ترین‌های ششمین هفته رقابت‌های لیگ برتر

هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با تداوم صدرنشینی سپاهان به دلیل برتری مقابل ذوب آهن در دربی اصفهان، ثبت سومین شکست فصل پرسپولیس با باخت به شهرخودرو مشهد، حفظ رکورد ۱۰۰ درصد پیروزی خانگی تراکتور و ایستادن در رتبه دوم جدول با عبور از پارس جنوبی، رقم خوردن اولین برد استقلال و نفت مسجد سلیمان با برتری شاگردان آندره آ استراماچونی و مهدی تارتار مقابل گل گهر و پیکان، تداوم بحران‌های شاهین با شکست خانگی از فولاد، سومین شکست متوالی سایپا با باخت به صنعت نفت آبادان و کسب اولین امتیاز خارج از خانه ماشین سازی با متوقف کردن نساجی به اتمام رسید.

اخبار ورزشی- هفت تیم تراکتور، نفت مسجد سلیمان، صنعت نفت، شهرخودرو، سپاهان، استقلال و فولاد حریفان خود را در این هفته شکست داده و یک بازی هم با تساوی پایان یافت.

[بهترین بازیکن و دروازه بان برای سپاهان/ عنوان تیم و سرمربی هفته در اختیار شهرخودرو]

در زیر نتایج و برترین‌های این هفته را با هم مرور می‌کنیم:

تراکتور تبریز ۱- پارس جنوبی جم۰: احسان حاج صفی

استقلال تهران۲- گل گهر سیرجان۱: هروویه میلیچ و مهدی قائدی برای استقلال- بهنام برزای برای گل گهر

نساجی مازندران۰- ماشین سازی تبریز۰

پیکان تهران۲- نفت مسجد سلیمان۳: شهریار مقانلو (۲ گل) برای پیکان، سجاد جعفری، حامد نورمحمدی و صادق صادقی بابا احمدی برای نفت

سپاهان اصفهان۲- ذوب آهن اصفهان۰: جورجی ولسیانی و کی روش استنلی

شاهین شهرداری بوشهر۰- فولاد خوزستان۱: حسن بیت سعید

صنعت نفت آبادان۱- سایپا تهران۰: جعفر سلمانی

شهرخودرو مشهد۱- پرسپولیس تهران۰: فرشاد فرجی

تعداد گل: ۱۴ گل

میانگین: ۱/۷۵ گل در هر بازی

پرگل‌ترین بازی: پیکان۲- نفت مسجد سلیمان۳ (۵ گل)

کم گل‌ترین بازی: نساجی۰- ماشین سازی۰ (بدون گل)

برترین بازیکن: امید نورافکن (سپاهان)

نورافکن در بازی با ذوب آهن، پس از تغییر پست و آمدن از دفاع چپ به خط میانی سپاهان نمایش فوق العاده‌ای ارائه کرد و به برگ برنده امیر قلعه نویی برای تداوم صدرنشینی زردپوشان دیار نصف جهان تبدیل شد.

او ابتدا با ارسالی دقیق پاس گل اول تیمش را برای جورجی ولسیانی ارسال کرد و سپس روی گل کی روش استنلی هم تاثیر به سزایی داشت. گلی که روی ریباند شوت او به ثمر رسید.

کاپیتان تیم ملی امید ایران همچنین موقعیت‌های خوبی را برای هم تیمی هایش ارسال کرد که البته آن‌ها قدر پاس‌های طلایی امید را ندانستند.

به همین دلیل امید نورافکن به عنوان برترین بازیکن هفته ششم انتخاب شد.

برترین سرمربی: یحیی گل محمدی (شهرخودرو)

یحیی گل محمدی در ۴ تقابل اخیر تیم هایش مقابل پرسپولیس در لیگ برتر یک بازنده مطلق بوده و به خصوص در فصل پیش در جایگاه سرمربیگری شهر خودرو در لیگ و جام حذفی (باخت در ضربات پنالتی) سه بار از سرخ پوشان پایتخت شکست خورد.

