روزبه چشمی اولین بازیکنی بود که پس از پایان فصل هجدهم لیگ برتر اعلام کرد فصل بعد (لیگ نوزدهم) در استقلال توپ نخواهد زد. این بازیکن که گفته بود در ایران فقط در یک تیم بازی می‌کند و آن تیمی غیر از استقلال نیست، باز هم دلیل این اقدام خود را در راستای عشق و علاقه اش به تیم محبوب خود عنوان کرد. 

اخبار ورزشی- چشمی در آن برهه با توجه به این موضوع که قراردادش با استقلال به پایان رسیده بود، اعلام کرد برای این خبر جدایی اش را زودتر از شروع شدن فصل نقل و انتقالات اعلام کرده که اگر باشگاه می‌خواهد یارگیری کند روی او حساب نکند و به فکر جذب یک بازیکن در پست او باشد. 

این اقدام روزبه در آن برهه با دو واکنش متفاوت از سوی هواداران استقلال مواجه شد و عده‌ای گفتند آفرین به این همه عشق و علاقه و برخی این جدایی را به رفتار باشگاه با چشمی ربط دادند و شایعه کردند او به دلیل ناراحتی که از مدیرعامل استقلال داشته، می‌خواهد از تیم برود. 

اما روزبه چشمی در ارتباط با این موضوع البته از طریق مدیر برنامه اش عنوان کرد از باشگاه الاهلی (تیم قبلی امید ابراهیمی) پیشنهاد دارد و می‌خواهد هم‌تیمی امید شود ولی پس از حدود دو هفته خبر رسید او برای بازی در اروپا و پس از آن ژاپن، کاندیدا شده است. اخباری که البته از سوی مدیر برنامه اش تأیید نشد. حتی در برهه‌ای چشمی را همراه پژمان منتظری در اهواز دیدند و شایعه شد برای کمک به نکونام راهی فولاد خوزستان خواهد شد، اما این شایعه هم در همان حد شایعه ماند و تمام شد. آخرین مقصد‌هایی که برای روزبه عنوان شد، پدیده و سپاهان بودند که هر دو باشگاه این موضوع را رد کردند و گفتند هیچ یک از این دو تیم برای بازیکن لیگ برتری جا ندارد تا اینکه روز گذشته خبری جدید مطرح شد! اینکه استراماچونی در صحبتی که شخصاً با چشمی داشته به او پیشنهاد کرده به استقلال برگردد و در تیم بماند! این در حالی است که چشمی در فصل گذشته دو بار با مدیریت باشگاه جر و بحث داشت و حتی در مورد اول مدیر برنامه‌هایش برای ادای پاره‌ای توضیحات راهی باشگاه شد. با این وجود وقتی با مدیر برنامه‌های این بازیکن در این باره صحبت شد که مگر قرار نبوده چشمی راهی خارج از ایران شود؟ او گفت: «اینکه روزبه راهی خارج از کشور شود، نظر من بوده و منظور این بوده که از خارج هم پیشنهاد دارد». 

وقتی با یکی از مدیران استقلال در این باره حرف زدیم، این مطلب را رد نکرد. ظاهراً استراماچونی با بررسی کارنامه چشمی و هماهنگی که با دانشگر در دفاع میانی دارد، درصدد است به جای صرف وقت و هزینه برای جذب بازیکن جدید در این پست، از همین بازیکن بهره بگیرد. 

نکته جالب‌تر این است که باید دید اگر چشمی در استقلال ماندنی شود، تکلیف شماره پیراهنش که باشگاه آن را به سیاوش یزدانی داده، چه می‌شود؟ شاید یزدانی به جای ۴، شماره ۴۴ را بپوشد! اما به یاد داریم کادر مدیریتی باشگاه در همان برهه درباره او عنوان کرده بودند چشمی قطعاً از استقلال جدا شده و به تیم برنمی‌گردد.