روز‌های ناآرام تیم آسیایی مشهد

سرمربی و مالک تیم شهرخودرو پس از آسیایی شدن این تیم در مشهد به اشکال مختلف از شهردار و مدیریت شهری مشهد تعریف کردند و آن‌ها را یگانه دلیل این موفقیت خواندند، اما هفته پیش همه چیز از بیخ و بن خراب شد.

اخبار ورزشی- ماجرا از مصاحبه یحیی گل‌محمدی شروع شد؛ جایی که اعلام کرد: «همه مسئولان می‌گویند این تیم مربوط به شهر مشهد است خب اگر این‌طور است چرا کسی کمک نمی‌کند؟ نمی‌شود که فقط موقع نتایج خوب همه چیز را مصادره کنند به نام خودشان، اما وقتی نیاز به کمک داریم همه حرف‌هایشان یادشان برود.» پس از این، حمیداوی هم در مصاحبه‌ای صحبت‌های یحیی را تأیید کرد تا بالاخره صدای عضو شورای شهر مشهد که اتفاقاً رئیس هیئت فوتبال خراسان رضوی هم هست، در بیاید.

اصولی در گفت‌وگویی اعلام کرد: «حمایت‌ها باید حد و مرز داشته باشد. منابع مردم استان را نمی‌شود بدون حساب و کتاب در اختیار یک باشگاه قرار داد. آقایان خودشان هم باید آورده داشته باشند. اگر وسط فصل گفتند نمی‌خواهیم تیم‌داری کنیم، تکلیف مردم مشهد چه می‌شود؟ یک موضوعی باید روشن شود. ما به عنوان مسئول استانی باید به تیم کمک کنیم یا خودمان تیم‌داری کنیم؟ این موضوعی است که باید مشخص شود. نقش ما باید به عنوان تکمیل‌کننده باشد، نه اینکه صفر تا صد ماجرا را ما به عهده بگیریم.»

اینجا جنگ بین مدیریت شهری و مجموعه شهرخودرو علنی شد و حتی مصاحبه مجتبی سرآسیایی با سایت باشگاه هم دردی دوا نکرد، جایی که او دیگر عنوان «قائم‌مقام» را ندارد و فقط به عنوان سرپرست تیم صحبت کرده تا مشخص شود حمیداوی او را که سال‌هاست در این تیم مسئولیت دارد، از کار برکنار کرده و فقط روی نیمکت تیمش خواهد نشاند.

افرادی که از نزدیک در جریان شرایط باشگاه شهرخودرو هستند معتقدند حمیداوی تاکنون هزینه زیادی نکرده و این شهرداری مشهد است که نزدیک به ۱۳ میلیارد تومان در فصل قبل به این تیم کمک کرده است. چیزی که یک بار احسان اصولی عضو شورای شهر مشهد در نشست خبری‌اش تکذیب کرد و گفت «کمک ما به اندازه قرارداد یک بازیکن هم نیست»، اما حالا در گفتگو با خبرنگاران صحبت قبلی‌اش را عوض کرده و گر چه از رقم دقیق پرداختی شهرداری به شهرخودرو سخن نگفته، اما خبر‌هایی مبنی بر کمک ۱۳ میلیاردی را هم تکذیب نکرده است. 
با این تفاسیر حمیداوی که بار‌ها از علاقه به فوتبال مشهد سخن گفته بود و درباره کار زیربنایی و ساخت کمپ سخن به میان آورده بود، حالا همه چیز را متوقف کرده و حتی به درخواست شهرداری مشهد مبنی بر تیم‌داری در لیگ برتر والیبال هم جواب منفی داده است تا گمانه‌زنی‌ها درباره شکل ادامه کار این تیم قوت بگیرد.