چرا پرسپولیس حقوق برانکو را نمی‌دهد؟

 حدود یک ماه از جدایی برانکو ایوانکوویچ از باشگاه می‌گذرد اما حواشی این داستان همچنان پا برجاست و مشخص نیست که چه زمان به پایان خواهد رسید. برانکو ایوانکوویچ امروز در گفتگوی مفصلی که با تسنیم داشت، در خصوص مطالباتش نیز صحبت هایی را انجام داد و ادعا کرد که مدیریت پرسپولیس قصد داشتند تا او را از پرسپولیس دور کنند!

اخبار ورزشی- برانکو صحبت های خود درباره قراردادش و میزان تعهدات باشگاه پرسپولیس را این چنین توضیح داد: همه تعهداتی که به واسطه قرارداد وجود داشت باید انجام می‌شد اما این اتفاق رخ نداد. نه تنها 11 ماه به تعهدات‌شان عمل نکردند بلکه الان هم حاضر به انجام آن نیستند و گردن نمی‌گیرند. تمایل ندارند نه دستمزد من و نه دستیارانم را بدهند. بیش از 60 درصد از قراردادم را طلبکارم. همکارانم چند ماه از حقوق‌شان را طلبکارند و بدون اینکه دستمزدشان را بگیرند ایران را ترک کردند. طبیعتا همه آن مهربانی‌ها و تعریف‌هایی که انجام می‌دادند فریب و کذب بود. همه آن موارد که می‌خواستند به هواداران نشان دهند مایلند من در پرسپولیس بمانم فریب اذهان عمومی بود.

نکته دیگر این بود که برانکو از لفظ «دروغ آگاهانه» درباره مدیریت فعلی پرسپولیس اشاره کرد؛ موضوعی که طبیعتا می تواند واکنش هایی را نیز در پی داشته باشد. ایوانکوویچ که در پایان مصاحبه از هواداران تشکر کرد و در خلال صحبت هایش نیز به تقدیر از آن ها پرداخت، همچنین اعتقاد دارد که تنها راهی که می تواند حقوق را بگیرد «شکایت به فیفا» است.

اما حالا فارغ از این که برانکو چگونه جدا شد و بررسی ادعای برانکو که عده ای طرح کنار گذاشتن او را داشتند، این سوال که چرا حالا حقوق برانکو پرداخت نمی شود بسیار حائز اهمیت است.

پرسپولیسی ها می توانستند با پرداخت حقوق معوقه برانکو ایوانکوویچ برای فصل آینده نیز با او توافق کنند تا سایه یک پرونده سنگین دیگر برای پرسپولیس در فیفا به وجود نیاید اما این اتفاق تاکنون رخ نداده است.

در روزهای اخیر صحبت هایی مبنی بر حضور وکیل پرسپولیس در استانبول مطرح شد اما برانکو در این باره گفت: امیر علی حسینی مدیر امور بین الملل و ذاکر وکیل باشگاه پرسپولیس به وکیل من در استانبول گفته‌اند که باشگاه نمی‌خواهد توافقی صورت بگیرد و دستمزدتان را پرداخت کند. در واقع آنها قصدی برای این کار ندارند.

با این شرایط طبیعی است که برانکو برای دریافت حقوق معوقه و غرامت فصل آینده به فیفا شکایت کند. موضوعی که باتوجه به جریمه هایی که در پی خواهد داشت و همچنین افزایش احتمالی نرخ دلار تا زمان اعلام رای، می تواند کار را برای پرسپولیسی ها سخت و سخت تر کند و آن ها را به بحرانی جدید فرو ببرد.