شاید برخی بازیکنان پرسپولیس بالای ۸ میلیارد می‌گیرند!

بیرانوند ۸ میلیارد بسته؛ حتماً این شایعه را شما هم شنیده اید. خبرش حتی به یک برنامه تلویزیونی رسید. مجری تلویزیونی هم از عرب پرسید ماجرا چیست و او این خبر را بدون هیچ مکثی تکذیب کرد. منتها رسانه‌ها این اظهارات را باور نکردند. همه چیز مسکوت ماند تا رسید به کنفرانس مطبوعاتی کالدرون قبل از بازی با پارس جنوبی جم. سرمربی پرسپولیس به کنایه از خرید میلیچ توسط استقلالی‌ها، گفت: «استقلالی‌ها بازیکن گران‌قیمت ایتالیایی (منظورش کروات بود) خریدند، ولی ما با محدودیت روبه‌رو بودیم. بازیکنانی که می‌خواستم را نخریدند. استقلالی‌ها خرید‌های بهتری داشتند.» این اظهار نظر خیلی زود با واکنش استقلالی‌ها روبه‌رو شد.

اخبار ورزشی- محمد نوری‌فر مدیر رسانه‌ای باشگاه استقلال چنین واکنشی نشان داد و گریزی به قرارداد بیرو زد: «دستمزد یک دروازه‌بان ایرانی از مجموع دستمزد سه ستاره داخلی تیم استقلال بیشتر است که البته اهمیتی برای استقلال ندارد و باشگاه روی هدف و کار خود تمرکز می‌کند.» منظور او بیرانوند بود و در واقع تأیید همان شایعه قرارداد ۸ میلیاردی او. پرسپولیسی‌ها در مقابل این اظهارنظر واکنشی نشان ندادند؛ بنابراین استقلالی‌ها خود را به نوعی فاتح می‌دانستند. در ادامه، اما اتفاق جالب‌تری رخ داد، اتفاقی که در واقع آن‌ها را بیشتر شبیه برنده‌ها کرد. علیرضا بیرانوند در مراسم بهترین‌های ایران قرارداد بالای بعضی بازیکنان پرسپولیس را تأیید کرد و گفت: «شاید برخی بازیکنان پرسپولیس بالای ۸ میلیارد تومان پول گرفته‌اند.» 

این جمله بیرانوند که از زبانش خارج شد، تفسیر مشخص داشت. او اعتقاد داشت، چون پرسپولیس سه بار متوالی قهرمان لیگ برتر شده و سال گذشته هم به فینال آسیا رسید، بنابراین طبیعی است که بازیکنان آن‌ها قرارداد‌های به مراتب بالاتری از مثلاً استقلال امضا کنند. منتها طرفداران استقلال چنین برداشتی نداشتند و تنها به این بخش از حرف‌های بیرانوند استناد کردند که بله، پرسپولیسی‌ها بالای ۸ میلیارد تومان پول گرفته‌اند.

درباره قرارداد بیرو و پرسپولیس دو روایت هست. یک روایت حکایت از قرارداد ۸ میلیارد به اضافه آپشن ۱/۲ میلیاردی دارد و روایت دیگر از قرارداد ۶/۸ میلیاردی و آپشن‌های ۱/۵ تا ۱/۷ میلیارد تومانی. باشگاه پرسپولیس، اما کلاً این خبر‌ها را رد می‌کند. 

ایرج عرب مدیرعامل قرمز‌ها در واکنش به آن می‌گوید: «بیرانوند یک ریال به قرارداد فصل قبلش اضافه نکرد. او با از خودگذشتگی در باشگاه پرسپولیس ماند، در حالی که پیشنهادات خارجی خوبی داشت. بیرانوند قبول کرد رقمش را افزایش ندهد و کنار ما بماند. باید از او تشکر کنیم.» 

باید دید آیا عرب بعد‌ها هم روی این حرف‌های خود می‌ایستد؟ آیا باورکردنی است که علیرضا بیرانوند رقم قراردادش را افزایش نداده و در پرسپولیس مانده است؟ قرارداد او فصل گذشته ۸/۵ میلیارد تومان بود. یعنی او همین پول را در فصل جاری خواهد گرفت؟