آن‌هایی که شاید بروند و آن‌هایی که باید بروند

 برجسته‌ترین موضوع مرتبط با کاتالان‌ها همچنان نیمار است، بازیکنی که قصد بازگشت به نوکمپ را دارد و جزو گزینه‌های بارسا نیز به‌حساب می‌آید که البته دلیل عمده اش فشاری است که خود این بازیکن روی باشگاه پی. اس. جی وارد کرده وگرنه تیم فرانسوی در این زمینه هیچ‌گونه همکاری نداشته است. 
اخبار ورزشیاما موارد دیگری هم در مورد بارسلونا هست که باید تکلیف‌شان روشن شود. کوتینیو و اومتیتی دو مثال در این زمینه هستند. کوتینیوی برزیلی طبق اخبار منتشر شده با مسئولان پاری‌سن‌ژرمن وارد مذاکره شده است و شاید رفتن او به پاریس کلید حل معمای نیمار نیز باشد. از سوی دیگر بارسلونا در مورد اومتیتی مدافع فرانسوی خود گفته فقط در صورتی‌که پیشنهادی چشمگیر دریافت کند حاضر به مذاکره بابت فروش این بازیکن است. 
راکیتیچ هم یکی از بازیکنانی است که ماندنش در جمع بارسایی‌ها تضمین شده نیست. هافبک کروات تمایل خود را برای ماندن در نوکمپ اعلام کرده، اما نام او نیز در فهرست بازیکنانی است که برای تخفیف گرفتن از پاری‌سن‌ژرمن در پروسه خرید نیمار مطرح شده است. رافینیا برزیلی در مورد جدایی اش از بارسلونا و اینکه جایی در ترکیب فصل بعد ارنستو والورده سرمربی این تیم ندارد مطمئن است. والنسیا ممکن است مقصد بعدی او باشد. 
مالکوم به زنیت روسیه رفت تا بارسا مهاجمی را که با نظر اریک آبیدال خریده بود با قیمتی مناسب رد کند. حالا تیم بارسلونا فقط قصد خرید یک بازیکن را دارد و آن هم نیمار است. 
کوتینیو 
هافبک برزیلی قرار است از امروز همراه مسی و آرتورو ویدال در جام خوان گمپر که به میزبانی بارسلونا برگزار می‌شود حضور داشته باشند. این سه نفر به‌دلیل حضور در کوپا آمریکا استراحت بیشتری نسبت به سایر بازیکنان داشتند و امروز قرار نیست در ترکیب بارسا مقابل آرسنال قرار بگیرند. کوتینیو پیشنهاد خاصی از تیم‌های بزرگ در این فصل ندارد، اما بارسلونا که رقمی در حدود ۱۲۰ میلیون یورو را برای این بازیکن تعیین کرده است هنوز پیشنهادی با این قیمت دریافت نکرده است و شاید فقط تیم‌های انگلیسی قادر به خرید کوتینیو باشند که البته با توجه به اینکه پنج‌شنبه مهلت نقل و انتقالات لیگ برتر انگلیس به پایان می‌رسد، کار کوتینیو برای پیوستن به یکی از تیم‌های این لیگ، خیلی سخت به‌نظر می‌رسد. 
اومتیتی
ساموئل در هر دو بازی بارسا در تور ژاپن عملکرد خوبی را در خط دفاعی این تیم به نمایش گذاشت. او حالا مصدومیت زانو، که باعث شد بخش مهمی از فصل گذشته را از دست بدهد پشت‌سر گذاشته و کاملاً آماده بازی در لیگ است. برای این مدافع فرانسوی هم هیچ پیشنهاد رسمی به باشگاه نرسیده، اما بارسایی‌ها چندان هم مخالف فروش او نشان نداده‌اند. بایرن‌مونیخ می‌تواند یکی از گزینه‌های احتمالی برای خرید اومتیتی باشد. او در کنار داوید آلابا دفاع چپ اتریشی بایرن می‌توانند استحکام سمت چپ خط دفاعی باواریایی‌ها را تضمین کنند.