اقبالی: دیگر به المپیک صعود نمی کنیم

مسعود اقبالی درخصوص اتفاقاتی که پیرامون تیم ملی امید رخ داده است، گفت: همان زمانی که فرهاد مجیدی را آوردند من از این تصمیم انتقاد و اشاره کردم که اگر چه مجیدی محبوب و چهره است و استقلالی‌ها او را دوست دارند، اما این مربی جوان و کم تجربه هم هست و باید شخصی برای تیم ملی امید انتخاب شود که ۸-۷ سال در رده‌های ملی پایه کار کرده باشد.

اخبار ورزشی- وی افزود: متاسفانه در این زمینه فدراسیون سوء مدیریت داشت و حتی در ملاقات حضوری که با آقای محصص داشتم، گفتم که نباید چنین کاری صورت بگیرد. ولی متاسفانه این اقدام انجام شد و آن‌ها حرف ما را گوش نکردند و این بچه «مجیدی» را به نوعی سوزاندند.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که چرا راهکاری برای تیم ملی امید پیشنهاد می‌دهد، گفت: دیدگاه من این است که آن‌ها یک مربی با تجربه بیاورند یا اگر می‌خواهند یک مربی خارجی اضافه کنند. مربی تیم امید باید حداقل ۱۵ سال کار مستمر در بخش‌های باشگاهی و ملی داشته باشد. این را هم بگویم که کار مربی تیم امید خیلی سخت است، چون بازیکنانش اصلا در باشگاه‌ها بازی نمی‌کنند و یا کم بازی می‌کنند و یک مربی جوان هرگز نمی‌تواند با چنین روشی موفق شود.

اقبالی ادامه داد: الان هم که در گروه سختی قرار گرفته‌ایم و فکر می‌کنم مجیدی وقتی این شرایط را دید و حس کرد هم بار سنگینی روی دوشش است و هم در گروه سختی قرار داریم، خودش تصمیم گرفت کنار بکشد. آنطور که از صحبت‌های مجیدی خواندم و متوجه شدم، حس کردم می‌خواهند افرادی را به وی تحمیل کنند که مورد تاییدش نیست. از طرفی خود من انتقاد دارم که مجیدی دستیاران با تجربه‌ای ندارد. او تنها جوانی به نام فرشاد ماجدی را کنار خود قرار داده در حالی که باید فردی با تجربه بسیار زیاد هم به مجیدی کمک کند. متاسفانه این اتفاق نیفتاده و مطمئن باشید این تیم ضربه خواهد خورد.

کارشناس فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا شانسی برای صعود تیم ملی امید به المپیک قائل است یا خیر، گفت: از نظر من تیم ملی امید هیچ شانسی برای صعود به المپیک ندارد و نزدیک به سه ماه دیگر بازی‌ها آغاز می‌شود، اما ما هیچ بازی تدارکاتی نداریم. حتی دو بازی درست و حسابی انجام نداده‌ایم آن هم در حالی که قرار است به مصاف کره، ژاپن و حتی ازبکستان و چین برویم. آن‌ها تیم‌های قدرتمندی هستند و خودشان را آماده کرده‌اند تا برای جام جهانی و المپیک حضوری پرقدرت داشته باشند. زمانی که فوتبال ما فوتبال بود، رفتن ما به المپیک غیرممکن بود حالا که اصلا شرایط خوبی نداریم، شما چه انتظاری دارید.

وی در پایان صحبت‌هایش تاکید کرد: به همین مسابقه شب گذشته ذوب آهن و سپاهان دقت کنید که انصافا از تماشایش لذت بردم. اگر فوتبال ما به این سمت برود، در همه رده‌ها موفق می‌شویم. اما اگر غیر از این باشد، مطمئن باشید این نوع کار کردن فایده‌ای نخواهد داشت.