تراکتور برای استقلال حریف نیمه دوم جدول نیست!

 رضا حسن‌زاده معتقد است که تراکتور در بازی با استقلال انگیزه‌ی فوق‌العاده خواهد داشت و این بازی برای آبی‌ها سخت و سنگین خواهد بود.

اولین نقطه ضعف استقلال خط دفاع است
اخبار ورزشیرضا حسن‌زاده، پیشکسوت استقلال در خصوص شرایط استقلال گفت: استقلال تا به امروز به جز پرسپولیس در مقابل تیم هایی قرار گرفته است که در بازی با آن ها چندان تحت فشار قرار نگرفته تا ضعف هایش بیشتر مشخص شود، با این وجود ما دیدیم که استقلال در این بازی ها هم به راحتی گل خورده است و اولین جایی که به نظر من استقلال در آن ضعف دارد خط دفاعی این تیم است.

مدافعین چپ و راست عملکرد خوبی ندارند
وی در ادامه گفت: در بازی با پارس جنوبی هم استقلال در ارسال از جناحین ضعفش را نشان داد. در این بازی کاری به آفساید بودن یا نبودن گل این تیم نداریم، اما آن توپ به هر حال وارد دروازه شد و مدافعین چپ و راست ما در بحث پوشش دادن مدافعین میانی خیلی ضعیف عمل کردند و این اصلا خوب نیست.
در تجمع در ضربات ایستگاهی و شروع مجددهایی که از جناحین سانتر می‌شود، استقلال ضعف دارد و باید روی همه این ها بسیار بیشتر کار شود.

پیشرفت استقلال کاملا مشهود است
حسن زاده تاکید کرد: اما با همه این حرف‌ها استقلال نسبت به گذشته پیشرفت خوب و محسوسی داشته است به خصوص در زمینه حرکت رو به جلو از هافبک‌ها به سمت فوروارد ها هماهنگ هستند و می‌توان گفت استقلال در ۴ بازی آخر ارتقاء پیدا کرده و بازی بهتری را ارائه داده است.

بازی با تراکتور سخت و سنگین است
سرمربی تیم امید استقلال اذعان کرد: نباید فراموش کنیم که استقلال در مقابل تیم‌هایی قرار گرفته که در نیمه دوم جدول بوده‌اند، اما این هفته باید مقابل تراکتوری به میدان برود که هفته گذشته هم مقابل نفت باخته است. اینگونه تیم‌ها وقتی مقابل استقلال و پرسپولیس قرار می‌گیرند انگیزه زیادی دارند چرا که می‌دانند این بازی‌ها را کل ایران و سرمربی تیم ملی دنبال می‌کنند. به نظر من استقلال مقابل تراکتور بازی سخت و سنگینی خواهد داشت. عیار تیم استراماچونی جلوی تراکتور مشخص خواهد شد.

استقلال بازی رو به جلو را تمرین کرده است
پیشکسوت استقلال درباره خط حمله این تیم گفت: استقلال در دو بازی آخرش ۶ گل زده است و این نشان می‌دهد که استقلال در بازی رو به جلو تمرینات زیادی انجام داده است. وقتی یک تیم هماهنگ می شود می‌تواند تنوع تاکتیکی داشته باشد. یک تیم زمانی که برتری عددی در ۱۸ قدم داشته باشد وقتی یک بازیکن نتواند گل بزند، دومین مهاجم می‌تواند این کار را انجام دهد چون در آن موقعیت قراردارد و ما در حال حاضر موقع ارسال از جناحین برتری عددی از لحاظ بازیکن داریم. مشخص است که استراماچونی تمرینات ویژه‌ای داشته است که از شکاف‌های دفاع حریف رو به جلو و از فاصله‌هایی که ایجاد می‌شود استفاده شود. ایجاد موقعیت نشان دهنده کار کردن استقلال روی نکات تاکتیکی در حمله است.

شجاعیان از مهره‌های کلیدی استقلال بود
حسن زاده درباره تاثیرگذاری خارج شدن شجاعیان از ترکیب استقلال نیز اظهار داشت: داریوش تجربه بازی در استقلال را دارد و در بازی‌های اخیر هم نشان داد کاملاً با سایر بازیکنان هماهنگ است و یکی از مهره‌های کلیدی استقلال محسوب می‌شد که نبودش می‌تواند تاثیرگذار باشد. نفر بعدی که قرار است جایگزین شجاعیان شود تا بخواهد با تیم هماهنگ شود و از لحاظ روحی و روانی در تیم جا بیافتد زمان می‌برد. نبود شجاعیان قطعاً به استقلال ضربه می‌زند و ممکن است در سمت چپ، استقلال را با مشکل روبه‌رو کند.