واکنش کمیل قاسمی به مدال طلای المپیک لندن

درباره مدال طلای المپیک لندن که پس از ۷ سال به او رسیده است گفت: واقعا از شنیدن این خبر شوکه شدم، چون اصلا فکر نمی‌کردم نتیجه بررسی اتحادیه جهانی کشتی و کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک در خصوص دوپینگ تایمازوف به این زودی اعلام شود.

اخبار ورزشی_ وی تصریح کرد: شاید غیر قابل باور باشد پس از ۷ سال مدالی که حقت بوده را پس بگیری، اما با وجود آنکه مدت زیادی از المپیک لندن می‌گذرد، ولی خبر مدال طلا خیلی به من چسبید.

دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک ریو افزود: به طور حتم نمی‌توان لذت قرار گرفتن روی سکوی قهرمانی را در حال حاضر داشت، اما همین که حق به حق دار رسید و مزد سال‌ها تلاش خودم، کادرفنی و البته حمایت‌های خانواده و مردم به ثمر نشست، خدا را شکر می‌کنم و خوشحال هستم.

قاسمی درباره اینکه حالا که به عنوان پر افتخارترین سنگین‌وزن تاریخ کشتی ایران رسیده چه احساسی دارد گفت: باور کنید اصلا به این موضوعات فکر نمی‌کنم، فقط خوشحالم که نتیجه زحماتم را گرفتم و شرمنده مردم نیستم.

گفتنی است؛ کمیسیون انضباطی کمیته بین المللی المپیک نظرش را در مورد آرتور تایمازوف ازبکستانی ارائه کرد و اعلام داشت که او در تست مجدد نمونه دوپینگ مربوط به المپیک ۲۰۱۲ لندن مردود شده است. تایمازوف به دلیل استفاده از ماده ممنوعه دهیدروکلرمتیل تستوسترون، دوپینگش مثبت شده است.

کشتی گیر ازبک در مسابقات وزن ۱۲۰ کیلوگرم کشتی آزاد به مدال طلا دست یافته بود و با حذف او از جدول مدال ها، کمیل قاسمی از ایران برنده جدید مدال طلا خواهد بود، بلال ماخوف از روسیه نیز به عنوان برنده مدال نقره باقی ماند و ترول دلاگنف از آمریکا نیز جدیدا صاحب مدال برنز می‌شود.

ترتیب مدال آوران المپیک به ترتیب زیر می‌شود:

مدال طلا: کمیل قاسمی از ایران

مدال نقره: بلال ماخوف از روسیه

مدال برنز: ترول دلاگنف از آمریکا

مدال برنز: دولت شابانبای از قزاقستان

ممکن است تایمازوف طی ۲۱ روز نسبت به تصمیم کمیسیون انضباطی IOC درخواست فرجام خواهی کند. پس از این تاریخ اتحادیه جهانی کشتی نیز محرومیت این ورزشکار را اعلام می‌کند.