استراماچونی مثل شفر مهاجم می‌آورد؟

 بازار نقل‌وانتقالات امسال بمب‌های زیادی برای ترکاندن ندارد؛ نه‌آنکه تیم‌ها فقیرتر شده باشند بلکه از این جهت که فوتبالیست آنچنان درجه یکی در فوتبال ایران وجود ندارد که بتوان او را به بمب نقل‌وانتقالات تشبیه کرد. اخبار ورزشی- شاید در این بین، بازگشت بازیکنان کوچ‌کرده مانند رضاییان، طارمی، امیری یا کاوه رضایی را بتوان به‌عنوان بمب نقل‌وانتقالات معرفی و از آنها به‌عنوان بازیکنان تاپ نام برد، هرچند آنها نیز قرار است بعد از یک دوره رکود در سایر کشورها به ایران بیایند و چه‌بسا سرنوشت بازیکنانی مانند نورافکن، قربانی و شهباززاده در انتظار آنها باشد.

آغاز پرقدرت استقلال

گفته می‌شود قرار است در دهه اول مردادماه فصل نوزدهم لیگ برتر آغاز شود و تیم‌ها کم‌کم خود را جمع‌وجور کرده و کار در بازار نقل‌وانتقالات را آغاز کرده‌اند. تمرینات تیم‌ها نیز درحال آغاز شدن است و به نظر می‌رسد به جز چند تیم که هنوز تکلیف‌شان مشخص نیست، سایر تیم‌ها نهایتا تا پایان هفته جاری تمرینات خود را برای بازی پرقدرت در لیگ برتر استارت زده و کار را رسما آغاز کنند.

در این بین، استقلال با مشخص کردن سرمربی ایتالیایی‌اش و بعد از معارفه وی، اگرچه کمی با حواشی ایجادشده در کادرفنی مواجه شد، اما کارش را در بازار نقل‌وانتقالات آغاز کرده و سپس از عصر دیروز تمریناتش را زیرنظر استراماچونی ایتالیایی شروع کرد به این امید که بعد از 6 فصل به ناکامی‌هایش در لیگ برتر خاتمه دهد.

خریدهای جدید در تور آبی‌ها

با پایان فصل فوتبالی در فصل گذشته و طی روزهای گذشته شایعات زیادی درخصوص استقلالی شدن چند چهره مطرح شد؛ بازیکنانی مانند یزدانی، دشتی، نامداری و سایرین که البته به جز وحید نامداری که گفته می‌شود قرار است چند روز دیگر استقلالی شود، آبی‌پوش شدن سایرین محقق شد و استقلال از این حیث سبدش را با چند خرید اسمی پر کرد. با این حال سایت باشگاه استقلال روز گذشته از 5 خرید قطعی‌اش به شرح زیر رونمایی کرد:

علی دشتی

دشتی، هافبک 25 ساله با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. این بازیکن کنگانی سابقه بازی در تیم‌های پیکان، پارس جنوبی‌جم و سایپا را دارد. دشتی سال گذشته درخشش نسبتا خوبی با پیراهن سایپا داشت و به نظر می‌رسد اگر همان روند سال گذشته خود را با پیراهن نارنجی حفظ کند، بتواند با پیراهن استقلال نیز روزهای موفقی را سپری کند.

محمد بلبلی

بلبلی با عقد قراردادی چهار ساله رسما به عضویت تیم فوتبال استقلال در آمد. بلبلی در پست هافبک تهاجمی بازی می‌کند و 21 سال دارد. او فصل گذشته در سپیدرود رشت بازی کرده است. بلبلی در نیم‌فصل دوم گذشته در پیراهن سپیدرود به‌خوبی درخشید و این نوید را می‌دهد تا با پیراهن استقلال نیز روزهای خوبی را در لیگ فصل جدید داشته باشد، البته اگر سرنوشت قاعدی در انتظار این بازیکن نباشد.

میلاد باقری

باقری مدافع 24 ساله فصل گذشته تیم‌ مس کرمان با عقد قرارداد سه ساله‌ای به استقلال پیوست. باقری می‌تواند خلأ مدافع خوب در استقلال را درصورت ارائه عملکرد خوبی از خود پر کند تا در این پست خیال هواداران استقلال راحت شود.

سیاوش یزدانی

یزدانی با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. این مدافع 27 ساله سابقه بازی در سیاه‌جامگان، پیکان و سپاهان را دارد. یزدانی نیز فصل خوبی را همراه با سپاهان سپری کرد، هرچند پایان فصل خوبی نداشت و با یک گل به خودی در دیدار نیمه‌نهایی مقابل پرسپولیس فصل گذشته را با تلخکامی به پایان رساند.

مسعود ریگی

ریگی، هافبک 28 ساله فصل گذشته تیم فوتبال پدیده مشهد با عقد قراردادی دو ساله به استقلال پیوست. ریگی سابقه بازی در تیم‌های فجرسپاسی و بادران را هم دارد و ازجمله خوب‌ها و با ثبات‌های فصل گذشته لیگ برتر به شمار می‌رود.

فعلا مهاجم بی‌مهاجم

استقلالی‌ها در همه پست‌ها بازیکنانی را به خدمت گرفته و نونوار شده‌اند، به جز خط حمله. بعد از رفتن صیادمنش، منشا و ایسما، استقلال فقط تبریزی، باقری و قاعدی را در لیست مهاجمانش دارد، هرچند تکلیف روح‌الله باقری هم هنوز با استقلال مشخص نیست و شاید سرنوشت این بازیکن نیز طی روزهای آینده دستخوش تغییراتی شود.

از این ماجرا چندین برداشت می‌توان داشت؛ اول اینکه هنوز آبی‌ها با مهاجمان مدنظر خود در بازار نقل‌وانتقالات تابستانی به توافق نرسیده و قصد دارند تا حصول مذاکرات و منجر شدن آن به توافق با طرف مقابل آن را رسانه‌ای نکنند. برداشت بعدی که احتمال کمی برایش می‌توان درنظر گرفت این است که استقلال با همین تعداد مهاجم فصل را آغاز کرده و در حالتی بسیار محتمل، استراماچونی برای فصل بعدی مهاجم یا مهاجمان جدید خارجی استقلال را خودش انتخاب کرده و آنها را به‌زودی برای عقد قرارداد به تهران خواهد کشاند.

این دقیقا همان کاری است که شفر فصل گذشته در قبال نیومایر و گرو انجام داد و سهمیه‌اش را با دو بازیکن ضعیف سوزاند، اما شاید استرا با خریدهایی خوب در خط حمله بتواند از ابتدای فصل کارش را همراه با استقلال قدرتمند آغاز کند.