است. سال‌های گذشته مربی کره جنوبی جنگ روانی ایجاد کرد که با جواب کارلوس کی‌روش مواجه شدند. البته من تصور می‌کنم فدراسیون فوتبال کره جنوبی نیز با این موضوع موافق نباشد و ما باید در زمین فوتبال جوابشان را بدهیم. هرچند که سرپرست تیم مان واکنش لازم را نشان داد، اما باید گفت این حرف‌ها جنگ روانی است و ما نباید وارد این موضوع شویم فردا با شکست کره جواب شان را خواهیم داد و داغ بردن ایران را برای کره ای‌ها روی دلشان می‌گذاریم.

برای مسائل فرهنگی در استادیوم‌ها برنامه داریم 

او درمود حواشی اخیری که در مسائل فرهنگی فوتبال و استادیوم‌های کشور در روز‌ها و هفته‌های اخیر به وجودآمده است، تصریح کرد: برای این موارد برنامه‌های مفصلی داریم. به کمک وزارت ورزش یک برنامه ۲ ساله را اجرا خواهیم کرد. ۵ جایگاه اصلی در نطر داریم، یعنی هم مسائل سخت افزاری و هم پشتیبانی را در استادیوم‌ها ایجاد می‌کنیم و در رابطه با فعالیت‌های انتظامی و نیز شکل دادن به رفتار تماشاگران برنامه‌هایی داریم. این برنامه ۲ ساله را به زودی به صورت مصوبه و یک حرکت ملی شروع خواهیم کرد. ما یک سری از مسائل را باید حل کنیم. ۶۰ درصد مشکلات تقصیر ما است و ۴۰ درصد باقی مانده به مردم برمی گردد که باید کار فرهنگی برایش صورت بگیرد. هیچ جای دنیا باشگاه برای اجاره ورزشگاه به وزارت ورزش مراجعه نمی‌کند. ورزشگاه آزادی باید در اختیار فدراسیون فوتبال قرار بگیرد، اما ما هیچ نقشی نه در کنترل و نه در بلیت فروشی ورزشگاه نداریم. هر کسی باید حضورش در استادیوم‌ها مشخص باشد.

ورزشگاه‌ها باید به باشگاه‌ها تحویل داده شود

او درمورد اینکه آیا درخواستی به وزارت ورزش و جوانان از سوی فدارسیون فوتبال مبنی بر در اختیار داشتن ورزشگاه آزادی شده است یا نه خاطر نشان کرد: ما خواسته ایم که تمامی استادیوم‌ها کشور در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد و استادیوم‌های اصلی برای تیم ملی باشد. این موضوع را در جلسه شورای فرهنگی مطرح کردیم و حالا آن‌ها هستند که باید جواب بدهند.  مثلا ورزشگاه ثامن در شهر مشهد باید در اختیار هیئت فوتبال این شهر قرار بگیرد.   نه اینکه استادیوم را بسازیم و به صورت دولتی آن را نگه داریم و هیچ کنترلی هم در آن نداشته باشیم.   

سهم فدراسیون در حواشی فینال جام حذفی چقدر بود؟

زمان آبادی در پایان خاطر نشان کرد: در شب فینال جام حذفی سهم فدراسیون در آن حواشی  چقدر بود؟ افراد فدراسیون از ظهر در ورزشگاه بودند و همه چیز برنامه ریزی شده بود. حالا در کنترل ورود مردم از روی دیوار‌ها اشکالی وجود داشته است این چه ارتباطی با فدراسیون فوتبال دارد استادیوم که در اختیار ما نبوده است. نیروی انتظامی هم حق دارد نمی‌تواتنست که با گاز اشک آور مردم را کنترل کند ما ۲۰ هزار بلیت فروختیم، اما ۳۷ هزار نفر وارد ورزشگاه شدند.

حالا یک برنامه کامل برای گروه‌های مختلف آماده شده است و این مشکلات قابل حل است.