سرمربی تیم‌ملی فوتبال جوانان: اگر از گروه صعود کنیم، بیشتر راه را رفته‌ایم

مرحله مقدماتی مسابقات فوتبال قهرمانی جوانان آسیا فردا (چهارشنبه) آغاز می‌شود و در گروه چهارم، تیم ملی جوانان با تیم‌های ملی امارات، قرقیزستان و نپال دیدار خواهد داشت. پیش از شروع رقابت‌ها، سرمربی‌های تیم‌های ملی ایران، قرقیزستان و امارات در سالن کنفرانس فدراسیون فوتبال حضور یافتند و درباره شرایط تیم خود توضیحاتی ارائه دادند. سرمربی تیم نپال به دلیل هماهنگ نبودن نشست پرواز با زمان نشست خبری در این کنفرانس مطبوعاتی حاضر نبود.

اخبار ورزشی- ابتدا نیکیتین ایگور، سرمربی تیم ملی جوانان قرقیزستان گفت: باید بگویم که این گروه سختی است و تیم‌ها شانس صعود دارند. هنوز بازی‌ها شروع نشده و تیم‌ها در یک سطح هستند و موقعی که بازی‌ها شروع شود معلوم خواهد شد تیم‌ها در چه سطحی هستند. فوتبال در قرقیزستان روی کار حرفه‌ای تمرکز کرده و این ارزش را به عنوان مربی در این گروه برای چهار تیم می‌توانیم شانس قائل باشیم چون با شناختی که از فوتبال قرقیزستان دارم، می‌توانم بگویم که ما هم جزو شانس‌های صعود هستیم.

سیروس پورموسوی، سرمربی تیم ملی جوانان ایران هم گفت: همه تیم‌ها شانس برابر دارند و مسابقات شروع نشده و شناخت زیادی نداریم. با شروع بازی‌ها تکلیف کار مقداری مشخص خواهد شد. امیدوارم تیم ما با وجود آماده‌سازی که داشته است، بتواند عملکرد موفقی داشته باشد. ما در حدود ۲۰ بازی تدارکاتی و دو اردو داشتیم و تا جایی که وقت بود توانستیم روی نقاط ضعف و قوت خود کار کنیم. ما تلاش کردیم چند بازی امارات و قرقیزستان را آنالیز کنیم. اعتقاد دارم که اگر از این گروه صعود کنیم، مقدار قابل توجهی از مسیر را رفته‌ایم چون امارات تیم بسیار خوبی در این گروه است.

در پایان، فردو میلین، سرمربی امارات گفت: گروه بسیار جذابی است. همه تیم‌های گروه شانس صعود دارند و تیم‌ها برای موفقیت تلاش می‌کنند. نمی‌توانیم بگوییم در این گروه فقط ایران و امارات شانس صعود دارند چون فوتبال پیشرفت کرده و باید به نپال و قرقیزستان هم احترام بگذاریم چون تیم‌ها با یکدیگر رقابت می‌کنند.