ایران - برزیل /کار سخت سرو قامتان برای حضور در جمع ۴ تیم

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در ادامه دور نهایی رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ بامداد فردا از ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد در شیکاگو آمریکا به مصاف یکدیگر می‌روند.  بدون شک این دیدار یکی از مهم‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های امسال خواهد بود. سلسائو با صدر نشینی در دور نخست به این مرحله رسید و ایران هم با عنوان دومی دور نخست سهمیه فینال را گرفت. مصاف دو تیم همیشه یکی از بازی‌های زیبا بوده است و تیم ملی کشورمان دقیقا  پنج سال پیش و در نخستین تجربه حضور در دور نهایی هم با همین برزیل بازی کرد که حاصل آن یک پیروزی ارزشمند و تاریخی برای ایرانی‌ها بود. 

اخبار ورزشی _ تیم ملی والیبال برزیل این روز‌ها در جایگاه نخست رده بندی والیبال قرار دارد و با کوله باری از تجربه در این رقابت‌ها حاضر شده است. آن‌ها همیشه ترکیب خوبی در اختیار دارند، اما با همه این شرایط بازی نخستشان در دور نهایی را به لهستان واگذار کردند. برزیلی‌ها یکی از پر افتخار‌ترین تیم‌های والیبال جهان هستند که عنوان‌های زیادی را یدک می‌کشند. از جمله این عنوان‌ها می‌توان به کسب ۳ مدال طلا و ۳ مدال نقره المپیک اشاره کرد آن‌ها همواره با تیم‌های خوبشان به مسابقات مختلف بین المللی می‌روند و در سال ۲۰۱۸ هم نتایج خوبی داشتند و به عنوان پنجم دور نخست رسیدند و به مراحل بالاتر هم صعود کردند.

آن‌ها امسال هم این بازی‌ها را خیلی خوب آغاز کردند و در پایان ۱۵ بازی که انجام دادند در جایگاه نخست جدول رده بندی قرار گرفتند. آن‌ها تنها یک باخت داشتند که آن هم مقابل صربستان رقم خورد. سلسائدو بدون شک یکی از اصلی‌ترین تیم‌هایی است که شانس کسب جام امسال را دارد. آن‌ها با این حال در دور نخست در یک بازی جذاب و بسیار دیدنی به سختی و با نتیجه ۳ -۲ موفق به شکست تیم ملی والیبال کشورمان شدند. 

شاگردان کولاکوویچ هم ، اما در طرف مقابل از شرایط ایده آلی برخوردارند، آن‌ها برای نخستین مرتبه در تاریخ والیبال ایران موفق شدند در لیگ ملت‌های والیبال و در دور نخست آن در ۱۵ بازی به ۱۲ برد دست یابند و به عنوان تیم دوم جدول ۱۶ تیمی و بالاتر از غول‌های والیبال به این مرحله برسند. سرو قامتان ایرانی تنها یک مرتبه سابقه حضور در این مرحله را داشتند که در آن سال به عنوان چهارمی بسنده کردند.  

تیم‌های ملی والیبال ایران و برزیل در مجموع سابقه ۱۴ بازی را دارند که حاصل آن ۱۱ برد برای برزیل و ۳ برد برای ایران بوده است تاریخچه دیدار دو تیم به شرح زیر است:

تاریخچه دیدار دو تیم 

جام جهانی ۱۹۹۱: ایران صفر – برزیل ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۰۹: ایران یک – برزیل ۳

جام جهانی ۲۰۱۱: ایران صفر – برزیل ۳

جام قهرمانان بزرگ جهان ۲۰۱۳: ایران یک – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۲ – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – برزیل صفر

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – برزیل ۲

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۲ – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۴: ایران ۳ – برزیل یک

لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران یک – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران صفر – برزیل ۳

لیگ جهانی ۲۰۱۷: برزیل ۳ – ایران یک

لیگ ملت های ۲۰۱۸: برزیل ۳ - ایران ۲

لیگ ملت های ۲۰۱۹ : ایران ۲ - برزیل ۳