ابلاغ نشدن محرومیت عراق به فدراسیون فوتبال ایران

فیفا به تازگی با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عراق اعلام کرده با توجه به وضعیت نامناسب امنیتی ورزشگاه‌های این کشور حتی پس از رفع تعلیق، تیم ملی عراق نمی‌تواند در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ چین بازی‌های خانگی اش را در کشور خود برگزار کند و باید از تیم‌های ایران، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج در کشور ثالث میزبانی کند.

اخبار ورزشی_ این امر واکنش شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دنبال داشته و او ضمن حمایت از فدراسیون عراق در راه میزبانی از بازی‌های تیم ملی این کشور با اشاره به میزبانی عراقی‌ها از مسابقات غرب آسیا که هم اکنون در حال برگزاری است، خواستار شفاف سازی مسئولان فیفا برای تصمیم اخیرشان شده است.

تیم ملی فوتبال ایران، ۲۳ آبان در هفته پایانی دور رفت رقابت‌های مقدماتی جام جهانی میهمان عراق است. ابتدا قرار بود این بازی در ورزشگاه بین المللی بصره و سپس فرانسو حریری اربیل برگزار شود. با این وجود طبق پیگیری‌های خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، تاکنون هیچ نامه‌ای برای اینکه شاگردان مارک ویلموتس باید در کشور ثالث به مصاف عراق بروند به این فدراسیون ارسال نشده است.

به صورت عرف و معمول فیفا یک ماه پیش از بازی‌هایی که زیر نظر این نهاد برگزار می‌شود، محل دقیق برگزاری دیدار را به فدراسیون کشور‌هایی که قرار است تیم هایشان با هم بازی کنند، ابلاغ می‌کند.

حال باید دید آیا مسئولان فدراسیون فوتبال عراق و AFC می‌توانند در فرصت یک ماهه‌ای که تا زمان برگزاری دیدار تیم ملی این کشور با هنگ کنگ باقی مانده است، نظر مدیران فیفا را برای لغو تعلیق این حکم جلب کنند یا خیر؟

دیدار تیم‌های عراق و هنگ کنگ ۱۹ شهریور برگزار خواهد شد.