نقره داغ شدن هوادار آبی پوشان

باشگاه فوتبال چلسی ۶ هوادار خود را به دلیل توهین نژادپرستانه به رحیم استرلینگ (مهاجم تیم فوتبال منچسترسیتی) محروم کرد، که محرومیت یکی از آن‌ها مادام العمر است.

اخبار ورزشی_ باشگاه چلسی با انتشار بیانیه‌ای ضمن اعلام این خبر گفت: فردی که برای همیشه از حضور ورزشگاه محروم شده، از الفاظ توهین آمیز نژادپرستانه و رفتار‌های تهدید آمیز و پرخاشگرانه استفاده کرده است.

پنج هوادار دیگر نیز به همین دلیل بین یک تا ۲ سال از حضور در ورزشگاه محروم شده اند و علاوه بر این، آن‌ها موافقت کرده اند که در دوره‌های آموزشی شرکت و در آینده رفتار شایسته‌ای داشته باشند.

در بیانیه باشگاه چلسی آمده است: در خصوص این تصمیم، شواهد ویدئویی را مورد بررسی قرار داده و با شهود مصاحبه کرده و از ۲ متخصص لب خوانی استفاده کرده است.

در مورد هواداری که این باشگاه متوجه شد که از زبان توهین آمیز نژادپرستانه استفاده کرده است، جایی برای این رفتار در استمفوردبریج (ورزشگاه تیم فوتبال چلسی) وجود ندارد و محرومیت دائمی مجازات مناسبی برای وی  است.

نکته جالب این است که دفتردادستانی انگلیس این هوادار را که کالین وینگ نام دارد را مجرم ندانست و اقدام او را مجرمانه تلقی نکرد، اما خود باشگاه چلسی برای مبارزه با نژادپرستی دست به کار شد.