با این وجود او برای حفظ فاصله یک امتیازی تیمش با سپاهان و تراکتور صدرنشین و البته باقی ماندن شهرخودرو در جایگاه سوم لیگ، توانست از پس گابریل کالدرون آرژانتینی بربیاید و این طلسم را بشکند. جالب این جا است گل محمدی با پنجمین پیروزی تیم‌های تحت هدایت خود مقابل پرسپولیس پس از پایان ۹۰ دقیقه نشان داد متخصص انجام دادن چنین کاری است.

به همین دلیل یحیی گل محمدی به عنوان بهترین سرمربی هفته ششم انتخاب می‌شود.

برترین دروازه بان: پیام نیازمند (سپاهان)

ذوب آهن برای کسب نخستین پیروزی اش در لیگ نوزدهم نمایش خوبی مقابل سپاهان صدرنشین ارائه کرد و بار‌ها تا آستانه فروپاشی دروازه این تیم پیش رفت، اما پیام نیازمند بار‌ها این حملات را دفع و مهار کرد تا با کلین شیت در تمام بازی‌های فصل جاری، همراه با محمد رشید مظاهری (دروازه بان تراکتور) رکورد گل نخوردن خود را به ۵۴۰ دقیقه برساند.

عملکرد درخشان پیام، مانع گل خوردن سپاهان در نیمه اول بازی شد تا زردپوشان در ۴۵ دقیقه دوم با استفاده از تدابیر قلعه نویی به ۲ گل برسند. در ادامه هم شاگردان منصوریان هرچه زدند به دیواری مانند نیازمند برخورد کردند تا این جوان خوش آتیه بهترین دروازه بان هفته ششم شود.

برترین تیم: شهر خودرو مشهد

تیم باشخصیت مشهدی که این روز‌ها هواداران خراسانی را با فوتبال آشتی داده است، پس از ۲ بازی ناکامی در کسب برد که به دلیل شکست خانگی از فولاد و توقف در بازی خارج از خانه مقابل نفت مسجد سلیمان رقم خورده بود، برای باقی ماندن در کورس صدرنشینی به سه امتیاز بازی با مدافع عنوان قهرمانی که این روز‌ها به باخت‌های یک در میان عادت کرده است نیاز مبرمی داشت.

بازیکنان شهرخودرو که در طول بازی با تیم گابریل کالدرون بار‌ها روی دروازه علیرضا بیرانوند خطرسازی کرده بودند در بهترین زمان ممکن یعنی دقیقه ۹۳ توانستند قفل سنگر دروازه بان پرسپولیس را باز کنند و نخستین برد تاریخ خود مقابل سرخ پوشان را رقم بزنند.

تیم یحیی به سومین مدعی قهرمانی تبدیل شد که در شش هفته ابتدایی لیگ برتر موفق به بردن پرسپولیس می‌شود.

به همین دلایل شهرخودرو مشهد، بهترین تیم هفته ششم لیگ شد.

برترین بازی: سپاهان- ذوب آهن

شاگردان امیر قلعه نویی و علیرضا منصوریان در دربی اصفهان اهداف متفاوتی داشتند. سپاهانی‌ها می‌خواستند با برتری در این بازی صدر جدول را برای خود حفظ کنند و ذوبی‌ها هم دنبال کسب اولین برد خود در لیگ بودند. به همین دلیل هر ۲ تیم از ابتدای بازی نمایش تماشاگر پسندی ارائه کردند تا هواداران حاضر در ورزشگاه نقش جهان از تماشای یک شهرآورد مهیج به وجد بیایند.

با این تفاسیر بازی سپاهان و ذوب آهن، بهترین دیدار هفته ششم شد.

اتفاق‌های هفته:

قرار نگرفتن استقلال و پرسپولیس در رده‌های یازدهم و هفتم جدول و دوری آن‌ها از جمع ۶ تیم ابتدایی لیگ

حضور کادرفنی تیم ملی به صورت همزمان در سه بازی لیگ

برترین گلزنان لیگ تا پایان هفته ششم:

۵ گل

شهریار مقانلو (پیکان)

۳ گل

محمد نوری (پارس جنوبی جم)

علی شجاعی (نساجی مازندران)

محمدرضا سلیمانی (سایپا)